Kuinka paljon "vaivasit" lähipiiriäsi hääjärjestelyissä ja itse häissä? Oletko itse ollut auttamassa muiden häissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Itse pyrin aikanaan vaivaamaan omaa lähipiiriäni mahdollisimman vähän. Kaaso järjesti minulle polttarit ja auttoi hääpaikan koristelussa edellisenä iltana. Ja toimi häissä henkisenä tukena.

Muutamalle muulle läheiselle oli pari pientä tehtävää kuten, että yksi ohjasi hääväen juhlasaliin jne. Kaikille korostin, että älkää ottako stressiä. Mukavat pienehköt häät, jossa todellakin halusin, että kaikki saavat olla vieraina juhlimassa eikä minään ilmaisena työvoimana!

Kauhulla vaan katsoo noita hääohjelmia kun morsiammet juoksuttavat ja passuuttavat lähipiiriään ja vielä todella törkeään sävyyn eivätkä anna mitään kiitosta. Varmaan jäänyt monella aika huono maku suuhun.

Mä järkkäsin omat 'polttarini', eli kutsuin pari kaveria meille syömään pari viikkoa ennen naimista. Varasin ravintolapöydän ja maistraattiajan, valokuvauksen sekä häämatkan. Soitin kutsut vanhemmille ja todistajille. Sen verran vaivattiin mun vanhempia, että pyydettiin ne tuomaan mun kaaso kyydissään.

Miehen sedät itse tarjosivat apuaan häälahjaksi, eli toinen tarjosi juhlapaikan ja toinen työpanoksensa keittiössä. Miehen sisko halusi järjestää jotain ohjelmaa, ja saikin luvan siihen.

Eli ketään emme halunneet vaivata, mutta emme kieltäytyneet tarjotusta avusta.

Meillä oli tosi vaatimattomat häät ja melkeinpä kaikki tehtiin miehen kanssa itse. Ruokatarvikkeiden kuljetuksessa ym. auttoi anoppi ja isäni teki opaskylttejä tien varteen. Jotain pikkujuttuja jäi toteuttamatta (paikkakylttejä ruokapöytään, hääkarkit ym.), kun en saanutkaan apua. Musta ei olisi käskyttämään ja komentelemaan ketään.

Emme ollenkaan, kaaso ja bestman tulivat todistajiksi ainakin omien sanojensa mukaan ihan vapaaehtoisesti :D En ole ollut osallisena "järjestämässä" muiden häitä.

Järjestin hääparille yö-/aamupalaa kotiin häiden jälkeen odottamaan. Katoin kauniisti, tein kivat tarjoilut ja laitoin kukkia pöydälle. En kokenut vaivaksi, vaan mukavana, että sain olla avuksi.

Mua ärsytti miten paljon piti tehdä varsinkin kun ollaan viimisen 5-vuoden aikana oltu aika vähän tekemisissä.

Piti ottaa 90 hengen ilmoittautumiset vastaan, järjestää polttarit, auttaa juhlapaikan koristelussa, keksiä PALJON (oli heidän toivomus) leikkejä häihin ja vetää ne vaikka sanoin että olen ujo että yrittäkää saada joku muu. (No 5 leikkiä vedin ja kuulema silti oli heillä välillä tylsää häissä kun jälkikäteen kysyin). Ja muutenkin piti ohjailla häävakeä paikan päällä ja ilmoittaa syömisen alkamiset sun muut.

Plus hitto vie menin lupautumaan auttaa siivoamaan. Olis pitänyt keksiä joku tekosyy esim. serkun rippijuhlat niin väsynyt olin sunnuntaina.

Olin siis ainut kaaso. Enää en suostu jos olen ainut kaaso. Varsinkaan ottamaan ilmoittautumisia vastaan siinä oli hirvee rumba 2kk ajan! Ja eikö sen yleensä tee sukulainen. Jomman kumman vanhemmat? Hitto että menin siihenkin suostumaan.

yksi vaisu kiitoksen sana tuli sunnuntaina kun olin lähdössä siivoamasta! Ei mitään muuta. Olisin olettanut jonkun pienen lahjan saavani kun niin paljon tein. Okei annoin lahjaksi heille 50e (yh:na en enempää pystynyt) ja he maksoi mun puvun 80e) Joten tavallaan sain enemmän mitä annoin.

