Kuinka paljon leikitte lastenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lisko

Aktiivinen jäsen
07.10.2007
1 114
0
36
Kuinka paljon leikitte lastenne kanssa? Meillä aina yritetään tehdä jotain yhdessä. Tänäkin aamuna on luettu kirjaa ja lehteä, väritetty värityskirjaa ja katseltu yhdessä lastenvideota. Ihan mukavaa touhuamista, mutta kun tuntuu että mikään ei riitä. Tuntuu että heti kun jonkin muun asian saa tehtyä, vaikkapa vauvan vaipanvaihdon, niin lapset katsovat että nyt äiti on vapaa taas puuhaamaan lasten leikkejä. Vähän alkaa tehdä mieli jo rauhallista kahvikuppia ja lehdenlukua. Siis kuinka paljon mielestänne on kohtuullista puuhata lasten kanssa ja toisaalta vaatia että keskenäänkin pitää keksiä tekemistä? Mukavaahan omien lasten kanssa on tosiaan puuhata, mutta välillä hiipii mieleen ajatus, että eikö nuo ikinä jätä mua RAUHAAN. Ja siitä seuraa sitten huono omatunto. Joo ja ennenkuin ehditte kysyä, niin nyt käskin hetkeksi leikkimään muuta,mutta nytkin tähän koneen viereen on tuotu kirja jota sitten pitäisi lukea kun tämän lopetan :|

Meillä touhutaan yhdessä liian vähän (ei palstailulta ehdi :whistle: ). No poitsu leikkii paljon ulkona kaveriden kanssa eikä oikein kelpuuta äitiä mukaan muuta kun pelaamaan lauta pelejä. Tyttö on sellainen yksinäinen touhuuja ulkona kyllä kaipailee seuraa mutta kotona yleensä menee omaan huoneeseen leikkimään nukeilla ja kun sinne menee ilmoittaa haluavansa olla rauhassa. Ja sitten he leikkivät(tappelevat) yhdessä.

Minä olen ajatellut, että kotona on joskus hyvä olla ihan vaan rauhassa, sekä lapsen että äidin. Eli leikin jonkinverran päivän aikana, mutta sitten annan olla myös rauhassa ja lapsi kuljeskelee ympäriinsä ja touhuaa kaikenlaista. Se luovuus lapsella kehittyy siinäkin kun ihan itse joutuu pohtimaan että mitäs nyt tekisi ja aloittaa ihan omia leikkejä.

Hmm. Ehkä vaan reippaammin pitäisi siis kehottaa omiin leikkeihin ja juttuihin. Meilläkin isi tosin on parempi leikkijä. Ja jaksaakin enemmän. Piirtäminenkin tahtoo vaan mennä siihen, että mun pitäis piirtää mitä prinsessoja ja lentokoneita jne.

Uusimmat

Yhteistyössä