Kuinka paljon/usein miehesi saa ryypätä ettei sinua häiritse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskafiilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskafiilis

Vieras
Ottaako teillä toinen usein alkoholia ja kuinka paljon suunnilleen menee kerralla? Miten vaikuttaa käyttäytymiseen, pysyykö lähes normaalina vai muuttuuko persoona humalassa?
Jos et itse ota, kuinka paljon olet valmis katsomaan toisen juomista tai häiritseekö se ylipäänsä ollenkaan? Ja jos häiritsee, niin miksi?

Mä olen kurkkuani myöten täynnä äijän ryyppäämistä. Se ei osaa ottaa paria saunakaljaa. Se pari saunakaljaa on lähes poikkeuksetta yli 10 tölkkiä.
Ei siinä vielä mitään, mutta äijän käytös muuttuu moukkamaiseksi ja todella ärsyttäväksi. Ja volyymit nousee. Ja siis noi tölkit menee hujauksessa alas niin että yleensä hikottelee ja röyhtäilee vuoronperään.

Tällä hetkellä odotan eikä jaksais senkään vertaa tota katella :( En kestä sitä hajua. Mutta pahinta on toi sikamainen käytös ja se että lapsetkin näkee kun isä taas juo. Ennen se kunnioitti mun raskausaikaa sen verran että ei ottanut juuri koskaan, mutta nyt menee kunnon kännit lähes joka viikko.

Tänään häippäs sanomatta mulle tai lapsille mitään, kun mukamas vei tyhjiä tölkkejä pois autotalliin. Mulla oli sienien siivoaminen ja laittaminen kesken. Ukko lupas laittaa tiskit ja lapset nukkumaan. Vaan sitten katos. Alko suututtamaan ja kävin sen sitten repimässä naapurista pois. Meillä tärkeä viikko ensviikolla, minä kipeänä, miljoona asiaa vielä mitä pitää jaksaa tehdä ja olis kiva ollut ottaa tämä viikonloppu ihan rennosti. Nyt vaan ottaa päähän ja rankasti että miks tää piti tehdä taas meille :(
Mut haukku huoraks eikä tietoakaan että ite olis tehnyt mitään väärin :(
No, nyt pääsi naapuriin jatkamaan paskanjauhantaansa. Mulla vain kurja mieli ja pelko mitä huomisesta tulee.

Selkä seinää vasten ja helvetin pitkä juttutuokio, valintoja sille ukolle. Hoitoon tuommonen, vielä parempi ko jätät sen jonku muun akan harteille vaivoiksi. :xmas:

Oikeasti, älä kuluta itteäs kattomalla tuommosta. Ei se ole sinun arvonen. Joillekki ei vain alko sovi...

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Selkä seinää vasten ja helvetin pitkä juttutuokio, valintoja sille ukolle. Hoitoon tuommonen, vielä parempi ko jätät sen jonku muun akan harteille vaivoiksi. :xmas:

Oikeasti, älä kuluta itteäs kattomalla tuommosta. Ei se ole sinun arvonen. Joillekki ei vain alko sovi...

Ai, mä luulin saavani nipottajan maineen heti ja haukut niskaani. Mies kun osaa kääntää kaiken aina päälaelleen asiasta kuin asiasta vaikka itse tekee väärin.
Oliskin niin helppoa, niin lähtisin kävelemään :( Tiedän että ansaitsen parempaa mutta aina toivon ja odotan että muutosta tapahtuisi.

Minä olen varmaan sairaalloisen tiukkis, koska vaadin miltei absolutismia. Alan räyhäämään jos vaan haistankin viinan sen hengityksessä. Tää johtuu siitä, että kun mies on humalassa, niin uhkailee ja käyttäytyy tosi sikamaisesti minua kohtaan, joten pelkään kuollakseni, että se juo. Pelkään myös lähteä tästä suhteesta, koska se on uhkaillut vaikka mitä humalapäissään etten enää tiedä mitä uskoa. Tietääkseni tissuttelee salaa, vaikka tietysti kieltää sen. Se valehtelukin raivostuttaa. Jotkut pystyy humaltuu niin, että tulevat kaikkien kanssa toimeen, toiset ovat raivohullujuoppoja, ja mieheni on tuota jälkimmäistä sorttia.

Ei täällä varmaan kukaan voi ainakaan neuvoa jättämisestä vai ei, täytyyhän miehessä kuitenkin jotain olla kun lapsiakin olette tehneet ja lisää tulossa. Mulla ei ole kokemusta moisesta koska mies ei juo, enkä minäkään enää. No can do.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ai, mä luulin saavani nipottajan maineen heti ja haukut niskaani. Mies kun osaa kääntää kaiken aina päälaelleen asiasta kuin asiasta vaikka itse tekee väärin.
Oliskin niin helppoa, niin lähtisin kävelemään :( Tiedän että ansaitsen parempaa mutta aina toivon ja odotan että muutosta tapahtuisi.

