Kuinka paljon olette jo hankkineet kesävaatetta lapsillenne kesäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Itsessäni on hamstraajan vikaa ja äsken järjestelin tuossa kaappeja, ja olihan tuota kertynyt jo kesävaatetta ensi kesäksi mukavat kasat. Eli kaapista löytyi esim. kuopukselle t-paitoja 13 ja lyhythihaisia tunikoita 3 kappaletta, esikoiselle t-paitoja 15 ja tunikoita 5. Nyt kun vain muistaisi, että enempää ei kannata välttämättä ostaa (varmaan muistan, kun nään kaupassa jotain tosi kivaa uutta.)
http://www.aijaa.com/v.php?i=5908489.jpg

Lisäksi vielä mekkoja, capreja sun muuta. Ja tietysti kuopusta odottaa isosiskon vanhoja vaatteita kasa ja esikoisellekin osa viimekesäisitä mahtuu vielä. Lisäksi olen ostanut vielä jonkin verran käytettyä huutiksesta.

En usakalla ajatellakaan :laugh:

Viime kesänä ostettu ehkä 20 teepparia + 10 shortsit. En oo varma kuinka paljon heittää. Päälle vielä viimekesäiset (noin saman verran) , jotka vielä tuntuu mahtuvan päälle. No noi isommat menee ihan varmasti myös seuraavana kesänäkin, joten käyttöaikaa kyllä on riittävästi. Tosin shortseja pitää olla kesällä vähintään 10kpl, kun hoidossa menee lämpöisellä kelillä parit päivässä pesukoppaan.

Ihania värejä kuvassa.

ihania vaatteita! Mutta muista, että laitat vaan rahat turhaan, jos ostat liikaa vaatteita. Ei tuossa minusta nyt vielä liikaa ole, mutta hillitse itsesi. Ei lapsikaan kerkeä niitä vaatteita pitää niin paljoa, kun kasvaa kuitenkin. Minkä ikäinen lapsi teillä on? :)

Meillä neiti nyt 1v1kk ja kyllä mun aina tekis mieli kaupassa ostaa kun sattuu kohdalle ihana vaate. Mutta joskus saan itseni hillittyä, joskus en :D

Muutaman mekon olen ostanut, ja sitten ollaan jotain kesävaatetta saatukkin, pari t-paitaa jne. Tuollaisen samanlaisen tunikan ostin, kuin tuossa sinun kuvassa vaatepinossa kahdessa keskimmäisessä on päällimmäisenä! Se on AIVAN IHANA VAATE! :)

Oon ostanu aika paljon käytettyinä ja jonkun verran ostin viime kesän alesta. Eilen just siivosin lasten vaatekaapit ja totesin taas ettei oikeesti tarvittais mitään. Mutta kuitenkin jotain tulee hankittua..
Isoille pojille (12 ja 14v) tarvitaankin sit t-paitoja ja shortseja, niillä ei oo juuri mitään viimevuotista käyttökelpoista

Meillä käytetään t-paitoja ympäri vuoden joko pitkähihaisen alla tai ilman pitkähihaista, joten ei tarvitse mitenkään erikseen ostaa niitä kesää varten. Viime kesän shortsitkin taitavat mahtua edelleen ihan hyvin jalkaan. Muutamista farkuista lyhennän kesäksi caprit, kun lahje on rispaantunut.

En mitään.Ja en ostakkaan paljoa mitään.Tarpeelliset.Olen ylenpalttista kuluttamista vastaan ja lapset kasvaa kovaa vauhtia isoiksi.Miksi lapset pitää pukea kaikenmaailman hienouksiiin ja kaappien pursuta vaatteista joita on yli tarpeitten.
Ap ei pahalla mutta aika paljon tuntuu lapsellasi olevan vaatteita,tarviaako hän oikeasti nuo kaikki???? kyse ei ole rahasta vaan siitä mitä kulutusjuhlaa maailmassamme eletään.Kaatopaikat täyttyy tavarasta jo muutenkin. En halua hukuttaa omaa lastani esim leluihin.Leluja voi tehdä mistä vaan itsekkin.Meillä poika soittaa rumpuja kattiloilla.

