Kuinka pian kk alkoi keskenmenon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ansku-83

Jäsen
10.03.2009
102
0
16
Eli meillä kävi niin että vauva oli kuollut mahaan viikolla 19+.. vauva oli kuitenkin ollut jo kuolleena jonkin aikaa... :'( Mulla kesti synnytyksen jälkeen vuoto alle viikon ja nyt mietin kuinka pian kk alkaa? Kun ei imetä/tai kun ei ees maitoa tule.. niin eikö se vaikuta siihen millon kk alkaa?

Uusi raskaus ja vauva on tervetullut heti kun vain mahdollista.. yhdet kk pitäisi odottaa.. Kun raskaus oli mennyt jo noin pitkälle, niin kyllä pelottaa miten seuraavan raskauden käy! :(

Pahoitteluni keskenmenosi vuoksi ja tsemppiä uuteen koitokseen :hug: . Mulla oli hiukan erilainen keskenmeno, joten en tiedä voiko vertailua tehdä, mutta kuitenkin: kyseessä oli keskenmeno viikolla 12, osoittautui tuulimunaraskaudeksi. Sairaalassa sanoivat, että n. 6 viikkoa menee ennenkuin alkaa kuukautiset, mulla alkoi jo 4 viikon päästä ja olivat ihan normaalit mutta nyt sitten toisten jälkeen olen vuotanut enemmän tai vähemmän joka päivä! Vaikea siis sanoa, millon on ovulaatio tms.

Joku täällä palstalla osasikin kertoa, että voi mennä useampikin kierto, ennenkuin hormonitasapaino saadaan, onhan se keskenmeno sekä psyykkisesti että fyysisesti iso asia. Meillekin annettiin lupa yrittää uudestaan heti ekojen menkkojen jälkeen, mutta voi olla että kroppa on sitten vielä myllerryksessä..

Ymmärrän, että keskenmenon jälkeen uusi raskaus pelottaa, mutta rohkeasti vaan yrittämään, jos kerran sitä haluatte. Niin mekin tehdään! Kysymykseeni "Mitä jos jokin menee vikaan?" mieheni aina vastaa "Mitä jos kaikki menee hyvin?" :)

Kiitos! Niin en minäkään oikein osaa sanoa voiko vertailla.. kun minä kuitenkin synnytin ihan normaalisti vauvan... mutta kiva kun vastasit, mukava kuitenkin kuulla muidenkin kokemuksia! =) Yhdellä tuttavalla kyllä sama kohtalo kuin minulla.. hänellä tuli kk jo kuukauden päästä synnytyksestä... mutta kait sekin sitten ihan yksilöllistä?

Kertokaa omia kokemuksia, olisi kiva vaihtaa ajatuksia muiden saman kokeneiden kanssa! Minä menetin vauvani vain viikko sitten ja ikävä on kova!!! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Ansku-83:
Eli meillä kävi niin että vauva oli kuollut mahaan viikolla 19+.. vauva oli kuitenkin ollut jo kuolleena jonkin aikaa... :'( Mulla kesti synnytyksen jälkeen vuoto alle viikon ja nyt mietin kuinka pian kk alkaa? Kun ei imetä/tai kun ei ees maitoa tule.. niin eikö se vaikuta siihen millon kk alkaa?

Uusi raskaus ja vauva on tervetullut heti kun vain mahdollista.. yhdet kk pitäisi odottaa.. Kun raskaus oli mennyt jo noin pitkälle, niin kyllä pelottaa miten seuraavan raskauden käy! :(

Tohon imetyksen ja muun vaikutukseen kuukautisten suhteen vielä: synnytin ekan lapsen kaks vuotta sitten ja imetin 3kk, silti alko kuukautiset jo 6 viikkoa synnytyksestä. Eli tosi yksilöllistä on kaikki.

Jos oot muuten terve, niin älä pelkää pientä lämmön nousua. Ja tosiaan jaksamisia sinne, olet kokenu suuren menetyksen ja toivon, että ajan kanssa helpottaa!

Niin se varmastikin on ihan yksilöllistä miten ne kk sitten alkaa... kyllä mä taidan fyysisesti ihan terve olla, henkisesti vaan rikki vielä... töihin olisi pitänyt lähteä nyt aamulla mutta viime yönä ei unta yhtään ja itkettää taas... pakko hakea saikkua lisää... miten voiskaan elämä jatkua normaalisti kun vauvan menetyksestä vasta reilu viikko... en minä ainakaan selviä näin lyhyellä ajalla... :ashamed: Kuinka pitkään muilla ollut sairaslomaa?

Meillä toisenlainen tilanne, mutta minäkin synnytin noilla viikoilla pienen. Minut kaavittiin muutama päivä synnytyksen jälkeen,koska kohtuun oli jäänyt istukkaa ja se oli tulehtunut. Kuukautiset alkoi synnytyksestä tasan kuukausi, ja sairaslomalla olin/olen 6viikkoa. Sain sairaalasta 2 viikkoa saikkua,mutta kävin yksityiseltä hakemassa lisää. Jaksamista kovasti sinulle!

Kiitos kaikille! :heart:

Mulla meni siis tasan 5 viikkoa synnytyksestä, kun kk alkoi. Eli eilen ne sitten alkoi ja eilen oli myös jälkitarkastus. Meidän vauvalla oli alavatsassa kehityshäiriö.. ei ollut tyttö siis terve... :'( voi itku... saako sitä enää koskaan tervettä lasta.. kuinka suuri mahdollisuus on uudella vauvalla olla sama, tai että olis jokin kehityshäiriö? Onko kellään sama kohtalo ollut vauvalla? Onko uusi raskaus miten mennyt?

Yhteistyössä