Mie olen ite päihdeongelmainen. Ja olen sitä mieltä ettei yhenkään normaalin ihmisen tarvi kattoa juomista tms. Sinun pittää olla varma omasta mielipitteestä ja siitä mitä haluat ja mitä siedät. Eikä muokkautua miksikkään sen mukkaan mitä joku sannoo tai haluaa... Sulla on hyvä olo vain ko viihyt ympäristössä ja elämässäs.
Eikä se helppoa ole lähteä vaan kävelemään, mut ko sen on tehny, päivä päivältä varmasti helpottaa.
Mutta alko-ongelmainenki voi muuttua, enpä ole itekkään nauttinu mittään ko raskaaksi tulin. Joten anna se mahollisuus sille miehellekki.

No, me käydään yhdessä viihteellä noin kerran kuussa, ja molemmat erikseen viihteellä noin kerran kuussa.

Eipä siis haittaa. Mies juo varmaan noin 10 olutta illassa. Yleensä juo pari olutta, viiniä jne., joten vaikea sanoa määriä. Jos on tosi humalassa, voi olla ärsyttävä joskus. Harvemmin kuitenkaan riidellään, koska juomiskerrat ovat sen verran harvassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
:hug: Kuulostaa aivan hirveältä. Eikö miehesi itse tajua tekevänsä väärin |O
Meillä juodaan pari kertaa vuodessa yhdessä.

Niin mikä tässä kuulostaa niin hirveältä? Olen kai jo niin turtunut tähän etten itsekään tiedä ja koska mies kääntää syyn mun viaksi ja ei todellakaan myönnä tekevänsä mitään väärin.
Mun mielestä se teki väärin siinä, ettei sanonut menevänsä naapuriin ja oli jo luvannut tehdä noi hommat kotona että mä saan tehtyä hommani ja levättyä tarpeeksi ensi viikkoa varten.
Mitkään puhumiset ei auta, koska ukko ei suostu puhumaan tai kääntää aiheen aivan muuhun. Tai on joku puolustus aina. Hänellä ei ole alkoholiongelmaa omasta mielestään. Mutta tyyli on että kun hänen tekee mieli ottaa olutta, niin hän myös sitä ottaa. (Eikä kukaan saisi siihen puuttua koska se ei ole hänelle ongelma.)

Mie olen ite päihdeongelmainen. Ja olen sitä mieltä ettei yhenkään normaalin ihmisen tarvi kattoa juomista tms. Sinun pittää olla varma omasta mielipitteestä ja siitä mitä haluat ja mitä siedät. Eikä muokkautua miksikkään sen mukkaan mitä joku sannoo tai haluaa... Sulla on hyvä olo vain ko viihyt ympäristössä ja elämässäs.
Eikä se helppoa ole lähteä vaan kävelemään, mut ko sen on tehny, päivä päivältä varmasti helpottaa.
Mutta alko-ongelmainenki voi muuttua, enpä ole itekkään nauttinu mittään ko raskaaksi tulin. Joten anna se mahollisuus sille miehellekki.

Kiitos sanoistasi! Kyllä mä haluan antaa mahdollisuuden, mutta eihän muutosta tule jos ei sitä itse halua ja epäilen tuleeko sitä halua koskaan (vaikka sairastaa diabetesta jossa juominen ei varmaan ihan hyvä juttu ole).
Sen kyllä tiedän, että minä en viihdy jos alkoholia on usein. Itsellä oli kausi että tuli useastikin tissuteltua, mutta aloin inhota sitä ja itseäni niin paljon että olisin mieluummin ilman tai todella vähällä.
En tiedä mikä voisi sitten auttaa, että mies pysähtyisi miettimään.

jos mies ei myönnä ongelmaa, ei siitä voi parantuakaan.
mieheni on entinen alkoholisti ja juominen todellakin muutti hänen käytöksen meille läheisille sietämättömäksi. hän haki apua a-klinikalta ja on ollut nyt juomatta viime lokakuusta saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
:hug: Kuulostaa aivan hirveältä. Eikö miehesi itse tajua tekevänsä väärin |O
Meillä juodaan pari kertaa vuodessa yhdessä.

