Kuinka paljon teillä menee kuukaudessa rahaa ruokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruokaostoksilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruokaostoksilla

Vieras
Ja mikä on perheenne koko?

Meitä on 3 henkeä (vanhemmat + taaperoikäinen lapsi) ja ruokaan menee n. 350 ? /kk. Lapsella on vilja- ja maitoallergia, joten luontaisesti gluteenittomiin yms. erikoistuotteisiin menee rahaa. Muuten syömme kyllä suht tavallisesti eikä mitään sisäfileitä tms. Mutta onko tämä paljon, vähän vai keskivertokulutusta ruokaostoksilla? Paljonko teillä muilla menee? Mistä säästätte ruokaostoksilla?

Me vanhemmat ja 2,5 ja 6 vuotiaat lapset.
Keskimäärin 300-350 euroa menee ruokakauppaan, joista osa on pesuaineita, vessapaprua yms, eli en nyt kyllä ala erittelemään niitä pois.

Säästän jättämällä 'valmiit' pois, eli valmiit salaatit ja sen sellaiset.
En osta herkkuja, leivon itse sen mitä niitä syödään, karkkia ostan äärimmäisen harvoin, limukoita yms juomia meillä ei käytetä, pillimehut on retkiä varten.
Hyödynnän tarjoukset, käytän kauden kasviksia paljon, säilön paljon itse.

Meillä menee noin 800 ?/kk. Perheeseen kuuluu 2 aik ja 2 lasta, joista toinen vielä vauva. Mä en tajua miten meillä voi mennä noin paljon. Eikä mekään mitään sisäfileitä syödä.

Kaksi aikuista ja kaksi koululaista. En ikinä laske ruokamenoja mutta arviolta pari sataa menee viikossa eli ehkä 800?/kk ellei enemmänkin. Ei siis todellakaan olla säästeliäitä ruokalaskun suhteen.

Meitä viisi, tosin yksi ei vielä syö kuin tissiä joten häntä ei taideta laskea. Just tuli S-kortin bonus laskelma ja tuonne meidän vakikauppaan josta 99% ostetaan ruuat on mennyt vajaat 600? mukana toki pesuaineet, vessapaperit, vaipat yms. Jos tottapuhutaan siinä on jo melkein meidän kaikki ostokset. Bensaa toki lisäksi ja onhan sitä rahaa nyt vähän mennyt muuallekkin. Mutta ne on ollut hupia, eli ei ruokaa tai muutakaan välttämätöntä.

Sen tarkemmin en ole laskeskellut

kaksi aikuista, taapero ja koira, kauppaan menee keskimäärin 450 euroa kuussa. Syödään sisäfilettäkin välillä tai esim. kallista kalaa tms. Toisaalta välillä sitten halpojakin ruokia, linssikeittoa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Meillä menee noin 800 ?/kk. Perheeseen kuuluu 2 aik ja 2 lasta, joista toinen vielä vauva. Mä en tajua miten meillä voi mennä noin paljon. Eikä mekään mitään sisäfileitä syödä.

Meitä myös 2 + 2 ja meillä menee tosi vaihtelevasti ruokakauppaan rahaa. Normaalisti menisi n.500e. Kesäkuussa meni 650e, heinäkuussa 800e, ja elokuussa 900e. Apua! Mutta tiedän kyllä mistä se johtuu koska säästän aina kuitit (jo ihan senkin puolesta koska olen huomannut että vaikka näytän plussakorttia ja se näkyy kuitissakin niin kaikki pisteet ei aina kerry ja ainoastaan kuittinumeroa vastaan saa pisteet jälkikäteen...). Kuiteissa seisoo selvällä suomen kielellä mustaa valkoisella että ostelen paljon karkkia, juustonaksuja sun muuta täysin tarpeetonta. Toki ostan myös pakastimeen paljon tarjoustuotteita. Pärjättäisiin kevyesti kuukausi ilman liha- ja leipäostoksia jos syötäisiin pakastinta tyhjäksi. Mutta minkäs teet, rakastan tarjouksia :)

Meillä 2 aikuista, 2 lasta. Kyllä varmaan n.500-600 euroa menee joka kk. Mutta olen laskenut siihen summaan ruoan lisäksi vaipat, pesuaineet yms.päivittäisostokset.. Voisi varmaan säästeliäämminkin elää ja ostaa vähän harkitummin, mutta meillä ei nyt ole mitenkään rahasta tiukkaa, eikä useinkaan päästä/käydä ulkona ravintoloissa syömässä tai juomassa, niin on kiva laittaa kotona kaikkea hyvää ja pyydetään usein vieraitakin. Vaikka ostaisikin kotiin sisäfilettä ja viiniä, niin se aterian hinta tulee aikalailla edullisemmaksi kuin esim.neljä aikuista söisi ravintolassa. Lasten ruoissakin voisi tietysti säästää kun itse viitsisi tehdä, mutta kun ne valmis soseet ja puurot on niin helppoja ja lapsetkin tykkää..

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Meitä viisi, tosin yksi ei vielä syö kuin tissiä joten häntä ei taideta laskea. Just tuli S-kortin bonus laskelma ja tuonne meidän vakikauppaan josta 99% ostetaan ruuat on mennyt vajaat 600? mukana toki pesuaineet, vessapaperit, vaipat yms. Jos tottapuhutaan siinä on jo melkein meidän kaikki ostokset. Bensaa toki lisäksi ja onhan sitä rahaa nyt vähän mennyt muuallekkin. Mutta ne on ollut hupia, eli ei ruokaa tai muutakaan välttämätöntä.

Sen tarkemmin en ole laskeskellut

Niin ja onhan tuossa mukana kahden isohkon koiran ja kissan ruuatkin.

Yhteistyössä