Kuinka paljon on LIIKAA LEMMIKKEJÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva

Vieras
Niin, mitäs olette mieltä? Mikä on teidän mielestänne jo liian paljon lemmikkejä?

Meillä on miehen kanssa kolme kissaa. Asutaan tilavassa kaksiossa, täällä on mielestäni hyvin tilaa meille kaikille. Kotonamme ei haise kissanpissa ja eläimet ei ole tuhonneet kotiamme mitenkään. Rahaa eläimiin menee tietysti, mutta ei mitenkään ihan älyttömyyksiä kuitenkaan. Kaverini mielestä meillä on kuulemma aivan liikaa lemmikkejä, yhden olisi pitänyt riittää. Meidän kissat on kaikki keskenään hyvää pataa, eli mitään reviiriongelmiakaan ei ole.

Mitäs te olette mieltä, onko teidän mielestänne kolme kissaa jo liian paljon?

jos jotain eläinlajia täytyy hamstrata yli 2 kpl, niin se on mielestäni liikaa. esim. 3 koiraa on jo liikaa, poikkeuksena kasvattajat ym.

sekin on liikaa jos perheessä on 2 koiraa, 2 kissaa, kolme kania, pari marsua, akvaario ja hamstereita.

Mun mielestä sekä ihmisillä että eläimillä tulee olla sen verran tilaa, että pääsee välillä omaankin rauhaan. Ruoasta, puhtaudesta ja terveydestä huolehtiminen nyt on ihan perusedellytyksiä. Eli jos nuo on kunnossa, niin eläimiä ei ole liikaa.

Ja mitä se nyt kaverille kuuluu montako eläintä teillä on, jos kaikista pidätte itse hyvää huolta. Paljon typerämpiinkin asioihin ihmiset laittaa rahaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja moekoe
Meilläkin on kolme kissaa kerrostalossa, eikä kukaan ole kommentoinut mitään negatiivista. Päinvastoin, kissamäärästämme kuulleet ovat vain olleet ilahtuneita siitä, että kissoista on toisilleen seuraa. Ehkä sun kaveri on muutenkin nihkeä elukoiden suhteen?

Mun mielestä liikaa eläimiä on silloin, kun niistä ei pysty enää huolehtimaan. Joillekin yksikin koira on liikaa, onhan näitä tapauksia. :(

Niille jotka eivät pidä eläimistä niin nämä meidän 2 koiraakin on AIVAN liikaa :) minusta tämä on juuri sopivasti ja ottaisin kissankin tähän jos esikoinen ei olisi allerginen. Minusta 3 eläintä on ok. Sitten kun alkaa olemaan 5 kissaa, 7 koiraa, akvaariota, marsua, hamstereita, undulaatteja ja lisää haalitaan, niin se on ehkä jo hiukan liikaa :D

Meilläki kolme kissaa. Ei haise pissat ja lika täälläkään, ja sulassa sovussa mennään. Niin kauan ku jokainen lemmikki saa hoitoa ja huolenpitoa ja voi hyvin eikä se jää paitsi mistään olennaisesta niin niin kauan voi sanoa että eläimiä on sopivasti. Jollekkin on yksikin lemmikki liikaa, kun taas toiseen perheeseen voi vallan kivasti sopia kolme koiraa, kissoja, hevonen ja se marsu! Se niin riippuu mitä kukin jaksaa ja kykenee hoitamaan ja elättämään! =)

[QUOTE="vieras";27599814]jos jotain eläinlajia täytyy hamstrata yli 2 kpl, niin se on mielestäni liikaa. esim. 3 koiraa on jo liikaa, poikkeuksena kasvattajat ym.

sekin on liikaa jos perheessä on 2 koiraa, 2 kissaa, kolme kania, pari marsua, akvaario ja hamstereita.[/QUOTE]

