Kuinka paljon/usein miehesi saa ryypätä ettei sinua häiritse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskafiilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mies hirtti mua, eli en saanut henkee kun kaato useaan otteeseen mut jaloilta maahan ja kurkusta kiinni. Ainakin 5 kertaa teki ton muutama päivä sitten. Pari vuotta sitten mies hakkas mut pahoin. Päässä vinku muutamia päiviä ja mustelmat oli 2vko. Nää kaikki on tapahtunut sen ollessa todella kännissä, mut apua en tiedä mistä saan, kun ketään ei oo , keltä kysyy ja kun se käy kimppuun, en pääse soittamaan mihinkään.
Pari päivää sit olin varma, et se kännissä tappaa mut, kun sanoin, "hullu, en saa hengee, kuolen ja sit meni voimat se huus, se on tarkotuskin"

Mies juo alkoholia lähes päivittäin, niin kauan et sammuu ja lääkkeitäkin syö. Eli hänellä on käytössä kahta eri lääkettä, masennuslääkettä 4kpl/päivässä ja joku muu esiintymislääke, koska ei puhu vieraammille.

Meillä ei IKINÄ toinen ala juomaan toisen tietämäti eli yhdessä mietitään, ostetaanko joskus pullo viiniä tms. Ja siis ylipäätään meillä ei juoda vaan nautitaan lasi (max2) viiniä tai sit se yks saunaolut. Ei vaikuta käytökseen mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Paha olla:
Mun mies hirtti mua, eli en saanut henkee kun kaato useaan otteeseen mut jaloilta maahan ja kurkusta kiinni. Ainakin 5 kertaa teki ton muutama päivä sitten. Pari vuotta sitten mies hakkas mut pahoin. Päässä vinku muutamia päiviä ja mustelmat oli 2vko. Nää kaikki on tapahtunut sen ollessa todella kännissä, mut apua en tiedä mistä saan, kun ketään ei oo , keltä kysyy ja kun se käy kimppuun, en pääse soittamaan mihinkään.
Pari päivää sit olin varma, et se kännissä tappaa mut, kun sanoin, "hullu, en saa hengee, kuolen ja sit meni voimat se huus, se on tarkotuskin"

Ota kamppees ja häivy. Se toteuttaa uhkauksensa vielä joku päivä. Parempi sinun on yksin kuin tuollaisessa suhteessa ja tee rikosilmoitus.

Mi
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ota kamppees ja häivy. Se toteuttaa uhkauksensa vielä joku päivä. Parempi sinun on yksin kuin tuollaisessa suhteessa ja tee rikosilmoitus.

Mies on MINUN ASUNNOSSA, lapset myös! Miehen pitäisi häipyä, näinhän yritinkin, kun minuun kiinni kävi. Vaan mitään en voinut. :-( Yritän AINA PAETA, mut ei onnistunut nyt!

Mies ottaa vaihtelevasti. Välillä enemmän, toisinaan vähemmän tai ei lainkaan. Enemmän jos on ottanut niin muuttuu uneliaaksi/sellaseksi ärsyttäväksi hössöksi, ei yhtään pahasuikseksi tms. Lapsen silmissä se ei koskaan oo paria olutta enempää ottanu ja muutenkin pysyy hanskassa. Kotiin tulee aina niin että pystyy huolehtimaan itsestään vaikka olis baarireissulla. Ei mua silleen häiritte, kunhan muut eivät kärsi sen touhuista.

Mun mies ottaa 1-3krt kuussa, riiippuu miten on kaikenmoista kekkeriä. Ei käyttäydy väkivaltaisesti, eikä muutakaan pahaa :heart: Lasten läsnäollessa ei oteta.

Ap:n miehen kaltaista en alkais omassa kodissani katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholistin ämmä (en vaimo):
Mi
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Mies on MINUN ASUNNOSSA, lapset myös! Miehen pitäisi häipyä, näinhän yritinkin, kun minuun kiinni kävi. Vaan mitään en voinut. :-( Yritän AINA PAETA, mut ei onnistunut nyt!

Sä voit lähteä lapsines. Mee vaikka turvakotiin aluksi mutta älä jatka tota elämää kenenkään vuoksi. Asuntojutut kyl selviää kunhan pelastat ittes+lapset. Sun ei tartte sietää väkivaltaa ja kännäävää ukkoa.

Koska akka mäkättää ja lapset huutaa. Eli kotiasiat ei ole kunnossa, kun pitää lievittää pahaa oloa alkoholilla ja mennä naapuriin.

