kuinka paljon teidän 5-vuotiaat (tai 4-5v) nukkuu vuorokaudessa keskimäärin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moollla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moollla

Vieras
tuntuu niin hurjalta että toi oma on aina nukkunu paljon mutta useimmiten nykyään nukkuu vuorokaudessa sen 12h yöunet ja siihen viel 1-2h päiväunet(juuri yksikin päivä oli hereillä 8h putkeen ja sitten nukkui 15h putkeen)..joskus menee ilman päiväunia mut sitten taas nukutaan useammiten 13h tai ylikin..onkohan ihan normaalia että nukkuu näin paljon?

siis tokihan meilläkin joskus valvoo erikoistilanteissa enempi mutta tuo on aika sellasta keskiverto normaali päivän unimäärä.
nukahtelee muutenkin esim linja-autoissa jne.

mun 3,5v nukkuu sen 10-11h vrk eli kyllä toi aika epänormaalilta mustakin kuulostaa..veisin kyllä tutkittavaksi,sitä en tiedä mistä tollainen voisi johtua..narkolepsia,jos saanut sika influunpiikin???

Meillä nukkuu 10-12 tuntia yöllä, ei päikkäreitä. Mutta en mä ap:n tilanteesta huolissani olisi, jos muuten on terveen ja tyytyväisen oloinen lapsi. Onhan aikuisillakin aika vaihteleva unen tarve, toinen pärjää 6 toinen 10 tunnilla.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Meillä 4,5-vuotias nukkuu yöunet 11h eikä ole nyt kesällä nukkunut päikkäreitä. Saa nähdä miten kohta nukkuu yöt, kun päivähoidossa pitäis nukkua päikkärit tai ainakin levätä.

Meidän kohta 5-vuotias nukkuu yöllä 10-11h ja päivällä 1-2h. Ollaan kesällä kokeiltu olla joskus ilman päiväunia, mutta on sitten alkuillasta selvästi huonotuulinen ja joskus väsyneenä tekee sellasia tahattomia naamanvääntelyjä eli tic-liikkeitä.

Ei musta toi teidän tilanne huolestuttavalta kuulosta, jos muuten on kaikki ok. Meidän 5-v. nukkuu n. 11 h yössä ja 1-2 h päiväunia. Ulkoillaan ehkä 5-7 h päivässä, niin kyllä unta tarvitaankin.

Meidän 4v 4kk nukkuu yössä n. 10 tuntia. Nyt kesällä ei oo ottanut päikkäreitä ja nukkuukin siksi mun mielestäni liian vähän (on iltaisin tosi väsy).
Varmaan alkaa taas nukkkua päkärit päiväkodissa.

Meidän 3,5ee nukkuu 9-11h yöllä,päikkäreitä ei ota,paitsi jos ollaan autolla iltapäivällä liikenteessä. Jos sinun lapsi vaikuttaa hyvinvoivalta muuten kaikinpuolin,niin hän varmaan vain tarvitsee paljon unta. Ole onnellinen. :D

Yhteistyössä