Niin mikä tässä kuulostaa niin hirveältä? Olen kai jo niin turtunut tähän etten itsekään tiedä ja koska mies kääntää syyn mun viaksi ja ei todellakaan myönnä tekevänsä mitään väärin.
Mun mielestä se teki väärin siinä, ettei sanonut menevänsä naapuriin ja oli jo luvannut tehdä noi hommat kotona että mä saan tehtyä hommani ja levättyä tarpeeksi ensi viikkoa varten.
Mitkään puhumiset ei auta, koska ukko ei suostu puhumaan tai kääntää aiheen aivan muuhun. Tai on joku puolustus aina. Hänellä ei ole alkoholiongelmaa omasta mielestään. Mutta tyyli on että kun hänen tekee mieli ottaa olutta, niin hän myös sitä ottaa. (Eikä kukaan saisi siihen puuttua koska se ei ole hänelle ongelma.)

Tyypillinen alkoholisti. Juominen pitäisi lopettaa jo pelkästään siksi, että joku perheenjäsen sitä pyytää. Holisti ei näe muita kuin itsensä ja kaljansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyypillinen alkoholisti. Juominen pitäisi lopettaa jo pelkästään siksi, että joku perheenjäsen sitä pyytää. Holisti ei näe muita kuin itsensä ja kaljansa.

Kyllä minustakin tuntuu että jonkinsortin alkoholiongelma on, mutta sitten kai olen mennyt siihen lankaan että ehkä mä vain liioittelen kun hoitaa työnsä ja muuten asiat. Mutta ei tässä nyt kaikki ihan ok ole, kun noita kotoa häipymisiä on ollut useita niin että olen jäänyt lasten kanssa ihmettelemään ja jopa pelkäämään.
Vuosia sitten kun esikoinen oli vauva, lähdin työkeikalle joka kesti muutaman tunnin. Jätin siis vauvan miehen hoitoon, koska kyllä hän osasi vauvaa hoitaa aivan hyvin. Palasin yöllä ja ihmettelin kun mies nukkuu niin raskaasti. Haistoin hengityksestä että on juonut, tölkkejä ja pulloja en nähnyt missään.
En ollut uskoa silmiäni! Herätin ukon väkisin, ja vaikeaa se oli saada hereille joka mun mielestä johtui vahvasta humalatilasta (omien sanojensa mukaan ei ollut vahvassa humalassa vaan vain unessa, ja miksi mun piti se herättää). Kysyin että paljonko oot juonu, ei suostunut vastaamaan vaan jänkäs että anna mun nukkua.
Auton takaluukusta löysin piilotetut tölkit ja kyllä niitä iso kasa olikin! Ei vain koskaan pahoitellut eikä tunnustanut juoneensa.
Vihainen olin siis siitä, että olin jättänyt vauvan hänelle hoidettavaksi sen kerran kun käyn tekemässä tuurauskeikan ja tää vetää räkäkännit ja sammuu. Mitäs jos olis tullut joku hätä vauvalle, ei mies olis kuullut mitään! Joo, mut siis lopulta tää asia päätyi siihen että miksi mun piti herättää mies!

hmmm.
en tykkäisi jos joka viikko pitäisi olla saunakaljat.
nyt juo noin joka toinen viikko muutaman tölkin, juo ne kello 22 jälkeen kun minä ja lapset on menty nukkumaan.
jos joisi enemmän, jo rahallinen meno olisi mielestäni iso siitä, että tuhoaa aivojaan ...

Alkuperäinen kirjoittaja paskafiilis:
Ottaako teillä toinen usein alkoholia ja kuinka paljon suunnilleen menee kerralla? Miten vaikuttaa käyttäytymiseen, pysyykö lähes normaalina vai muuttuuko persoona humalassa?
Jos et itse ota, kuinka paljon olet valmis katsomaan toisen juomista tai häiritseekö se ylipäänsä ollenkaan? Ja jos häiritsee, niin miksi?

Mä olen kurkkuani myöten täynnä äijän ryyppäämistä. Se ei osaa ottaa paria saunakaljaa. Se pari saunakaljaa on lähes poikkeuksetta yli 10 tölkkiä.
Ei siinä vielä mitään, mutta äijän käytös muuttuu moukkamaiseksi ja todella ärsyttäväksi. Ja volyymit nousee. Ja siis noi tölkit menee hujauksessa alas niin että yleensä hikottelee ja röyhtäilee vuoronperään.

Tällä hetkellä odotan eikä jaksais senkään vertaa tota katella :( En kestä sitä hajua. Mutta pahinta on toi sikamainen käytös ja se että lapsetkin näkee kun isä taas juo. Ennen se kunnioitti mun raskausaikaa sen verran että ei ottanut juuri koskaan, mutta nyt menee kunnon kännit lähes joka viikko.

