V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:Jep, vaikuttaa. On monia tutkimuksia olemassa, joissa äidin stressin odotusaikana on osoitettu vaikuttavan vauvan itkuisuuteen ja jopa myöhemmällä iällä todettuun skitsofreniaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:Jep, vaikuttaa. On monia tutkimuksia olemassa, joissa äidin stressin odotusaikana on osoitettu vaikuttavan vauvan itkuisuuteen ja jopa myöhemmällä iällä todettuun skitsofreniaan.
Alkuperäinen kirjoittaja lentää:Näitä artikkeleitahan löytyy kun vähän googlettaa!
Ja tässäkin mainitaan, että sikiöön vaikuttaa ainoastaan _merkittävä_ stresssi, kuten läheisen kuolema.
http://www.vau.fi/templates/Article____75665.aspx
Alkuperäinen kirjoittaja -:Onko äidin ahdistus lapsen kehitykselle haitaksi?
Alkuperäinen kirjoittaja -:Alkuperäinen kirjoittaja -:Onko äidin ahdistus lapsen kehitykselle haitaksi?
?
Alkuperäinen kirjoittaja lentää:Alkuperäinen kirjoittaja -:Alkuperäinen kirjoittaja -:Onko äidin ahdistus lapsen kehitykselle haitaksi?
?
No eihän stressi ja ahdistus nyt sama asia ole, mutta uskon, että tässä tapauksessa ne voidaan tavallaan "niputtaa" samankaltaisiksi tilanteiksi..? Nehän tavallaan aiheuttaa toinen toistaan. Eikö? Ja noita artikkeleita lukemalla kyllä vastauksen kysymykseesi löydät...
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:mun mummo menetti miehensä kun odotti mun äitiä.Mun äidillä miel.terv ongelmia aikuisiällä.
Alkuperäinen kirjoittaja -:Alkuperäinen kirjoittaja hanna:mun mummo menetti miehensä kun odotti mun äitiä.Mun äidillä miel.terv ongelmia aikuisiällä.
Minkäläisiä?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja lotta:savannan aloitus ilmiselvästi...........relaa hyvä nainen jo ....et oo mitään pahaa aiheuttanut lapselle.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:Minä stressain pirusti koko kolmosen raskausajan kaikkea, mutta ihan samanlainen tyytyväinen vauva tuo kolmas on kuin kaksi ekaakin.Itseasiassa josmahdollista niin on vielä tyytyväisempikin. Aivan ihana tapaus enkä minä edes osannut pelätä, että se stressi vaikuttaisi vauvaan, vaikka hermoilin jos jonkinmoista koko 9kk.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:Jep, vaikuttaa. On monia tutkimuksia olemassa, joissa äidin stressin odotusaikana on osoitettu vaikuttavan vauvan itkuisuuteen ja jopa myöhemmällä iällä todettuun skitsofreniaan.
täh? Siis eikö yleensä ensimmäiset lapset itke eniten, juuri kun äiti ei osaa hoitaa ja reagoi kaikkeen liian herkästi?
Ja kuitenkin takuulla stressiä on enemmän seuraavien lasten kohdalla, kun raskaana hoitaa esikoista/muita lapsia. Kuitenkin yleensä seuraavat ovat tyytyväisempiä, kun ei ehdi jokaiseen inahdukseen reagoida.