Kuinka paljon teillä annetaan omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sleepis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on omaa aikaa ihan riittävästi. Kesällä on ollut vähemmän, kun mies on tehnyt paljon töitä, mutta olen mä 2 kk aikana päässyt mm. neljästi viihteelle ja saanut olla kotosalla ihan yksin useamman kerran.

Mies saa omaa aikaa aina kun haluaa ja töiltään ehtii. Enimmäkseen tuo on kotosalla, jonkin verran kahden kaverinsa kanssa/luona.

Miehen työt eivät ole 8-16 arkisin, vaan painottuvat iltaan ja viikonloppuun & päivän pituus voi olla jopa 16 tuntia, mutta mun vanhemmat ottaa lapsia myös, samoin ystäväni, eli mun oma aika ei ole mieheni varassa.

Niin siis minun mies on lähtee töihin 04-06 ja tulee kotiin aikasintaa kello 19 että oma aikani alkaa ku lapset menee nukkuun, ymmärtänee sen ettei mies jaksa pitkän päivän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Tuli vaan mieleen, kun tässä kävi just yks miespuoleinen ystävä 4kk vauvansa kanssa ja heillä oli sit ollut sanomista emäntänsä kanssa omasta ajasta ja harrastamisesta yms.
Että kuinka paljon teillä annetaan omaa aikaa? Puolin ja toisin?

Meillä vauva on ollut ekan puolivuotta äidin kampaamokäyntejä lukuunottamatta 24/7 äidin kanssa. 6kk-> olen käynyt shoppailemassa yms. Vauvojen oltua 1v on ollut jo yön yli reissuja.

Meillä annetaan aikaa puolin ja toisin tarpeen mukaan. Meillä ei ole lastenhoitoapua, joten koskaan ei kahdestaan päästä minnekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Naiset hei!! Miksette te pidä puolianne siitä, että tekin saatte omaa aikaa?? Vai ettekö te sitä ees kaipaa???

Kaipaan, mut meidän suhde on nyt ollut tavallaan jäissä, vaikka yhdessä aiaa vietetäänkin.
Tänään sanoinkin, ettei tää vetele, jos se haluaa meidän vielä muuttavan yhteen.

Tärkeintä onkin, että itse nauttii äitiydestään ja osaa ottaa sen kotona olon ei niin stressaavana. Meillä tosin 4 lasta ettei sitä niin vaan lähdetä eikä mua kyllä niin vaan ikinä pyydetäkkään. Minä koen kotona olon kyllä helppona, oli sitten vauvalla koliikki, tyttärillä samaan aikaan pahat uhmat, pojalla murrosikä niin kun ottaa tämän tietyllä rentoudella niin ei sitten itsekkään kärsi kotona olosta.

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
ei ois pokkaa tunkee mun muksuja kavereille hoitoon eikä kyllä muoreillekkaan aina

Mun ei oo tarvinnut tunkea...ne ehdottaa yleensä itse.

Tänäänkin ystäväni sanoi, että niinä päivinä kun mies on töissä iltapäivällä & mulla on koulua yli kahteen, niin esikoinen voisi tulla koulusta suoraan heille. Syödä siellä välipalaa, tehdä läksyt, ja ulkoilla. Tulla kotiin sitten kun minä tai mies kotiudumme. Näin hän ehdotti :)

Ihan tarpeeksi, ts. aina kun miehellä on vapaata/aamuvuoro niin voin mennä ja tehdä mitä huvittaa ja tuo paimentaa muksuja. :xmas: No, ei nyt ihan, mutta siis kiitettävästi saan kyllä.
Miehellä taas menee harrastukseen kerralla useampi tunti, joten määrällisesti ehkä hällä omaa aikaa on vähemmän kuin mulla.

Ihmetyttää äidit jotka vängällä tekee itsestään lapsilleen korvamattomia. Lasta itsekkäämpi voi olla vain mies, eikä se vedätys lopu koskaan, ellei siitä tee loppua.

Ite oon melkeinpä hautautunu tänne 4 seinän sisälle! :o MIes paljon töissä, iteltäni loppuivat työt kk sitten... En oikein osaa lähteä minnekään kyläilemään; töissä ollessa ei jaksanut kylästellä iltaisin, eikä vkonloppuisin tahtonut kuin olla perheen kanssa. Nyt sitä ollaan sitten tässä... Tahtoisinkin muuttaa muualle.
Tukiverkostoa on tosi huonosti täällä, kaikki asuvat kaukana ;/ Esim. meillä ei ole ketään joka ottaisi lapset joskus yöksi - saatika pariksi- hoitoon.
Joskus ollaan otettu lapsenvahti yöksi, mutta aamulla siis on mun pitänyt jo nousta lapsia hoitamaan. Joten mun illanvietot on senkin takia jääneet kokonaan. Elokuvissa ollaan joskus käyty ja syömässä, mut nykyään tod harvoin.

Aika vähissä on oma aika, kun vauva on 3,5kk ja täysimetyksellä. Eipä tuo mieskään mennä huitele juurikaan. Omana aikana mulle riittää tässä vaiheessa se, kun saan iltasella vauvan mentyä nukkumaan vaikka vaan olla öllöttää koneen edessä ihan tööööt. :D

Ajattelin alkaa käymään iltalenkillä ihan yksikseni, kunhan nämä päivät tästä viilenee.

Vähissä on mun oma-aika. Miehellä on arkisin joka ilta ja nyt kesällä oli 1vk miesten kanssa reissussa. Se reissu oli mulle oikein ok, kun vei samalla 4 lasta vanhemmilleen kyläilemään ja jäin kuopuksen kanssa kaksin. Tulihan siinä mulle samalla omaa aikaa, kun kuopus päivittäin nukkui päikkärit :kieh:

Satunnaisesti käyn viikonloppuisin lenkillä ja nyt olen tänäkesänä jo paristi käynyt iltaa/yötä viettämässä kavereideni kanssa. Kuitenkin ei mulla viikoittain omaa aikaa ole ja joskus voi mennä useampi kuukausikin, ettei ole.

Yhteistyössä