kuinka paljon miehesi on vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valivali

Vieras
Siinäpä se tuli; Miten paljon mies viettää aikaa vauvan kansaa työpäivän jälkeen? Mitä teet itse silloin vai oletteko yhdessä? Ootteko sopineet jonku loogisen järjestelyn, ettätoinen voi tehdä omia juttuja?

Mua ajoittain rasittaa että oletus on se että mä olen "päävastuussa" 5kk vauvasta iltaisin ja viikonloppuisinkin.
Mies ilmoittaa että käy hakemassa autoon jonkun osan, tulee vähän myöhemmin töistä kun käy jossain tms.
Ei nuo isänän menot mitään "huvittelua" ole, ihan sellasia asioita jotka täytyy tehdä kyllä aikanaan.. Mutta jos itse kävisin hakemassa postin/viemässä roskat tai pikaisesti lähikaupassa ni "joudun" kysyä (tai itseppä sen kyllä olen aloittanut..) että voiko mies olla vauvan kanssa :/

Tuli nyt aika valitusviersi, mutta olis kiva hiukan kuulla miten muilla (joilla on vain 1 vauva) tää juttu menee.. :)

Mulla on vain 1 vauva, mutta myös kolme vanhempaa lasta :saint:

Mies hoitaa ihan sen verran, kun tarvitsee. Menemiset ja tekemiset sovitaan sen mukaan, kummalla sattuu jotain tärkeää olemaan.
Jos mitään tärkeää ei ole, niin kyllä se aikalailla riittää jos mä vaan ilmoitan, että lähden naapuriin kahville/ratsastuslenkille/kauppaan.....

Nyt just ei mies ole kyllä töissäkään. Ensin kesäloma, sitten isyysloma, ja sitten parin viikon työpätkän jälkeen vanhempainvapaalle puoleksi vuodeksi.
Mä lähden töihin, mutta kai mun täytyy välillä muistaa myöntää miehelle ilta-, ja viikonloppuvapaita sitten... :xmas:

kylhän tuo hoitaa ihan mielellään poikaansa koulun jälkeen TOSIN aamusin sitä ei saa ylös vaihtaa vaippoja tms :kieh: mut muuten oon alkanut saada lisää "omaa aikaa" et voi jättää vauvan isälleen siksi aikaa ku käyn hoitaa asioita. muuten se homma onkii sit miun vastuulla

Meillä on kaksi pientä lasta pienillä ikäeroilla.

Kun esikoista aloin odottamaan, tein selväksi, että vaikka olenkin päävastuussa lapsesta, en ala kyselemään mitään lupia tms. jos on itsestään selviä asioita hoidettavana, vaikkapa sitten yksinäinen kauppareissu.
Harrastuksista pidän kiinni, niitä on miehelläkin, joten tästäkään asiasta en suostu kyselemään.

Sitten on nämä hupimenot, joista sovitaan yhdessä, jos toinen ei ole mukaan siis tulossa. Näissä menoissa molemmat ottaa huomioon toisen, tosin aina ei toki voi miellyttää ;)

Mies on todella ihana sen sanon.
Nyt kuopuksen synnyttyä, on kyllä pitänyt huolen, että kun tulee töistä kotiin, niin saan olla hoitovastuusta irti sen tunnin pari, ennen kuin on nukkumaan menon aika lapsilla. Sen minä taida sujuvasti ja tykkäänkin siitä hetkestä kovasti.

Näin meillä.
jottei liian silkkistä kuvaa asiasta saisi, niin näistä systeemeistä kyllä väännettiin aikoinaan kättä, mutta ratkaisut ovat olleet tosi hyviä :)

meillä niin että kun mies on kotona töistä, noin viideltä, hän hoitaa meidän 7 kk tytön kokonaan sen jälkeen, vaihtaa vaipat, syöttää ja nukuttaa. Ja omasta tahdostaan. Sillä aikaa minä käyn itsekseni joskus shoppailemassa, lenkillä, kuumassa kylvyssä, tai katson jonkun hömppäleffan tai hönötän koneella. Kuitenkin olen omassa maailmassani, tai sitten teen kotitöitä.
Viikonloppuna taas Ukko herää aina tytön kanssa samaan aikaan, ja sitten kun minä herään, hoidamme yhessä. Esim.vaihdamme vuorotellen viapat ja syötämme vuorotellen. Käymme yhdessä ulkona....