Ja 10 kaljaa alkoholismia!? Heh heh, ette ole kyllä oikeaa alkoholismia nähneetkään jos 10 saunakaljaa on teidän mielestä sitä.

Mun mies ei saa juoda yhtään, se on muuten ero heti. Syystä että hän on alkoholisti, vaikkakin jo yli 10v raittiutta takana.

Itse mä en ole humalajuomista harrastanut sitten opiskeluaikojen. Viimeisen seitsemän vuoden aikana olen jounut korkeintaan sen pari olutta tai viinilasia kerralla, ne olen voinut ottaa myös lasten läsnäollessa. Enempään en ole kokenut tarvetta. Tota siis tapahtuu varmaan maksimissaan pari kertaa kuussa.

Jos haluaisin juoda enemmän niin varmaan tekisin sen kavereiden kanssa ulkona, mun mielestä selvän miehen ei tarvisi katsella mun humalaani.

Minun mies ei saa juoda tippaakaan, mutta ei se juokaan kun on alkoholismista selvinnyt. Silloin kun joi niin oli raivohullu juoppo josta oikeasti sai pelätä mitä se keksii, onneksi lapset on saaneet kasvaa raittiin iskän kanssa, voimia kaikille alkoholistin kanssa tällä hetkellä eläville.

Juu, ja join aikanaan itsekin, olen myös toipunut vaikeasta riippuvuudesta, eli ollaan ihan absolut inte perhe nykyään. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Mun mies ei saa juoda yhtään, se on muuten ero heti. Syystä että hän on alkoholisti, vaikkakin jo yli 10v raittiutta takana.

Itse mä en ole humalajuomista harrastanut sitten opiskeluaikojen. Viimeisen seitsemän vuoden aikana olen jounut korkeintaan sen pari olutta tai viinilasia kerralla, ne olen voinut ottaa myös lasten läsnäollessa. Enempään en ole kokenut tarvetta. Tota siis tapahtuu varmaan maksimissaan pari kertaa kuussa.

Jos haluaisin juoda enemmän niin varmaan tekisin sen kavereiden kanssa ulkona, mun mielestä selvän miehen ei tarvisi katsella mun humalaani.

Sulla on mahtava asenne vaimo. :) Kukkia sinulle siitä, minun raittiuteni on kestänyt kohta 5vuotta, mieheni reilu 4vuotta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti harmaana sairastaa:

Sulla on mahtava asenne vaimo. :) Kukkia sinulle siitä, minun raittiuteni on kestänyt kohta 5vuotta, mieheni reilu 4vuotta. :)

Kiitti, onnittelut teillekin!

Me alettiin seurustelemaan kun mies oli jo raittiina ollut jonkin aikaa, eli en ole häntä edes humalassa koskaan nähnyt. Mut sen perusteella mitä on noista ajoista puhunut niin en kyllä halua nähdäkään. Monet meidän tutuista ei edes tiedä miehen taustasta ja jotkut niistä jotka tietää on jotenkin huolissaan mun tai meidän perhen puolesta. Lähinnä ne kaverit jotka siis ei kunnolla tunne miestäni.

Mä en kuitenkaan ole koskaan pelännyt miehen retkahtamista, toki jo seurustelun alussa sovittiin pelisäännöt sen mukaan. Mieskin sanoi että jos jotain niin kummallista tapahtuisi että hän alkaisi juoda niin mun velvollisuus olis ottaa ero ja pitää huoli ettei lapset joudu tosta kärsimään. Mulla on pari omaa lähisukulaista jotka raitistu mun lapsuus aikana ja kai mä sitten olen nähnyt sen verran läheltä että tuo voi toimia ja siksi en miehen alkoholismista ole huolissani. Oikeastaan tän miehen raittiuden takia pääsen monessa jutussa helpommalla kun ne kaverit joiden miehet käyttävät alkoholia joskus enemmänkin. Meillä ei ole mitään viinaan liittyviä riitoja tai ongelmia ollut koskaan.

Miehelle ei muiden juominen ole ongelma, voi viettää aikaa kavereiden kanssa vaikka nämä juo. Sanoo mullekin että voin kyllä juoda hänen seurassaan, mutta mä en vaan halua. En mä itsekään kaipaa humalajuomista, enkä haluaisi varsinkaan juoda selvin päin olevan puolison tai ystävän vieressä. Mulle sopii hyvin tää nykyinen alko-käytäntö ja miehelle se on ok että meiltä löytyy kotoa olutta tai viiniä.