Ite ennen ostelin itselleni hienoja vaatteita,takkeja oli moneen lähtöön joku päivä rupesin asiaa miettimään kunnolla mihin tuo kuluttaminen johtaa.Nykyään ostan mitä oikeasti tarvitsen ja ei sitä paljoa tarvia jos on rehellinen itselleen!

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmamma:
En mitään.Ja en ostakkaan paljoa mitään.Tarpeelliset.Olen ylenpalttista kuluttamista vastaan ja lapset kasvaa kovaa vauhtia isoiksi.Miksi lapset pitää pukea kaikenmaailman hienouksiiin ja kaappien pursuta vaatteista joita on yli tarpeitten.
Ap ei pahalla mutta aika paljon tuntuu lapsellasi olevan vaatteita,tarviaako hän oikeasti nuo kaikki???? kyse ei ole rahasta vaan siitä mitä kulutusjuhlaa maailmassamme eletään.Kaatopaikat täyttyy tavarasta jo muutenkin. En halua hukuttaa omaa lastani esim leluihin.Leluja voi tehdä mistä vaan itsekkin.Meillä poika soittaa rumpuja kattiloilla.

Ite ennen ostelin itselleni hienoja vaatteita,takkeja oli moneen lähtöön joku päivä rupesin asiaa miettimään kunnolla mihin tuo kuluttaminen johtaa.Nykyään ostan mitä oikeasti tarvitsen ja ei sitä paljoa tarvia jos on rehellinen itselleen!

:flower:
Olisipa meitä enemmän!

En ole vielä varsinaista "kesävaatekassia" kaivanut hyllyiltä esiin mutta t-paitoja on esikoisella nyt kaapissa n. 3-4 kpl + 2 lyhythihaista tunikaa. 2 hametta myös joista toinen jäänyt pieneksi. Eli mekkoja, caprihousuja ja t-paitoja tarvitsee ainakin esikoinen.
Kuopuksella mekkoja on kaapissa jo nyt 5-6 kpl, t-paitoja varmaan 5-6 kpl. Ja kesäkassista voi tosiaan löytyä esikoisen vanhoja mitkä menisivät nyt kesällä kuopuksella. En muista yhtään mitä siellä on,
Mutta t-paitoja ja caprihousuja tarvitsee siis kuopuskin kesäksi.

Olen ostanut paljonkin vaatteita kevättä ja kesää varten :) ja uskon, että kaikkia tulee myös käytettyä!
Vaikka maassa on lunta ja pakkasta, niin ne vaan nämä ihanimmat kevätvaatteet alkavat olla loppuunmyytyjä, joten mä en halua ostaa "ei oota"!

Viimeisin hankintani oli se aivan mahtava unikkomekko ja kamelont designin tähtivaatteita iso kasa :/

Ekologinen kuluttaminen on hyväksi. Meillä kylläkin kattilat pidetään siinä käytössä mihin ne on tarkoitettu. Leluja ne eivät ole.

Itse pyrin ekologisiin ja yhteiskunnallisiin valintoihin vaatteissa. Myöskin teeh päätöksiä helpottamaan elämistä. Jos kesällä menee 10 t-paitaa ja 10 shortsia arkiviikossa likaiseksi, niin ehdoton minimihän se on. Miksi ostaisin 4 t-paitaa, kun niitä pitää pestä joka toinen päivä? Ulkovaatteilla ei olla sisällä päiväkodissa.

Kuitenkin minunkin ostamat vaatteet kelpaavat kiertoon. Eivät ne ensimmäisenä kaatopaikalle mene. Ostamalla hyviä vaatteita ja laadukkaita tavaroita välttää kerskakulutusta.

Pari uutta t-paitaa ostettu, ei muuta, kun ei oikein tunnu ajankohtaiselta vielä. Mä ajattelin myös tehdä shortseja lyhyiksi jääneistä college- ym. housuista, kun vyötäröstä vielä mahtuvat ja saa ne kuluneet polvetkin leikattua pois. :) Enemminkin tarvii ostaa uusia kenkiä, kun viime kesäiset ei enää mahdu...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Ekologinen kuluttaminen on hyväksi. Meillä kylläkin kattilat pidetään siinä käytössä mihin ne on tarkoitettu. Leluja ne eivät ole.

