Kuinka pärjään kuukauden 500 eurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävuorostaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävuorostaan

Vieras
Siitä pitäisi maksaa laskut, vuokra mukaan lukien, joka taitaa jäädä haaveeksi sekä syömiset, itse ja kaksi lasta. Eli sain töitä ensi viikolle, joka sattuu olemaan juuri se viikko, kun olisin saanut työttömyyskorvaus anomuksen lähettää. But.. nyt en voikaan, kun pitää odottaa mukaan lippuset ja lappuset töissä olostani. Saan lähetettyä hakemuksen vasta syyskuun puolella, kun muuten olisin voinut jo 18.8. lähettää ja parin päivän päästä olisi ollut 800 euroa tilillä.

Mitä teen, että pärjään?

Hä. Meet töihin mutta pitää lippulappuset laittaa työttömyyskorvauksesta? Mitä mä en nyt ymmärrä? Tuleeko ne takautuvasti? Jos menet töihin niin eihän se sun tän hetkisiin saatavilla oleviin/tuleviin työttömyyskorvauksiin pitäisi vaikuttaa?

Mun mies meni töihin ja ihan normisti sai ajallaan työttömyyskorvausta siihen asti kun aloitti työt.

Sait töitä ensi viikolle, siis viikoksi ja sen jälkeen työttömyys jatkuu?

Ei se kannata. Oikeasti ei se kannata muuta kuin itsen stressaamisessa kun rahat loppuu kesken.

[QUOTE="hmmm";28820823]Sait töitä ensi viikolle, siis viikoksi ja sen jälkeen työttömyys jatkuu?

Ei se kannata. Oikeasti ei se kannata muuta kuin itsen stressaamisessa kun rahat loppuu kesken.[/QUOTE]

Näinpä se on, että rahallisesti en hyödy noin lyhyistä työpätkistä. Teen sen vain miellyttääkseni työnantajaa ja olen olevinani aktiivinen työnhakija työkkärin silmissä. Täytyy myöntää, että en ole joka kutsuun vastannut myöntävästi mutta välillä on pakko aktivoitua.

Mutta tosiaan kuukauden on rahallisesti tiukkaa töitten takia, tai lähinnä byrokratian.

[QUOTE="vieras";28820836]Metsään noukkimaan marjoja itselle ja myytäväksi. Mustikka ja vadelmasato nyt hyvä.[/QUOTE]

Uskallatko luvata etten eksy sinne metsään?

Jäin miettimään että haetko korvausta muualta kuin kelasta? Koska kelahan maksaa aina takautuvasti, kun maksaa eli heinäkuun nyt elokuussa ja elokuun syyskuussa jne. Jos siis sieltä haet niin ens viikon työtulothan vaikuttaa vasta tästä kuusta tulevien maksujen suuruuteen ja hakemuksen voi aivan hyvin viedä vaikka heti.. Liitoilla ilmeisesti on sitten omat systeemit vielä? summa ei tottavie ole suuri, mutta ankara budjetointi voi auttaa ja aina kannattaa ynnätä mitä turhaa voisi rahaksi vaihtaa. Kun tiedossa tiukka kk niin silloin ruuaksi mitä kaapeista ja pakastimesta löytyy :) vastaisen varalle kannattanee pitää joitain perusmuonia aina varastossa.

Mitenkähän iso tuo sun vuokra on..? Meinaan että kuinka paljon sulla sitten jää kaikkeen muuhun vai jääkö mitään? Tää nyt ehkä tuli jo sulle mieleen, mutta se mitä itse joudun tässä kuussa tekemään jotta saadaan rahaa elämiseen (oli isojen vakuutuslaskujen maksukuukausi ja koulut alkaa niin on joutunut hankkimaan reppua ja vaatetta), on myydä tavaraa ja vaatteita huuto.netissä. Tämä siitä huolimatta että käyn töissä mutta ei se palkka yh:lla riitä ihan hirveän pitkälle kun asumistukeakaan en saa. Laittaa ilmoitukselle vain lyhyen voimassaoloajan niin tulee kymppi aina silloin tällöin tilille. Itseä nää auttaa eteenpäin siihen seuraavaan palkkapäivään. Tietysti voit myös koittaa siirrellä laskujen eräpäiviä.

Yhteistyössä