Ai miks susta toi mainitsemasi elukka määrä olisi liikaa? Aika monella maalla asuvalla on mainitsemiesi eläinten lisäksi, vielä pari hevosta ja pari ponia.:D
Mun mielestä jos on tilaa ja osaamista, niin voi ottaa niin monta kun jaksaa, ja pystyy hoitamaan, hoidotta elukat eivät saa jäädä. Asunnon siisteys ei saa myöskään kärsiä...
Meillä lapset ainakin tykkäävät hoitaa erillaisia eläimiä, ja ovatkin jo aika "tietopankkeja" minkälaisen ruokavalion kuuluisi olla kanilla tai hamsuilla.:D

[QUOTE="vieras";27599830]Jos lemmikeistä ei pysty pitämään huolta ja heillä ei ole tarvittavasti elintilaa, omaa rauhaa ja omistajan huomiota, lemmikkejä on liikaa.[/QUOTE]

Täysi peesi. Ei siin sen kummempia selittelyitä kaivata.

Kiva, että yleisesti ihmiset ei ole noin tiukkiksia lemmikkimäärän suhteen! Vähän kyllä pahotin mieleni tästä kaverin kommentista, koska meille kaikki kissat on tärkeitä ja hyvinhoidettuja perheenjäseniä. Kotimme on kissoineenkin varmasti siistimpi kuin monella muulla.

Jollekin yksikin on liikaa, toiselle isokaan elukkamäärä ei tuota ongelmia.

Itseltä löytyy 2 koiraa, 2 kissaa, 3 käärmettä ja lapsilta hiiriä aikamoinen lauma. Monesta liikaa, itse tulen tähän vielä matelijoita ottamaan.

Ei tietenkään teidän nenäänne haise pahalle, tehän vietätte paljon aikaa kotonanne ja nenänne on tottunut teidän asuntojen ominaishajuun.

Itse en kehtaa sanoa kaverille, että sen 2 kissaa ovat saaneet asunnon haisemaan ihan hirveälle, että minua vallan oksettaa käydä siellä.

Meillä kotona oli aina se 3 kissaa ja yhdellä pennut. Hyvin sopi tontille ja taloon koko katras. Ja vakituiseen ne 3 kisua. Ei sitä määrää sillee edes huomannu kun kukin oli missä oli.

Se mikä on liikaa riippuu ihan siitä, että onko tilaa, rahaa, aikaa ja jaksamista hoitaa. Mikäs siinä jos on vaikka 10 kania kunhan vain on kaikki edellä mainitut edellytyksen niiden pitämiselle. Joskus joillekin yksikin voi olla liikaa, mutta toisille saattaa mahtua vaikkapa se 6 koiraa ja 3 kissaa. Pointtina siis, että oma jaksaminen ja eläimen hyvinvointi sen määrittää.

Liikaa on silloin, kun enää ei pysty hoitamaan kaikkia. Meillä asuu n. 28 lemmikkiä, aina hevosista gerbiileihinkin asti, mutta silti kaikki ovat mitä parhaimmassa kunnossa, saavat monipuolista ja hyvälaatuista ruokaa, ovat tyytyväisiä jne... Että liikaa...

mun mielestä lemmikkejä on liikaa sitten kun niitä ei enää jaksa/ei ole varaa/tilaa hoitaa. yksikin voi olla liikaa tai niitä voi olla 20 ja määrä on sopiva. :) tunnen ihmisiä joista toisella oli 9 kissaa ja toisella 7. sittemmin vähemmän kun osa kuoli vanhuuteen. hyvin hoidettuja kaikki.

jos jotain eläinlajia täytyy hamstrata yli 2 kpl, niin se on mielestäni liikaa. esim. 3 koiraa on jo liikaa, poikkeuksena kasvattajat ym.

sekin on liikaa jos perheessä on 2 koiraa, 2 kissaa, kolme kania, pari marsua, akvaario ja hamstereita.

Ainakin jos on akvaariokaloja, niin silloin on pakko hamstrata yli 2 kappaletta jotain tiettyä eläinlajia, nimittäin jos hankkii parvikaloja, niin niitä pitää olla vähintään 6-8, mutta mieluiten enemmän, vaikka 100, jos on iso akvaario ja kyseessä on pienikokoiset tetrat. Sellainen 100 tetraa mahtuu helposti jo vaikka 500 litran akvaarioon.

Yhteistyössä