Saanko kysyä sulta ootteko et tutustunu vasta raittiusaikana vai seurustelleet jo aiemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti harmaana sairastaa:

Kiitti, onnittelut teillekin!

Me alettiin seurustelemaan kun mies oli jo raittiina ollut jonkin aikaa, eli en ole häntä edes humalassa koskaan nähnyt. Mut sen perusteella mitä on noista ajoista puhunut niin en kyllä halua nähdäkään. Monet meidän tutuista ei edes tiedä miehen taustasta ja jotkut niistä jotka tietää on jotenkin huolissaan mun tai meidän perhen puolesta. Lähinnä ne kaverit jotka siis ei kunnolla tunne miestäni.

Mä en kuitenkaan ole koskaan pelännyt miehen retkahtamista, toki jo seurustelun alussa sovittiin pelisäännöt sen mukaan. Mieskin sanoi että jos jotain niin kummallista tapahtuisi että hän alkaisi juoda niin mun velvollisuus olis ottaa ero ja pitää huoli ettei lapset joudu tosta kärsimään. Mulla on pari omaa lähisukulaista jotka raitistu mun lapsuus aikana ja kai mä sitten olen nähnyt sen verran läheltä että tuo voi toimia ja siksi en miehen alkoholismista ole huolissani. Oikeastaan tän miehen raittiuden takia pääsen monessa jutussa helpommalla kun ne kaverit joiden miehet käyttävät alkoholia joskus enemmänkin. Meillä ei ole mitään viinaan liittyviä riitoja tai ongelmia ollut koskaan.

Miehelle ei muiden juominen ole ongelma, voi viettää aikaa kavereiden kanssa vaikka nämä juo. Sanoo mullekin että voin kyllä juoda hänen seurassaan, mutta mä en vaan halua. En mä itsekään kaipaa humalajuomista, enkä haluaisi varsinkaan juoda selvin päin olevan puolison tai ystävän vieressä. Mulle sopii hyvin tää nykyinen alko-käytäntö ja miehelle se on ok että meiltä löytyy kotoa olutta tai viiniä.

Saanko kysyä sulta ootteko et tutustunu vasta raittiusaikana vai seurustelleet jo aiemmin?

Moi vaimo, meni vähän aikaa etsiessä ketjua. :)

Me rupesimme seurustelemaan ennen kuin raitistuimme, ryypättiin aikanaan yhdessä. Mies joi pidempään kuin minä, itse lopetin kun rupesin odottamaan esikoistamme ja raitistuminen oli todella suuren työn takana myös minulla.
Mies joi koko raskausaikani ja oli humalassa ja pillereissään myös todella väkivaltainen ja ihan hullu. Hän joi viimeisen kaljansa samana päivänä kun esikoisen lapsivedet tulivat, sitten sairaalasta vauva kainalossa marssittiin muutamaksi kuukaudeksi päihdehoitoon oikein kodinomaiseen paikkaan jossa meillä oli oma asunto käytössä. Siellä hän sai alun myös pitkään kestäneelle lääkevieroitukselle ( oli erityisesti bentso koukussa).
Siitä saakka olemme olleet "absolut inte" - klubissa, eikä viina kuulu enää meidän elämäämme. =) Ystäviä on jotka ottaa, mutta se ei ole meille ongelma. Meillä juodaan juhlapäivinä limukkaa tai energiajuomia :D

Olen onnellinen siitä että raitistuimme nuorina, olen nyt itse 29vuotias ja mieheni 32, jos pysäytystä ei olisi tullut tiedä missä olisimme. Nyt tuntuu siltä että elämää on vielä vaikka kuinka paljon edessä. =)
Ja mikä tärkeintä niin kaksi lastamme saa kasvaa raittiissa kodissa ilman pelkoa siitä että jotain kamalaa tapahtuu tai isä/äiti nolaa esim. humalassa jotenkin.

Ihmeellista joko tai -asennetta taalla. Ei 10 kaljaa viela alkoholistia tee ja minun mielestani on todella kurjaa vahtia aikuisen ihmisen juomisia.

Jos haluatte absolutisti kumppanin, niin valitkaa sellainen, mutta ei kenellakaan ole oikeutta pyytaa kumppaniaan jattamaan alkoholia kokonaan.

Yhteistyössä