kuinka paljon elatusmaksua saatte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja money for me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei sitä lapselle tartte antaa suoranaisesti, vaan lapsenmenoihin ne menee. Harrastuksiin, vaatteisiin jne. Ja tiedän kyllä tapauksia missä ne menee aikalailla äitin omaan viihde-elämäänkin. ;) Että kyllä sitäkin valitettavasti on ihan todistetusti.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Eikö jokaisen kuuluisi saada se minimielatusmaksu lapsesta 129euroa.Jos elatusmaksu on määrätty alemmaksi,niin kunnan kuuluis maksaa erotus.

no niin sitä luulis mutta ei. mä saan ton 125?/lapsi ja se minimi on oikeesti 118? mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Eikö jokaisen kuuluisi saada se minimielatusmaksu lapsesta 129euroa.Jos elatusmaksu on määrätty alemmaksi,niin kunnan kuuluis maksaa erotus.

no niin sitä luulis mutta ei. mä saan ton 125?/lapsi ja se minimi on oikeesti 118? mun mielestä.

Ei ole enää.

Tällä hetkellä mies maksaa elareina omakotitalomme lainaa ja korkoja. Toivon, että kun emme enää tässä talossa asu niin hän maksaisi 330e/lapsi, koska tulot ovat niin suuret. No, toivossa on hyvä elää;)

Alkuperäinen kirjoittaja Eme:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Ei ole enää.

no mikä on se minimi? me ollaan just säädetty elareiden kaa lastenvalvojal eikä sitä nostettu.

Mä maksan (tai kunta maksaa sillon ku opiskelen) 120/lapsi, ja lapsia on siis kaksi. Sillon ku mulla on rahaa, yritän ostaa niille esim. vaatteita tai muuta tarpeellista. Lasten isä (jonka luona lapset siis asuu) ei kyllä koskaan ole pyytänyt ostamaan mitään ylimääräistä kun se tietää, ettei mulla opintojen aikana ole rahaa. Mutta sillon ku sitä rahaa on, eli kun oon töissä, ostelen lapsille jotain pientä tai osallistun vaikka heidän harrastusmenoihin (joita ei kyllä juurikaan ole...).

Mkasan yhdestä 130 euroa 532 euron nettotuloilla ja sen lisäksi saan kolmesta 125 euroa per nuppi,exä on hyvätuloinen.
Ei osallistu mihinkään muuten,niin se toimii kun sen osaa.

Meil on jotain 210e yhdestä. Maksellaan kuluja sen mukaan miten on vara. Ex osallistuu, jos kysees isompi hankinta. Nyt on viimesen parin vuoden aikana menny enemmän mun kukkarosta muksuun.

Yhteistyössä