Kuinka paljon lapsi TARVII vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän kyllä ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jäävi sanomaan, kun niitä vaatteita on meillä ihan liikaa. Mutta ei me tosiaan noin vähällä määrällä pärjättäisi, kun vaatteita pitää olla ainakin sen verran, että viikoksi löytyy puhdasta päällepantavaa. Pesen pyykkiä vain kerran viikossa.
Ja pojalle laitetaan puhtaat vaatteet päälle lähes päivittäin.

Lapsi tarvitsee vaatteita sen verran, että ne ei lopu kesken :xmas:

Eli riippuu siitä kuinka sotkeva tapaus on kyseessä ja kuinka ahkerassa käytössä pyykkikone on.
Varmasti tarvitsee enemmän vaatetta jos on "sottapytty" (niinku mä, että kannattas esim. syödä alasti :snotty: ) ja pyykkiä pestään kerran viikossa, kun että on tarkka vaatteiden sotkeutumisen suhteen ja kone pyörii vaikka 4-5kertaa viikossa...

Eli ei voi yleistää että "5 t-paitaa ja kolmet housut on riittävästi kaikille".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja sj:
Ainoa että en ymmärrä mihin yksi lapsi tarvitsee esim. 4 kpl talvihaalareita à 149e/ kpl ??
Yksi laadukas meillä ainakin riittää talven yli. Jos menee rikki niin ostan sitten uuden.

Kyllä minusta kaksi laadukasta pitää olla. Jos toinen on likaisena/pesussa/yms on toinen käytössä. Mutta makuasiahan se on. Neljää en tarvitse.

Meillä on toinen ns. laadukas ja toinen varahaalari (yleensä kirppisvaate tai ihan vain halpakaupan ei-kosteussuojattu). Näin on pärjätty eteläni vesitalvissakin.

Täytyy sanoa, että mä en kyllä diggaa perustoppahousua. Kyllä vaan harmitti, kun kaupunkivaatteena oli sellainen ja kylään päästyämme vaihdoinkin pojalle kaikki sukat ja vastaavat. Se oli pari kompastumista matkalla. Samalla vaivalla ostan kosteussuojatun (toki niitä saa tarjouksesta, alesta, yms) ja sitä voi käyttää kaikessa menossa. Ei vain kun ajetaan autolla kauppaan ja takaisin.

Meillä on just sopivasti vaatetta. T-paitoja n. 10 kpl, pitkähihasia peruspaitoja 10 kpl, sisähousuja 4 kpl, farkkuja ja vastaavia 3 kpl, ulkohaalarit 1 kpl, verkkarit 2 kpl, pitkät kalsarit 8 kpl, sukkia ja muita alusvaatteita 15 kpl.

meillä 3 lapsen vaatekaapit pursuilee vaatteita, meiltä löytyy noin 50 t-paitaa/toppia per lapsi, farkkuja ainakin 10 kpl /lapsi, hameita, mekkoja, housuja kymmenittäin jokaisella. kenkiä noin 15 paria/lapsi, sukkia varmaan 50 paria mukula, juu olen innokas shoppaileen ja kaiken ostan aina uutena.

Mua oikeesti aina ärsyttää nää että melkein Kaikilla on 10 paitoja housuja yms .. Ja meikäläisellä on vaan esim tällähetkellä 2 toppia 1 paita2gollegepaitaa 1 huppari... ja arvatkaa mistä se johtuu !! Siitä että mulla ei ole äitiä ,iskä on niin nuuka kaikessa ja väittää että sulla on ihan tarpeeksi vaatteita.. Siis mua aina rupee itkettää esim kaupassa hm,ginatricot jos vaikka sanon että saanko mä tän paidan kun mä tarvitsisin tän paidan koska mulla on vaan yks paita ja mua itkettää aina ihan kauheasti ja iskä suuttuu että kokoajana ostetaan vaatteita ja mitään ei oo ,mun kaverit ja monet muut saa kaikki tarpeelliset asiat ja kaikkea muuta turhaa ja mä en saa ees niitä tarpeellisia. :(

Just siivoilin tytön vaatekaappia ja pieniä ja talvisia vaatteita pois. Vaatteita kertyi noin ikeasäkillinen (kokoja 92/98).

Nyt kaappiin jäi kesävaatteet, eli n. 10 kpl t-paitaa, 15 kpl tunikaa/mekkoa, n. 10 pitkähihaista kylmien päivien varalle, housuja noin 15 kpl farkkuja/leggareita, 4 kpl shorsit, 2 kpl hame, 5 kpl legginssit. Ajattelin, että leggareita vois vielä parit ostaa. Taidan vissiin liioitella...

Erikseen kaapissa on vielä neuletakit, juhlavammat mekot ja seuraavan koon vaatteet... Eli aivan liikaa vissiin vaatetta. Silti tytöllä on tyyliin 2 kpl hattuja, joita vois olla enemmänkin! Ja esim. lyhythihaiset yöpaidat puuttuu kokonaan. Käytetään sit huonompia mekkoja yöllä ;)

Yhteistyössä