meillä lapset ovat vasta 2v ja 9kk, ja leluja riittää.... Tosin täytyy mainita, että itse olen hyvin nihkeä ostelemaan leluja, kirjoja ostan sitäkin enemmän, samoin kyniä, tarroja, vesi- ja sormivärit ym. vastaavaa.
Lelut ovat meille kertyneet tuttujen ja sukulaisten nurkista. Tokihan myös lahjaksi on tullut. Meillä on siitä hyvä tilanne, että sukulaiset ym. kysyvät lahjavinkkejä, ja sittenpä niitä on hyvä antaa tarpeen mukaan.
Äitini on säästänyt liki kaikki lapsuuteni lelut; mummolassa odottaakin leikkijäänsä isot laatikollisen poneja ja barbeja tykötarpeineen. (haen niitä tänne kotiin sitä mukaa, kuin tulee tarvetta)
Arvostan kestäviä leluja, kuten rakennuspalikoita, legoja, ym. jotka kestävät. Tykkään myös "ajattomammista" leluista, joilla leikitään pidempään, kuten hiekkalelut, potkumopo jne. nyt lahjatoiveena on mm. oikeat kottikärryt, joilla voisi siivota hevoskarsinaa ihan oikeasti. Lapset kun kuitenkin tahtovat tehdä juuri sitä, mitä äitikin, ja meillä on noita hevosia ja muita nelijalkaisia pihassa useampiakin.
Häpeillen täytyy tunnustaa, että jos/kun lapset alkavat haluamaan ponia, niin sen he tulevat myös saamaan, samoin muut eläimet ovat (nykyisten lisäksi) meille hyvinkin tervetulleita.
Tuossa aloin miettimään, niin onhan tuota ehtinyt leluja ostamaankin; noiden piirustustarpeiden lisäksi olen ostanut hiekkalelusetin ja muita ulkoleluja, kuten pulkan ja potkumopon, rakennuspalikoita, legoja, vauva-aikana jotain helistimiä ym. vauvaleluja, leikkiastiat, legoja, palapelin ym.
Viimeisin hankinta on jääkaappiin kinniitettävät magneetti my little ponyt. (minusta nuo ponit oli lapsena NIIN ihania, etten voinut vastustaa, ja kovasti on esikoinen noista tykännytkin.)

kuinka paljon tuota romua onkin kertynyt! No, lelupaljous vähenee äkkiä, kun siivoan vinttiin vauvan lelut ja helistimet, joilla ei enää ole leikkijää.