Kuinka paljon omistat käyttövaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maewest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maewest

Jäsen
13.08.2013
144
0
16
Tuli vain tämmöinen mieleen kun yritin käydä läpi omaa vaatekaappia. Yllättävän pieni määrä on loppujen lopuksi niitä varsinaisia käyttövaatteita. Kaikenlaista vuosien varrella kertynyttä riepua sais heivata kaapista.

Noi varsinaiset käyttövaatteet mahtuisi varmaan parille hyllylle, farkkuja, housuja ja perustrikoopaitoja. Tietty sitten jokunen neulepusero/takki talveksi. Erikseen sitten ihan kesävaatteet, toppeja, jokunen hame ja sortsit.

Viimeksi muokattu:
Yritän mennä tämän mukaan kutakuinkin getting started | Project 333

Tosin en nyt varsinaisesti 3 kuukauden välein koko vaatevaastoa vaihda. Syksytakin vaihdan talvitakkiin, jonkun ohuemman paidan villapaitaan jne. Muuten sama "perusvaatekaappi". Perusvaatekapin lisäksi pari vähän väriä ja eloa tuovaa vaatekappaletta per sesonki.

Tosi vähän.
En ymmärrä ihmisiä joilla sitä vaatetta on älyttömästi, samanlaisia toppejakin voi olla joku 5 kpl.
Ei tule itsellä niin usein shoppailtua että pääsisi kertymään, eikä ole rahaakaan.
Tyyli on myös hakusessa eikä vaatteet yleensä kestä käytössä kuin sen 1-2 v. korkeintaan.

Vaatteet ei tosiaankaan kestä kuin sen 1-2v. jos niitä on vähän (eli samalle vaatteelle tulee paljon käyttökertoja per viikko/kuukausi). Minulta on tänä kesänä kulunut puhki niin lempifarkut kuin lempikengätkin. Tosin itse olen yrittänyt panostaa juurkin niihin perusvaatteisiin laadullisesti. Eli maksan ennemmin vaikka vähän enemmän ja ostan määrällisesti vähemmän, laadukkaampaa vaatetta. Ja vain sellasia, jotka istuu kunnolla ja miellyttää omaa silmää, vaikka sitten niiden metsästykseen menisikin pidempään.

Aivan sairaan vähän. Kaappi pursuaa kaikkia vanhoja riepuja, mutta oikeasti käytössä olevia vaatteita on vain muutamia. Mulla on kestänyt oman tyylin löytämisessä vähän liian kauan, ja vikaostoksia on tullut tehtyä paljon.

Ostan vaatteita aika harvoin, melkeinpä kerkeän käyttää edelliset lempparit puhki, kunnes ostan pakon edessä uusia. En tosiaan ole mikään "shoppailija".

Viimeksi muokattu:
Paljon. Syynä se, että käyn kirppareilla ja vaikka oikeastaan etsin vaatteita lapsille, niin itsellekin tulee osteltua. Olen niitä ihmisiä, jotka kyllästyvät, jos käyttävät koko ajan samoja.

Paljon. Varmaan liikaa useimpien mielestä. Mun vaatteet on kuitenkin pääosin kirppareilta ja lähtee kiertoon vielä mun jälkeenkin, joten ei tule huonoa omatuntoa. Kaikki mun vaatteet on hyväkuntoisia ja käytössä eli riepuja en säilö.

Paljon. :) Suorastaan vitsi on esimerkiksi se miten monta h&m:n perus naruolkaimista pitkää toppia mulla on (maksavat vain 4,95e/kappale), löytyy äkkisältään mietittynä ainakin 10 noita - kaikki tietysti eri värisiä. Ne on ihan super hyviä olleet ihan alustoppeina ja kesäkuumalla olen käyttänyt sinälläänkin. Niitä tulee vielä jatkuvasti uuden värisiä sinne myyntiin, sormet syyhyää aina kun kävelee rekin ohi :D

Yhteistyössä