Kuinka paljon teidän suurperheitten isät osallistuu kotitöihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"turhautunut"

Vieras
Meillä taas jälleen kova riita siitä, kun mielestäni mies saisi osallistua enempi iltaisin kotitöihin. Minä olen kuulemma vaativa, kun vaadin häntäkin osallistumaan, vaikka hän tienaa. Minä olen siis kotiäiti, lapsia pian 11. Ja uskonnollinen vakaumus meillä. Mies vetoaa siihen, että monissa perheissä mies ei osallistu mitenkään kotitöihin ja hän tekee kuitenkin jotain. Mutta minä koen, että tarvitsisin enemmän hänen osallistumistaan nyt kun olen taas viimeisilläni ja vauva-aika suorastaan pelottaa. Isommat lapset ei kovin mielellään auta.

Haluaisin muiden isojen perheiden kokemuksia/mielipiteitä asiasta. En halua mielipiteitä vakaumuksestamme. Tiedän, että monissa pienissä perheissä, joissa ei ole uskonnollista vakaumusta, tapellaan samoista asioista. En kuitenkaan ole itse valinnut tätä koko elinikäistä kotiäidin osaa, vaan mielelläni menisin työelämäänkin joskus.

Raha, vapaa-aika, harrastukset, kotityöt... niistä meillä riidellään.

Ei nyt liity kysymykseen, mutten kyllä ymmärrä, miksi niitä lapsia on ihan tehtailtava? Vaikka on uskonnollinen vakaumus, niin ei kait oo pakko puuhastella hedelmällisimipinä päivinä.. Kait te saatte allakkaa kuiteskin käyttää? Jos mies kerran ei halua osallistua kotitöihin juurikaan millään muotoa, niin sitten lopetatte ainakin ton lapsen teon! Ens kerralla kun uuden vauvan jälkeen vonkaa, niin sano, että käyttää senkin ajan pyykkikoneen täyttöön tai jotain! Oikeesti en tajua, kuinka noin voi elää?? Meilläkin on lapsia 6, ikähaarukka aika suuri, mutta myös mies(=isä)osallistunut kotitöihin aina.. Jaksamista vain valitsemallasi tiellä<3

Yhteistyössä