Itse pyrin ekologisiin ja yhteiskunnallisiin valintoihin vaatteissa. Myöskin teeh päätöksiä helpottamaan elämistä. Jos kesällä menee 10 t-paitaa ja 10 shortsia arkiviikossa likaiseksi, niin ehdoton minimihän se on. Miksi ostaisin 4 t-paitaa, kun niitä pitää pestä joka toinen päivä? Ulkovaatteilla ei olla sisällä päiväkodissa.

Kuitenkin minunkin ostamat vaatteet kelpaavat kiertoon. Eivät ne ensimmäisenä kaatopaikalle mene. Ostamalla hyviä vaatteita ja laadukkaita tavaroita välttää kerskakulutusta.

Sulla on kyllä niin hyvät perustelut ja mielipiteet aina näissä lastenvaateasioissa! *tykkää*

Nimenomaan kuluttamalla viisaasti voi myös olla ekologinen...vaatteissakin on niin tajuttomasti eroja valmistuksessa, valmistusmaassa, materiaaleissa jne!

Viime kesästä viisastuneena en aio kamalasti ostaa.
Esikoisen viime kesän vaatteet menevät tää kesänä, kakkonen kierrättää isoveljensä vaatteita (kaikki hyväkuntoisia) ja tytöllekin menee viime kesäisiä vermeitä. Jotain varmaan pitää ostaa, mutten vielä aio edes ajatella asiaa sen kummemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Huonommilla kattiloilla joita ei voi edes kirpparilla myydä.Yritän meijän kattilat joilla tehdään ruokaa pitää mahd hyvänä.

Niin ja olet oikeassa että vaatteita sen verran että ei tarvitse koko ajan pestä pyykkiä.Mutta suomalaiset laittaa myös puhtaita vaatteita pesuun,mikä on turhaa.Paidan voi haistaa ja katsoa onko likainen ja sit vasta pesuun.

Meillä käytetään lyhythihaisia mekkoja, tpaitoja ja hameita ympärivuoden. Joten uusia ostetaan kun jää vanhat pieneksi, ei mitenkään kesää varten erikseen! Capreja ja tpaitoja on meidän listalla, ja pari mekkoa.

Olet kyllä täysin oikeassa, että eihän lapseni välttämättä tarvitsisi näin paljoa vaatetta. Näissä vaateostokissa en pääse ekologiselle tasolle, pidän vain aivan liikaa lastenvaatteista. Itselleni en osta kuin tarpeeseen.

Puolustelen nyt itseäni ja ekologista omaatuntoani, ja kerron, että kierrätän kaikki vaatteet, jotka ovat vielä kierrätettävissä. Vien spr:n konttiin, annan kavereille, osan myös myyn huutonetissä.
Kotona lajittelen aina kaikki jätteet, katson aina laitteiden energian kulutusta, olen vaihtanut säästösuuttimet kaikkiin hanoihin ja suihkuun. Ruokana ostan aina kun mahdollista lähellä valmistettua. En myöskään matkustele paljoa, lentomatkoilla en käy koskaan, eli minun painoni ei ole lisäämässä lentomatkustamisesta aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä.

Lähes jokaisella on varmaan omat pienet paheensa, ja minun paheeni on lastenvaatteet.

En vielä mitään. Esikolle menee varmaan jotain viime kesäisiä. Pitäisi alkaa pikkuhiljaa katselemaan kunhan saa ensin tuon välikausipuvuston päivitettyä! Siitäkin puuttuu vielä esikolle uudet saappaat, molemmille lapsille lenkkarit ja kevyet ulkohousut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähes jokaisella on varmaan omat pienet paheensa, ja minun paheeni on lastenvaatteet.

:D näin minäkin asiaa monesti ajattelen, että tämä on se minun "paheeni", joka tuskin on kaikista olemassaolevista paheista se haitallisin"

Yhteistyössä