Kuinka paljon saatte elatusmaksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nanne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuka teidän elatusmaksun on määritellyt? Lapsen isä olisi maksanut korkeintaan 300e lastenvalvojan tapaamisessa, oikeudessa sain vasta tämän summan. Lasten isä vei asian hovioikeuteen saakka, mutta käräjäoikeuden päätös piti. Haluan rohkaista teitä muitakin puolustamaan lastenne oikeuksia harrastaa, ja elää normaalia elämää, vaikka äiti on yksinhuoltaja.

[QUOTE="mä";23592275]Kuulostaa todella hyvältä, onko lasten isällä hyvätkin tulot??[/QUOTE]

On yrittäjä, ilmoittaa tuloikseen 2500e/kk, mutta oikeus ei mennyt lankaan.

Mä saan 250€, pitäis saada 340€ tuosta yhdestä, tosin nyt on tulossa huoltajuuskiista ku isää ei ole kiinnostanut, mutta nosti nyt kuitenkin oikeusjutun tapaamisista ja haluaa pienentää elarin 150€, vaikka silloin kun tuo on haettu käräjillä, summasta on vähennetty isällä olopäivät yms, mutta eipä ole kaveria näkynyt. Ja nyt vielä koittaa kusettaa ja väittää että on kyöhä, tienaa noin 55000€/v + päivärahat, kun asianajaja selvitti tulot.

Mä saan 250€, pitäis saada 340€ tuosta yhdestä, tosin nyt on tulossa huoltajuuskiista ku isää ei ole kiinnostanut, mutta nosti nyt kuitenkin oikeusjutun tapaamisista ja haluaa pienentää elarin 150€, vaikka silloin kun tuo on haettu käräjillä, summasta on vähennetty isällä olopäivät yms, mutta eipä ole kaveria näkynyt. Ja nyt vielä koittaa kusettaa ja väittää että on kyöhä, tienaa noin 55000€/v + päivärahat, kun asianajaja selvitti tulot.

Päivärahat eivät ole tuloja.

[QUOTE="kerttu";23592903]Päivärahat eivät ole tuloja.[/QUOTE]

Juu ei oo ei, mut ota huomioon että kaverilla ei ole mitään asumis/ruokakuluja kun niitä saa, vaikka yleensähän niillä katetaan ulkomaan asumiset ja ruoat.. ja vielä sekin että edes suomessa sillä ei ole asumismenoja, ja normi palkka käteenjäävänä ilman päivärahoja on jo 3000€. eikä muka pärjää.... mulla taas on asuntolainat ja autolaina että pääsen töihin kulkemaan ja saan vietyä muksun hoitoon.

Saan nyt 600e kolmesta lapsesta, eli mielestäni oikein hyvin. Etävanhemmalla toki on huomattavasti minua paremmat tulot, on akateeminen ja alansa huippuja Suomessa.

Yhteistyössä