Meillä on vauva ja 2-vuotias, joka käyttää vielä vaippoja. Minä olen käytännössä ihan yksinhuoltaja. Illat ja viikonloputkin saan yksin hoitaa sekä lapset että kotityöt. Mies on vaihtanut vauvalle vaipat tasan kaksi kertaa tässä neljän kuukauden aikana. Ainoa homma minkä se tekee, on laittaa esikoinen yöunille. Sen se aloitti tekemään vasta, kun vauva syntyi. Sitä ennen minä hoidin esikoisen yksinäni. Niin, ja on se kaksi kertaa ollut vauvan kanssa sillä aikaa, kun kävin esikoisen kanssa pyörälenkillä. Vauvan kanssa oleminen oli sitä, että vauva kökötti sitterissä ja mies tuijotti tietokonetta.

Mies voi noin vaan yhtäkkiä lähteä omille asioilleen tai tehdä omia hommiaan, juoda rauhassa kahvit huoltsikalla, istua tietokoneella tai katsoa elokuvaa keskellä päivää ja ties mitä, eikä tarvi yhtään miettiä kuka hoitaa lapset.

Jos minä kuvittelen käyväni yksin yhtään missään, niin pitää tilata mies hoitamaan jo viikkoja aiemmin ja muistuttaa siitä joka helvetin päivä. Tai sitten viedä lapset hoitoon äidilleni muutamaksi tunniksi.

Ja ukko kehtaa vielä kitistä että kun sillä on niiiiiin raskasta, kun pitää laittaa esikoinen joka ilta nukkumaan ja käydä töissä. Se varmaan luulee että meikäläinen makaa täällä sohvalla kaiket päivät ja kotitonttu hoitaa lapset, pyykit, tiskit, ruuat, siivoukset... Koneellakaan en kerkeä käymään kuin tällein yöllä kun muut nukkuu. Nukun sitten muutaman tunnin ja taas ylös.

Todella vähän. Pitää pyytämällä pyytää, että olisi edes hetken sen kanssa. Vaihtaa vaippoja ehkä noin 3 kertaa kuussa. Syöttää ehkä kerran kuussa. Ei laita ikinä nukkumaan. Olen kyllä sitä mieltä, että töissä pääsin paljon helpommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:
Siinäpä se tuli; Miten paljon mies viettää aikaa vauvan kansaa työpäivän jälkeen? Mitä teet itse silloin vai oletteko yhdessä? Ootteko sopineet jonku loogisen järjestelyn, ettätoinen voi tehdä omia juttuja?

Mua ajoittain rasittaa että oletus on se että mä olen "päävastuussa" 5kk vauvasta iltaisin ja viikonloppuisinkin.
Mies ilmoittaa että käy hakemassa autoon jonkun osan, tulee vähän myöhemmin töistä kun käy jossain tms.
Ei nuo isänän menot mitään "huvittelua" ole, ihan sellasia asioita jotka täytyy tehdä kyllä aikanaan.. Mutta jos itse kävisin hakemassa postin/viemässä roskat tai pikaisesti lähikaupassa ni "joudun" kysyä (tai itseppä sen kyllä olen aloittanut..) että voiko mies olla vauvan kanssa :/

Tuli nyt aika valitusviersi, mutta olis kiva hiukan kuulla miten muilla (joilla on vain 1 vauva) tää juttu menee.. :)
Sun pitää antaa isälle aikaa olla lapsensa kanssa. Teet jonkun muutaman tunnin kestävän kyläily / shoppailureissun. Tai pistät sen viikonlopuksi vauvan kanssa vaikka vanhemmilleen kylään.

Yhteistyössä