Kuinka paljon koiran pitää haukkua, jotta siihen joku viranomainen voi puuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapureita joka lähtöön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naapureita joka lähtöön

Vieras
Tutun koirasta tehty valitus, haukkuu jonkin verran, mutta ei niin että sen luulisi pahemmin ketään häiritsevän. Ei siis louskuta pitkiä aikoja kerrallaan eikä "jatkuvasti".

Eläinlääkäri kävi siellä ja totesi paikat ja koiran moitteettomiksi joten eläinsuojelullisesta asiasta ei ole kyse. Nyt se valittaja on uhannut tehdä valituksen poliisille!

Naapurustosta kysytty eikä koira hauku "normaalia" enempää. Eikö koirat saa enää mitään ääntä päästää päivälläkään? Tuttuni ei edes asu missään kaupunkilähiössä.

Päivällähän määrällä ei ole rajaa, siis jos puitteet on ok, ja koira vaan rakastaa ääntään, niin kukaan ei mahda sille mitään. SYY siihen aina on siihen haukkumiseen, mut jos omistaja ei siihen osaa puuttua, niin sille ei mahda mitään. Yöaika tosin on sit erikseen, sillon on suotavaa, et ihan ok-alueellakin olis koirat haukkumati, ja antais naapureille nukkumisrauhan.

tuskin poliisi voi koiraa käskeä olemaan hiljaa eikä toisaalta ole kenenkään edun mukaista nuorta tervettä (vanhaa, tervettä) koiraa lopettaa tuollaisesta syystä ja jos se muuttaa se koira toisaalle niin se työllistää sit naapureita siellä. Kyllä koirat varmasti saa vähän haukahtaa.
Meidän kerrostalossa koiria on vähän joka lähtöön ja ei nuo naapurin cockerit oisko king charlesin cockerspanieleja nii ku ne louskuttaa joka oven avauksella kun ulos lähteevät nii rapussa ja aina sisällä joskus yölläkin... Yöllä se ketuttaa mutta minkäs sille mahtaa, haukkukoonsa, ei ne koko yötä louskuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Voihan siitä tehdä vaikka mitä, mutta ei se eteenpäin mene jos eläinlääkäri jo käynyt....

Niin, muistakaa nyt vaan sit se fakta, et ell ei ole aina sama kuin eläinsuojeluvalvoja. Mun sisko tekee eläinsuojeluvalvojan hommia ja hänen siviiliammatti on kaaaaukana ell:stä. Ja se valvoja nimenomaan on se, joka käy paikalla tarkistamassa eläimen olot. Mut pienemmillä paikkakunnilla usein ell tekee myös valvojan hommat.

No tätä mieltä minäkin olen ja olen koittanut tuttavaani rauhoitella. On tää maailmanmeno mennyt kummaksi kun koira ei saa enää haukkua, linnut laulaa eikä hevoset hirnua =(

Tiedän tapauksia jotka haukkuvat niin että ottaa pahastikin kaaliin tyyliin 8-16.
Mutta mulle on huudettu siitä, kun koira haukahti, huom. haukahti pihalla, sama oikeus sillä on pulista kavereilleen, kun ihmiselläkin. Varsinkin, kun se huutajan ääni ei ollut mikään miellyttävä, eikä olemus muutenkaan. Tuli aika selväksi omaan mieleen kenen olisi pitänyt pitää turpansa kiinni.
Mutta jos koira itkee ikävää, olisi sille ihan suotuisaa keksiä virikettä, meillä on radio päällä, aktiivipalloa, luuta ja lelua.
Enkä sano että olisi väärin että koira on häkissä ulkona, mutta jos se selvästi siellä räksyttää, niin eikö voisi harkita vaikka että eteiseen tekisi koiralle oleskelu tilan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin tää mun tuttuni ei siis asu missään kerrostalossa vaan omakotitalossa haja- asutusalueella, jossa muutamia naapureita lähekkäin.

Niitä muutamaa naapuria saa sitten kiusata ihan vapaasti vai?

Yhteistyössä