Kuinka paljon halailette, sylittelette ja vietätte aikaa lasten kanssa jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saran äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sillon mitään kummallista tehdä. Lapsia sylittelen muutenkin joka päivä (ukkoa en, mut se on eri juttu). Laittelen ruokia ja lapset touhuaa mitä touhuaa, ulkoilevat jne. Iltapäivällä saunaan, syömiset ja lahjojen kimppuun.

No ihan yhtä paljon halaillaan ja sylitellään kuin tavallisestikin - eli paljon. Ei joulu tee siihen mitään ihmeellistä poikkeusta suuntaan tai toiseen. Tällä hetkellä olen kotona lasten kanssa, joten myös aikaa vietän heidän kanssaan yhtä paljon kuin normaalisti. Mies on viikon lomalla joulun aikaan, joten hän viettää lasten kanssa aikaa kyllä runsaasti normaalia enemmän. Kyllähän sitä pyhien aikana tulee enemmän pelailtua, ulkoiltua yms. lasten kanssa, kun vietetään joulua omalla perheellä kotona.

Me ollaan vaan. Todennäköisesti kokoamme lahjaksi saatuja Legoja yhdessä, jne. Syödään tietty yhdessä ja varmaan käydään hautausmaalla ja joulusaunassa. Vanhempien lisäksi lasten kanssa laatuaikaa viettävät isovanhemmat, eno ja enon vaimo.

Tuskin me sen enempää halaillaan ja sylitellään kuin normaaliarjessakaan (meidän normiarkeen sisältyy joka päivä useampi hali ja pusu).

Eipä joulu eroa halailussa ja sylittelyss mitenkään normaali arjesta.

Jouluna katsotaan yhdessä tv:stä Samu Sirkan joulu ja Lumiukko ja jouluvalvojaisia. Aatonaattona koristellaan kuusi. Jouluaattona valmistellaan jouluateriaa, saunotaan yhdessä, syödään jouluateria ja odotetaan joulupukkia. Jouluilta menee lahjojen kanssa leikkien, kirjoja lueskellessa ja karkkeja napostellessa. Jouluaattona varmaan aloitetaan jonkun ison legopaketin rakennusurakka.

Joulun aikaan pelataan lautapelejä, ulkoillaan riippuen kelistä mitä ulkona tehdään. Lumella ihan eri touhut, kuin maan ollessa musta.

Käydään myös miehen siskon luona kyläilemässä ja varmaan myös kylpylässä uimassa.

Lapset ovat jo koululaisia ja lomailemme miehen kanssa vuorotellen mies joulun jälkeisen viikon ja itse vuoden ensimmäisen viikon.

Tuo aika touhutaan enemmän ja vähemmän yhdessä mieluisia puuhia, ja koko aika ollaan kotona, mihinkään reissuun ei lähdetä.

Kyllä jouluna enemmän halaillaan ja sylitellään kun on aikaa normaali arkea enemmän. Ei töitä/tarhaa joten aikaa yhdessä oloon ja ulkoiluun on mielettömästi. Mä niin odotan joulua vaikka tuska tulee kun niitä sapuskoja vääntää hellan ääressä yötä myöden :D

[QUOTE="Mie vaan";25160805]Kyllä jouluna enemmän halaillaan ja sylitellään kun on aikaa normaali arkea enemmän. Ei töitä/tarhaa joten aikaa yhdessä oloon ja ulkoiluun on mielettömästi. Mä niin odotan joulua vaikka tuska tulee kun niitä sapuskoja vääntää hellan ääressä yötä myöden :D[/QUOTE]
En nyt halua pilata sun tunnelmaa, mut aikaa ei ole mielettömästi (paitsi jos olet siinä onnellisessa asemassa et sul on joku 2 vko joululoma). Joulu kestää tänä vuonna 3 päivää. Se on vaan päivä enemmän ku norm. viikonloppu. Kertokaa te jotka sanotte et jouluna on aikaa ja aikaa, loputtomasti vaikka mihin. Mihin aikakapseliin te sillon menette että ajan saa jatkumaan ja venymään vain rauhalliseen ja loputtomaan rentoutumiseen????

Ihan saman verran kuin arkenakin. Ulkoilua, ruokaa, sauna ja lahjat. Sitten leikitään ja pelataan uusilla lahjoilla mitä saivat..Meidän ei tarvii niin erikoisen paljon halia kun lapset saa paljon lahjoja joista osa melko arvokkaita :stick:

En nyt halua pilata sun tunnelmaa, mut aikaa ei ole mielettömästi (paitsi jos olet siinä onnellisessa asemassa et sul on joku 2 vko joululoma). Joulu kestää tänä vuonna 3 päivää. Se on vaan päivä enemmän ku norm. viikonloppu. Kertokaa te jotka sanotte et jouluna on aikaa ja aikaa, loputtomasti vaikka mihin. Mihin aikakapseliin te sillon menette että ajan saa jatkumaan ja venymään vain rauhalliseen ja loputtomaan rentoutumiseen????

Mä en jouluna tee mitään ylimääräistä. En imuroi, pese pyykkiä tms. Vapaata mulla on se 4pvä ja kyllä niistä 3 on täysin pyhitetty mun lapselle <3

1 päivä menee väkisinkin laatikoiden ym duunaamiseen mutta sitten jää 3 ja mun mielestä 3 päivää on hurjasti kun saa vain olla :)

Yhteistyössä