Kuinka paljon köyhän pitäis antaa rikkaalle häälahjaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Madicken"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Madicken"

Vieras
Miehen tuttava, jonka kanssa ollut tosi vähän tekemisissä 10 vuotta, menee naimisiin. Mies ja tää tyyppi oli kyllä 90-luvulla opiskeluaikoina paljon tekemisissä. Tää naimisiin menevä on suorastaan rikas (ei ny mikään Nalle Wahlroos, mutta satoja tuhansia vuodessa tienaa). Häät ovat tosi isot ja mahtavat. Kutsussa oli jotenkin niin, että ei halua mitään häälahjoja, mutta häämatkaa voi tukea. Ajattelin, että voitais laittaa 50e, mutta mies sanoi, että "voiko ny alle satasen antaa"...

Olemme köyhiä, etenkin kun mies on työtön ja mun tulot on pienet. Mies tienaa työttömänä saman kuin mä duunissa. Meiltä kuluu rahaa jo sievoinen summa, että matkustamme Helsinkiin noihin häihin + että yövytään hotlassa.

No minusta tuo 50€ on ihan passeli summa. Itse olin vastikään häissä ja annoin meidän perheeltä (1aikuinen + 2 alakouluikäistä lasta) juurikin tuon 50€. Kyseessä kaveri jonka kanssa ollaan jkn verran tekemisssä muttei kuitenkaan mitään sydänystäviä olla.

Heille on varmasti samantekevää annatteko 100 tai 50 euroa. Ehdottaisin 50 euroa tai riitä puoliksi 70 euroa, koska häistä tulee teille muutenkin niin paljon kustannuksia. Antaisin miehen tehdä lopullisien päätöksen, koska kyse on miehen tuttavista.

Syy tuohon lahjatiliin on varmaan se, että suurin osa noiden tutuistakin on erittäin varakasta väkeä. Ollaan varmasti köyhimmät joita tuonne tulee (vaikka meidänkin tulotaso on varmaan ihan tavallinen). Kuitenkin sitten ihmiset haluaa muistaa tms. Kaipa noi superrikkaatkin lahjoja saa häissään...

Ja hyväntekeväisyys... eipä taida olla tuon miehen tyyliä. Laittais varmaan rahaa hyväntekeväisyyteen vain jos siitä saisi hyvää pr:ää, mutta muuten ei. Ei ole niitä maailman jaloimpia ihmisiä mun tietojeni mukaan.

No mies sano nyt, että mun osuus saa olla 25 euroa ja se maksaa sitten ite 25e tai 75e tilanteen mukaan. Sano, että laittaa sinne tilille joko 50e tai 100e mut ei mitään välisummaa.

[QUOTE="ap";26486979]
Ja hyväntekeväisyys... eipä taida olla tuon miehen tyyliä. Laittais varmaan rahaa hyväntekeväisyyteen vain jos siitä saisi hyvää pr:ää, mutta muuten ei. Ei ole niitä maailman jaloimpia ihmisiä mun tietojeni mukaan.[/QUOTE]
Tuskin tuollaisille ansioille olisi päässyt, jos olisi joku jalo ja ensi sijassa muita ajatteleva ihminen. Menestyminen yritysmaailmassa vaatii itsekkyyttä ja kovien arvojen noudattamista, joissa jalot arvot ovat vain sanan helinää, joilla pyritään antamaan asioista todellista parempi kuva. Mutta älä enempää moiti, sillä ei se niin nautinnollista elämää ole kuin mitä ulkopuolisesta voi vaikuttaa.

Meni sivuraiteille, mutta tuo hyväntekeväisyys... mistäs sen tietää, vaikka he olisivat kuukausilahjoittajia ties missä unicefeissä ja lastenklinikoiden kummeissa? Ei kaikki mainosta tekevänsä sellaista, koska sellaisen esiintuominen on joidenkin mielestä kovin noloa. Siis sillä tavalla, että tuntuu rehvastelulta ja sädekehän kiillottamiselta toitottaa ympäriinsä, mihin hyväntekeväisyyksiin lahjoittaa. Mutta ilmeisesti toisaalta pitäisi tehdä niin, ettei tarvitse kenenkään kuvitella, ettei lahjoita -ja sitten taas joku vinkuu, että mitä se tuolleen mainostaa, haluaa vain itselleen hyvää pr:ää...

Miettikääs nyt edes vähän.

