Kuinka paljon rahaa mukaan viikon Kreetan reissuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Krisse79"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Krisse79"

Vieras
Kuukauden päästä viikon reissu Kreetalle kaksin lapsen kanssa (7v). Kuinka paljon kannattaisi varata rahaa mukaan - minibudjetti siis mietinnässä.

Meillä ei ole puolihoitoa, eikä aamiaista. Saako muuten aamiaislippuja yleensä ostaa hotellista, vaikkei matkaan sisältynytkään?

Millä rahalla selviää, jollei ole tarkoitus shoppailla/retkeillä sen suuremmin?

Mä yleensä varaan 50e/päivä ruokaan ja juomiin. Ei kannatta ottaa aamiaista hotellista, meillä se maksoi yli 7e/hlö. pikku kaupasta sai aina tuoreet leivät, vihannekset ja mehut....

[QUOTE="tööt";23579180]Tonni mukaan, niin ei tartte sniiduilla. Ravintolassa joutuu kuitenkin syömään pari kertaa päivässä.[/QUOTE]

Voi kun olisikin niin paljon. Tarkoitus ei ole kyllä aterioida ravintolassa 2 x pv.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;23579222:
Voi kun olisikin niin paljon. Tarkoitus ei ole kyllä aterioida ravintolassa 2 x pv.

No mikäs siinä, kaipa se pienemmälläkin budjetilla menee. Megamarketeista vaan evästä sit ostamaan. Ruuanlaittomahdollisuudet hotellihuoneissa eivät välttämättä ole kovin kaksiset ja hanavettä en suosittele käyttämään ruuan- tai kahvin yms. laittoon eli pullovesitonkka poikineen menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ap eikä cp;23579210 begin_of_the_skype_highlighting**************23579210******end_of_the_skype_highlighting:
50 e pv per henkilö vai montako henkilöä?

meitä on ollut 2 aikuista ja vauva.nyt kaks "vauvelia"...
mutta jos lasket että aamupalatarvikkeisiin mene max. 10e, sitten päivällä joku "välipala" esim. pitakebab tai jotain, ehkä n. 10e ja illaks ravintolaan jää n. 30e pitäisi riittä kahdelle toi 50e. meillä on ainakin riiyttänyt ihan hyvin.

No paljon sulla on varattuna sitä rahaa? Mä en kans alle tonnin lähtis..silloin kun lomaillaan ni pitää olla sitten seitä rahaa sen verran että ei tarvii joka senttiä laskee..mut jokainen tyylillään

mulla meni viikonlomalla lapsen 10v kanssa, 1000e viikko kaikkinensa lentokenttäostokset, lentokoneessa, ruuat, pienet tuliaiset,yksi vesipuistoretki,rantatuolit,taksit yms

Tarkoitus on lähinnä rentoutua reissulla, eikä mitään ihmeellisempää ohjelmaa tarvitse järjestää. Ruokakulut ja jotain pieniä ostoksia lapselle olen miettinyt.

Valitettavasti ei ole sitä tonnia ottaa, mutta mielelläni otan vastaan lisää muiden "minibudjettilaisten" lomakokemuksia.

Kiitos, zxc.

Itse olen kiertänyt Eurooppaa useamman kerran 30 euron päiväbudjetilla per hlö. Ja sillä hintaa on myös majoitus ostettu. Eli kun teillä on hotelli maksettu, niin luulisi jonkun 40 euroa per päivä riittävän teille molemmille ihan hyvin, jos ette mitään ihmeitä aio tuhlailla.

Vesi kannattaa ostaa viiden litran pönkeissä, sellaiset maksaa yleensä vain joitakin kymmeniä senttejä, kun taas esim. 1,5 litran vesipullosta saakin maksaa jo pitkälle toista tai kolmatta euroa. Eli siitä sitten siirtää vettä aina pikkupulloon evääksi päiväretkille.

Yhteistyössä