Eivät olleet missään yhteydessä häiden jälkeen. 1kk häistä tosiaan kysyin mikä mieli jäi häistä "kivaa oli mutta välillä vähän tylsää"! Just joo!!! Olisivat enemmän vaikka jutelleet vieraiden kanssa sitten. Onneksi itsellä ei ollut tylsää kun niinä hengähdystaukoina juttelin vanhojen yhteisten koulukavereiden kanssa. Hääkuviakin (joissa myös mä olin) pyysi katsomaan vasta kun ite tosiaan yhteyttä otin.

Tosiaan kaasoksi en enää suostu ellei tule useampi että saa hommia jaettua!

Kaksi kaasoa järkkäsi mulle polttarit, muutoin heidän vaivaamisensa oli aika minimaalista :)
Bestman vei mieheni kalaan.

Toinen kaaso auttoi minua käärimään hääkarkit, muuten valmistelut tein itse ja sitten häiden aattona kävimme laittamassa kaasojen ja bestmanin kanssa hääpaikan kuntoon.
Häihin olimme itse hoitaneet ohjelman muuten, toista kaasoa pyysin pitämään puheen.

Häiden jälkeisenä päivänä mun vanhemmat ja veljet kävivät siistimässä paikat.

Olin kesällä häissä joissa kolme kaasoa ja kaksi bestmäniä ja kaikilla ihan hirveesti hommia. En olis ikinä kehdannut antaa ystävilleni niin paljon hommia!! Ja

hui! :/ juuri tämän takia minulla on neljä kaasoa, vaikka pienet häät ovatkin, ettei kenellekään varmasti tule liikaa hoidettavaa. kaksi leikkiä haluan häihini ja polttarit kaasot järjestävät. hääpaikan menemme kaasojen kanssa koristelemaan etukäteen edellisenä päivänä ja jäämme sinne sitten yöksi ja aamuvalmistelut hoidamme anoppilassa. toivottavasti ei nyt tule heille liikaa hommaa, en todella halua ylikuormittaa heitä enkä halua että heille tulee paha mieli :/

Kaaso ja kaverit järjestivät polttarit. Kaason kanssa viimeisenä iltana koristeltiin auto ja hääamuna sain kuljettiin yhdessä meikkiin, kampaajalle, valokuvaukseen ja hääpaikalle.

Miehen ja minun vanhemmat olivat mukana käytännön järjestelyissä. Muistaakseni anoppi painatti kutsukortit ja itse askartelin vielä loppusilauksen. Vanhempamme ottivat myös ilmoittautumiset vastaan ja olivat kanssamme laittamassa paikkakortteja paikalleen häitä edeltävänä päivänä.

Olihan häistä toki vaivaa lähipiirille, mutta kerrankos sitä hääjuhlat järjestetään.. ;) Ja kaasolleni olin jo itse ollut kaasona, hän tykkäsi "hommastaan" ja antoi kallisarvoisia käytännön neuvoja omien häidensä kokemuksella (hänen omasta hääjärjestelykansiostaan ja muistilistoistaan oli todella suuri apu!).

En vaivannut. Tehtiin kaikki miehen kanssa kahdestaan. Kaveria pyysin meikkaamaan, ja hän suostui, mut tein senkin sit kuitenkin itse, kun kaveri meikkasi itseään, eikä ehtinyt.

:)

[QUOTE="vieras";24586220]En vaivannut. Tehtiin kaikki miehen kanssa kahdestaan. Kaveria pyysin meikkaamaan, ja hän suostui, mut tein senkin sit kuitenkin itse, kun kaveri meikkasi itseään, eikä ehtinyt.

:)[/QUOTE]

Ai niin ja tarjoutuihan toinen kaveri kysymään, ethän sä halua polttareita?
No en tietenkään, kiitos kysymästä. :D

Yhteistyössä