KUINKA PALJON KOHDUNSUU VOI OLLA AUKI ILMAN ETTÄ SYNNYTYS on VARSINAISESTI KÄYNNISSÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Eli mulla on kohdunsuu ollu auki 3 senttiä jo viikon verran ja nyt mietinkin että paljon sen kohdunsuun pitää olla auki että synnytys on varmasti käynnissä,onko siihen olemassa jotain rajaa???

Mulla on ollut säännöllisiä supistuksia ja olen ollut niiden takia viikko sitten synnärillä. Sanoivat silloin että synnytys alkanut mutta on niin alkuvaiheessa että voin vielä lähteä kotiin odottelemaan jos haluan ja tulla muutaman tunnin päästä takaisin tai aikasemmin jos olo käy tukalaksi.....sillä tiellä olen edelleen, supistuksia tulee aina välillä pari-kolmekin tuntia mutta sitten taas voi olla muutama tuntia väliä ja alkaa taas. Ei kai mun syynytys nyt ole viikkoa jo kestänyt (heh heh), niin mietinpä vaan että jos on esim. 4 tai 5 senttiä auki niin voiko synnytys vieläkin viivästyä vai tuleeko se lapsi siinä vaiheessa varmasti esim. vrk:n kuluessa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulla on ollut säännöllisiä supistuksia ja olen ollut niiden takia viikko sitten synnärillä. Sanoivat silloin että synnytys alkanut mutta on niin alkuvaiheessa että voin vielä lähteä kotiin odottelemaan jos haluan ja tulla muutaman tunnin päästä takaisin tai aikasemmin jos olo käy tukalaksi.....sillä tiellä olen edelleen, supistuksia tulee aina välillä pari-kolmekin tuntia mutta sitten taas voi olla muutama tuntia väliä ja alkaa taas. Ei kai mun syynytys nyt ole viikkoa jo kestänyt (heh heh), niin mietinpä vaan että jos on esim. 4 tai 5 senttiä auki niin voiko synnytys vieläkin viivästyä vai tuleeko se lapsi siinä vaiheessa varmasti esim. vrk:n kuluessa?

Mä olin 4cm auki eikä synnytys ollut käynnissä. Oli ollut käynnissä mutta pysähtynyt..

Tuntuu vaan niin tuskalliselta kun synnytys ei tunnu edistyvän kaikista näistä supistuksista huolimatta...... aikasemmat synnytykset ovat alkaneet kunnolla heti supistusten tultua ja ollet ihan suht nopeita 5-8tuntia, tämä nyt sitten junnaa ja junnaa..... eikä yhtään helpota ajatus että näin voisi jatkua vielä pitkään....höh

Mulla oli 2cm joskus auki jo paljon ennen synnytystä. Mulla ei myöskään ole ennakkosupistuksia ollut koskaan, vaan lapset ovat syntyneet samantien, kun supistukset ovat alkaneet.
Paljonko sul on viikkoja?

Mulla kakkosta käynnisteltiin ensin kaksi päivää, joiden seurauksena aukesin 4-5 senttiä auki. Pääsin noilla senteillä vielä vuorokaudeksi kotiinkin, kun ei ollut yhtään synnyttävä olo. Tiedä sitten koska olisi moinen olo tullutkaan, mutta kotiloman jälkeen käynnistyskin auttoi :)

No mulla on tällähetkellä reippaasti sormelle auki ja supistuksia tulee sillon tällön ja viikkoja jotain 38 ja risat. En usko että synnytys on käynnissä sen kummemmin, ainut vaan että esikolta aukesi tunnissa sormelta auki asti kun sitten lähti käyntiin, että odottelen oikeasti että koska pääsis lähtemään ettei tarvi kotona synnyttää.

Yhteistyössä