[QUOTE="vieras";26487013]Tuskin tuollaisille ansioille olisi päässyt, jos olisi joku jalo ja ensi sijassa muita ajatteleva ihminen. Menestyminen yritysmaailmassa vaatii itsekkyyttä ja kovien arvojen noudattamista, joissa jalot arvot ovat vain sanan helinää, joilla pyritään antamaan asioista todellista parempi kuva. Mutta älä enempää moiti, sillä ei se niin nautinnollista elämää ole kuin mitä ulkopuolisesta voi vaikuttaa.[/QUOTE]

No sen mitä tiedän, niin en ainakaan sitä vaimoa kadehdi. Ukolla rakastajia piisaa ympäri maailmaa ja avioliittokin on jo neljäs. Ikäeroa semmoset 20 vuotta. Ja vaimo vielä tietää nää asiat, mutta silti ottaa tuon ukon.

En kadehdi tosiaan. Niin eri maailmasta ovat.

Kuinka köyhä edes pitää olla jos miettii 50€ lahjaa? Tuo määrä teillä proleilla menee jo viinaan viikonloppuisin kun pakenette kylmää totuutta surkeasta elämästänne.

Hyväntekeväisyys on tekopyhille idiooteille jotka ei tajua että antamalla rahaa jollekin organisaatiolle ette tue mitään vaan maksatte hallintokuluja. :D Eli joidenkin vielä tekopyhempien palkkoja.

Naurattaa taas tämä tyhmyys.

Kysymys: miten voitte olla köyhiä ja kateellisia jos miehesi opiskeli tämän miehen kanssa 90-luvulla? Eikö hänenkin palkkakehitys pitäisi olla tasolla jossa 50e on surkea lahja? Vai onko AP pummaava nainen jonka takia mieskin ajautunut taloudellisesti ahtaalle?

Meni sivuraiteille, mutta tuo hyväntekeväisyys... mistäs sen tietää, vaikka he olisivat kuukausilahjoittajia ties missä unicefeissä ja lastenklinikoiden kummeissa? Ei kaikki mainosta tekevänsä sellaista, koska sellaisen esiintuominen on joidenkin mielestä kovin noloa. Siis sillä tavalla, että tuntuu rehvastelulta ja sädekehän kiillottamiselta toitottaa ympäriinsä, mihin hyväntekeväisyyksiin lahjoittaa. Mutta ilmeisesti toisaalta pitäisi tehdä niin, ettei tarvitse kenenkään kuvitella, ettei lahjoita -ja sitten taas joku vinkuu, että mitä se tuolleen mainostaa, haluaa vain itselleen hyvää pr:ää...

Miettikääs nyt edes vähän.

En tiedäkkään. Mutta epäilen vahvasti. Mutta se on tosiaan eri kysymys. Ei mulla sinällään ollut tarkoitus pureutua tämän avioparin persoonallisuuteen sun muuhun, eikä ne muutenkaan vaikuta mihinkään. Me mennään noihin häihin ja sen jälkeen ei olla missään tekemisissä noiden ihmisten kanssa.

Ainoa pieni mahdollisuus on, että joskus tää sulhanen on jollain tavalla vaikuttamassa mun miehen työpaikkaan. Siis erittäin pieni sekin mahis.

Kysymys: miten voitte olla köyhiä ja kateellisia jos miehesi opiskeli tämän miehen kanssa 90-luvulla? Eikö hänenkin palkkakehitys pitäisi olla tasolla jossa 50e on surkea lahja? Vai onko AP pummaava nainen jonka takia mieskin ajautunut taloudellisesti ahtaalle?

No on niitä työttömiä ekonomaja ja dippainssejäkin. Ja urakehitykset kovin erilaisia. Sitäpaitsi tää mies on mun miestä paljon vanhempi, hän seurusteli tuolloin mieheni kaverin (nainen) kanssa. Eli eivät olleet opiskelukavereita.

En ole koskaan ajatellut että se vaikuttaisi tai pitäisi vaikuttaa lahjaan (häälahjaan) kuinka varakas tai köyhä lahjan saaja on. Jos jotakin haluan auttaa taloudellisesti tekisin sen muuten kuin lahjasekillä. Saman verran laittaisin tilille rahaa kuin kenelle tahansa (köyhemmälle).

Tottakai voi olla erilainen urakehitys, mutta:
- vaikka toinen di/ekonomi olisi työtön niin miten perheen toinen puolisko? Vai onko kouluttamaton lusmu? Yleensä 6 vuotta valmistumisen jälkeen ja uralla kehittyneellä on kuitenkin se 5000-10000€ palkka jolla tulee hyvin toimeen vaikka toinen olisi hetkellisesti työtön
-eli tämä miehesi ystävä on siis yli 60 vuotias? just joo, hyvä trolli. Tuosta on kuitenkin kohta 30 vuotta aikaa, joten uralla pitäisi olla siinä vaiheessa että kaksplussaan tuskin tarvitsee kirjoitella ellei ole vammainen.

Yhteistyössä