Kuinka paljon voi hemoglobiini laskea, ennenkuin se alkaa tuntumaan väsymyksenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse väsymykseen ei pelkästään tuo hemoglobiini ole selitys. Raskaana ollessa väsymys muutoinkin hyvinkin tavanomaista ja varsinkin ensimmäisen kolmanneksen aikana.

Tietysti hemoglobiinin laskun yksi oire voi olla väsymys, mutta tarkoitan ettei näitä kannata aina sekoittaa keskenään. Jos hemoglobiini sinulla laskenut nyt 13 alaspäin niin se ei hirveästi ole, mutta tietenkään en tiedä lähtötilannettasi. Lisäksikään en tiedä millä viikolla olet ja kolmanneksi, yhdyn aikaisempaan, eli riippuu ihmisestäkin.

Omana kokemuksena, hemglobiini muutaman kerran oli todella alhainen, mutta väsymystä oli koko ajan, ei lisääntynyt laskujen aikana, muttei poistunutkaan kun hemoglobiinin sain nostettua.

Jos laskee nopeasti, tuntuu yleensä pahemmalta kuin hissukseen. Mulla ollut 90 ja silti ihan onnessani tehnyt hehtaarin tontilla kolalla lumityöt jne. Myös aika monilla vanhuksilla on matala, eivätkä itse ole huomanneet väsymyksen suuresti lisääntyneen. Riippuu niin monesta seikasta, joskus on ihan normaali arvo, mutta hieman alakanttiin ja sekin jo väsyttää toisia.

Ihan ihmisestä kiinni. Mulla normaalisti hemppa aina melkein 150 ja nyt kun laski ennen raskauden puoltaväliä 114 niin huh huh, mikä olo tuli. Päässä sumeni jatkuvasti ja nukkua olisi voinut 24/7.. ja kun laski 110 niin olo oli aivan tosi hirveä, hyvä kun selviydyin esikoisen hoidosta täällä kotona :(

Mulla laski raskauden aivan loppupuolella 120+ hemoglobiini alle 90 enkä huomannut itse mitään. Nyt oon ollut äärettömän väsynyt parisen viikkoa ja epäilen hB:n olevan taas alle 100, lisäksi pimeyden aiheuttama väsymys kun en ole raskaana.

Yhteistyössä