Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti harmaana sairastaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Mun mies ei saa juoda yhtään, se on muuten ero heti. Syystä että hän on alkoholisti, vaikkakin jo yli 10v raittiutta takana.
Itse mä en ole humalajuomista harrastanut sitten opiskeluaikojen. Viimeisen seitsemän vuoden aikana olen jounut korkeintaan sen pari olutta tai viinilasia kerralla, ne olen voinut ottaa myös lasten läsnäollessa. Enempään en ole kokenut tarvetta. Tota siis tapahtuu varmaan maksimissaan pari kertaa kuussa.
Jos haluaisin juoda enemmän niin varmaan tekisin sen kavereiden kanssa ulkona, mun mielestä selvän miehen ei tarvisi katsella mun humalaani.
Sulla on mahtava asenne vaimo.

Kukkia sinulle siitä, minun raittiuteni on kestänyt kohta 5vuotta, mieheni reilu 4vuotta.
Kiitti, onnittelut teillekin!
Me alettiin seurustelemaan kun mies oli jo raittiina ollut jonkin aikaa, eli en ole häntä edes humalassa koskaan nähnyt. Mut sen perusteella mitä on noista ajoista puhunut niin en kyllä halua nähdäkään. Monet meidän tutuista ei edes tiedä miehen taustasta ja jotkut niistä jotka tietää on jotenkin huolissaan mun tai meidän perhen puolesta. Lähinnä ne kaverit jotka siis ei kunnolla tunne miestäni.
Mä en kuitenkaan ole koskaan pelännyt miehen retkahtamista, toki jo seurustelun alussa sovittiin pelisäännöt sen mukaan. Mieskin sanoi että jos jotain niin kummallista tapahtuisi että hän alkaisi juoda niin mun velvollisuus olis ottaa ero ja pitää huoli ettei lapset joudu tosta kärsimään. Mulla on pari omaa lähisukulaista jotka raitistu mun lapsuus aikana ja kai mä sitten olen nähnyt sen verran läheltä että tuo voi toimia ja siksi en miehen alkoholismista ole huolissani. Oikeastaan tän miehen raittiuden takia pääsen monessa jutussa helpommalla kun ne kaverit joiden miehet käyttävät alkoholia joskus enemmänkin. Meillä ei ole mitään viinaan liittyviä riitoja tai ongelmia ollut koskaan.
Miehelle ei muiden juominen ole ongelma, voi viettää aikaa kavereiden kanssa vaikka nämä juo. Sanoo mullekin että voin kyllä juoda hänen seurassaan, mutta mä en vaan halua. En mä itsekään kaipaa humalajuomista, enkä haluaisi varsinkaan juoda selvin päin olevan puolison tai ystävän vieressä. Mulle sopii hyvin tää nykyinen alko-käytäntö ja miehelle se on ok että meiltä löytyy kotoa olutta tai viiniä.
Saanko kysyä sulta ootteko et tutustunu vasta raittiusaikana vai seurustelleet jo aiemmin?