Kuinka paljon vauvanne n.4kk kitisevät/itkeskelevät päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Desa74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Desa74

Jäsen
02.12.2008
101
0
16
Otsikossapa se kysymys tulikin, kun tuntuu, että oma vauvani itkeskelee aika paljon. Voihan se olla myös niin, että olen itse "herkempi" itkulle, niin määrä tuntuu paljolta.

Mutta jos viitsisitte vastata kuinka paljon suunnilleen Teidän perheissä kitinää/itkua n. 4 kuukauden ikäisellä yhteenlaskettuna päivässä on.

Kiitokset jo etukäteen!

Mäkään en osaa aikaa sanoa. Reilusti alle tunnin verran kuitenkin. Hän itksekelee silloin, kun on nälkä, uni tai kun puetaan päälle tai pitäisi mennä päikkäreille.

Meillä huutaminen helpotti siinä vajaan 3 kk:n korvilla kun lopetin imettämisen rintaraivareiden takia ja siirryin pulloon.

Peesaan muita, eli silloin kun on nälkä, väsyttää tai kakka vaipassa. Tai haluaa syliin.
Missä tilanteissa Desa vauvasi itkee? Jos itku liittyy noihin edellä lueteltuihin tilanteisiin, niin se on ihan normaalia. Minusta sitten, jos vauva tuntuu itkevän ihan ilman syytä jatkuvasti, niin kannattaa miettiä allergioita, refluksia yms. itkun aiheuttajia.

Meidän neiti on ollut hyvin itkuinen koko alku elämänsä ajan. Koliikkia varmastikin, tosin yöt on nukkunut aina erinomaisesti, mutta päivät ovat olleet kovin itkuisia.
Nyt varsinaiset itkut ovat kyllä helpottaneet, mutta sellainen kitinä on kyllä jäänyt :/
Hän on jotenkin sellaisen tyytymättömän oloinen usein, vaikka perustarpeet olisikin tyydytetty, syö kaksi kertaa päivässä sosetta, muuten rintamaidolla.

Ei oikein viitsi hirveästi lähteä kylittelemäänkään, kun usein hän sitten tuskastuu aika pian.

Itsekin olen miettinyt tuota refluksi juttua, mutta mielestäni varsinaisia oireita ei ole. Kyllä jonkin verran nieleksii, mutta pulautukset ovat olleet pieniä aina ja harvassa.
Iho oireita ei ole minkäänlaisia, päinvastoin iho on erinomainen.

Itkua/kitinää meillä on päivittäin n. 1-2 h, ja voihan olla, että tosiaan olen vain sellainen "itkuherkempi" äiti, joten nuo itkut sitten tuntuu paljolta

Millaisia aikoja teidän tämän ikäiset viihtyvät esim. lattialla leluja katsellen taikka sitterissä?

Minun esikoinen on jo 12-vuotias, ja minusta tuntuu, että hän viihtyi hyvin ja katseli pitkiäkin aikoja leluja, taitaa tytöillä vain olla aikamoinen temperamentti ero :)
Tai sitten aika on kullannut nuo muistot esikoisen kohdalta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Desa74:
Meidän neiti on ollut hyvin itkuinen koko alku elämänsä ajan. Koliikkia varmastikin, tosin yöt on nukkunut aina erinomaisesti, mutta päivät ovat olleet kovin itkuisia.
Nyt varsinaiset itkut ovat kyllä helpottaneet, mutta sellainen kitinä on kyllä jäänyt :/
Hän on jotenkin sellaisen tyytymättömän oloinen usein, vaikka perustarpeet olisikin tyydytetty, syö kaksi kertaa päivässä sosetta, muuten rintamaidolla.

Ei oikein viitsi hirveästi lähteä kylittelemäänkään, kun usein hän sitten tuskastuu aika pian.

Itsekin olen miettinyt tuota refluksi juttua, mutta mielestäni varsinaisia oireita ei ole. Kyllä jonkin verran nieleksii, mutta pulautukset ovat olleet pieniä aina ja harvassa.
Iho oireita ei ole minkäänlaisia, päinvastoin iho on erinomainen.

Itkua/kitinää meillä on päivittäin n. 1-2 h, ja voihan olla, että tosiaan olen vain sellainen "itkuherkempi" äiti, joten nuo itkut sitten tuntuu paljolta

Millaisia aikoja teidän tämän ikäiset viihtyvät esim. lattialla leluja katsellen taikka sitterissä?

Minun esikoinen on jo 12-vuotias, ja minusta tuntuu, että hän viihtyi hyvin ja katseli pitkiäkin aikoja leluja, taitaa tytöillä vain olla aikamoinen temperamentti ero :)
Tai sitten aika on kullannut nuo muistot esikoisen kohdalta. :)

lapsellasi saattaa olla "silent refluksi" kun mainitsit että nieleskelee. voi olla tosi kivulias ettei ihme jos kitisee. tarkoittaa siis että ei pulauttele mutta takaisinvirtausta on joka seilaa ruokatorvessa eestaas. mun kokemus 3 lapsen äitinä on että yleensä joku syy on miksi vauva on tyytymätön ja "vaativa"...

Mun nelikuinen on koko pienen elämänsä ollut hereillä yleensä sellainen kitisevä ja tyytymätön. Mitä pidempiä valvomisajat on alkaneet olla, niin sitä enemmän siihen aikaan mahtuu myös sitä tyytyväistä seurustelua ja joskus jopa oleilua.

Mulla ei ennestään oo oikeastaan mitään kokemusta vauvoista, joten oli aika jännä huomata, että kaverin samanikäinen vauva tosiaan voi vaan OLLA ja katsella kun äiti puuhaa. Ei meillä vain oltu ja katseltu pitkään aikaan, nyt jo sentään jonkin verran. Mutta joku 10min on maksimi sille, että vauva viihtyy itse lelunsa kanssa. Vähän on tekemisen puutetta päivissä, kun yrittää toiselle tekemistä tai ohjelmaa keksiä. Eli kuulostaa tutulta.

Tosin silloin oon huomannut, että mun vauva vain ON, kun on vieras paikka ja hälinää, paljon ihmisiä, seurattavaa. Jo isän läsnäolo vaikuttaa heti, mutta kahdestaan kun ollaan, niin ei se kauaa jaksa tylsistymättä.

meidän vauva on oppinu kirkuun ja karjuun :laugh: :laugh:

huvittavan kuulosta, että alkaa heti naurattaan kun se yrittää kiukutella ja kirkasee, ja sitten se ittekin repeilee nauraan.

muuten meidän vauva kans itkee jos on liian kauan sen vierestä pois leikkimästä,

kun kyllästyttää, joskus säikähtää kun isoveljet metelöi, kun on nälkä ja kun on väsy (hieroo aina silmiään myös silloin,ei voi erehtyä väsystä) :) , jos ei huomaa et on kakka, ja jos on vaippa täynnä..ja öisin itkee kun herää kunnes saa sitä maitoa!

Yhteistyössä