Tänään häippäs sanomatta mulle tai lapsille mitään, kun mukamas vei tyhjiä tölkkejä pois autotalliin. Mulla oli sienien siivoaminen ja laittaminen kesken. Ukko lupas laittaa tiskit ja lapset nukkumaan. Vaan sitten katos. Alko suututtamaan ja kävin sen sitten repimässä naapurista pois. Meillä tärkeä viikko ensviikolla, minä kipeänä, miljoona asiaa vielä mitä pitää jaksaa tehdä ja olis kiva ollut ottaa tämä viikonloppu ihan rennosti. Nyt vaan ottaa päähän ja rankasti että miks tää piti tehdä taas meille :(
Mut haukku huoraks eikä tietoakaan että ite olis tehnyt mitään väärin :(
No, nyt pääsi naapuriin jatkamaan paskanjauhantaansa. Mulla vain kurja mieli ja pelko mitä huomisesta tulee.

miehesi on alkoholisti, viina on tärkeintä ja sitten tulee vasta perhe. näin se vaan on. olen itse suhteesta jossa mies joi aina viikonloppusin. nyt olen onnellisesti eronnut miehestä ja olen onnellinen ei auta vaikka olisit kuinka vihainen miehellesi,huutamisella kulutat vain omia voimiasi.
toivon jaksamista .

Täällä myös nainen, jonka mies juo melkein joka ilta itsensä todella pahaan känniin. Auttajia ei vaan löydy. Mä en oikeesti jaksa tätä. En vain tiedä mistä saan apua ja kuka oikeesti auttaa MUA.

Toi saa juoda niin paljon kuin itseään huvittaa. Kotona ei juo koskaan!!
Menee omia menojaan jos menee, ja JUTELLAAN niistä sitten seuraavana päivänä.
Mä en ala aikuista ihmistä kahlitsemaan. Äijä saa ottaa kun ottaa,mä otan sitten kun otan.

Perhe-elämä on meillä hyvää. Molemmat osallistuu lapsen asioihin. Kotihommat menee puoliks.
Mä en näe mitään syytä tehdä tästä ongelmaa..

meillä ukko käy kerran viikossa jossain vetämässä perseet. Ei haittaa mua kun ei tee sitä kotona ja lähteekin yleensä vasta kun lapset on nukkumassa. Ja tulee takas vasta seuraavana päivänä eikä yöllä tänne mölyämään.

Mun mielestä on erittäin, erittäin väärin että lasten nähden vedetään kännit. Ja jos meillä ois ukko juonut vauvaa vahtiessaan, olis entinen. Tajuatko itse miten vaarallista se on??! Miten sä koskaan enää uskallat jättää niitä keskenään? Vaikka vika on ukossas, on sultakin vastuuntunnotonta olla tekemättä asialle yhtään mitään.

Nyt joko mies pihalle tai hoitoon!

MITEN TEIT SEN? Et olet nykyään raitis?

Miehesi näyttää olevan alkoholisoitumassa hyvää vauhtia. Tietenkään hän ei itse myönnä sitä, kuuluu taudinkuvaan. Minä en tuollaista sietäisi.

Ennen lapsia mies joi itsensä aina umpitunneliin pari kertaa kuukaudessa. Riitaa hän ei koskaan haastanut tai haukkunut, mutta silti haju ja seuraavan päivän krapula oli ällöttäviä. Samoin juoppokaverit, jotka joskus yöpyivät meillä. Ennen lasten syntymää laitoin hommalle stopin. Joko hän lähtee tai lopettaa juomisen minun aikanani.

Nykyään mies saattaa ottaa muutaman oluen viikonloppuisin, mutta vasta lasten mentyä nukkumaan. Umpikännejä hän ei enää ole ottanut kotona, vaan on ollut aina jossakin muualla reissussa kavereidensa kanssa. Sopii hyvin minulle. Näitä reissuja on parin kuukauden välein. Tämä on mielestäni kohtuullista, koska se ei häiritse muun perheen elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholistin nainen:
Täällä myös nainen, jonka mies juo melkein joka ilta itsensä todella pahaan känniin. Auttajia ei vaan löydy. Mä en oikeesti jaksa tätä. En vain tiedä mistä saan apua ja kuka oikeesti auttaa MUA.

Soita jonnekin kriisipuhelimeen, tukinaiseen, turvakotiin, sosiaalitoimistoon tai AA-puhelimee. Kyllä sieltä osataan ohjata eteenpäin.

Suosittelen, että riuhtaiset itsesi suhteesta irti. Ei mies muuten ainakaan muuta tapojaan.

Yhteistyössä