Kuinka pian uusi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva?!

Vieras
Kysyisin, että kuinka pian olette alkaneet odottaa uutta vauvaa? Meidän pikkanen on nyt 5,5kk ja uusi vauva on tervetullut. Millaisia tunteita on noussut pintaan kun toinen vielä pieni ja olet raskaana? Kuinka arki sujuu kahden pienen kanssa? Olisi kiva kuulla muiden samassa tilanteessa olevien mietteitä:)

vanhin lapseni on pian 12 vuotta.
10 vuoden väli on liian pitkä aika huomasin...
-04 helmikuulla syntyi tyttö ja joulukuulla -04 testi näytti plussaa...
Et odotin toista toisen ollessa 9-10kk.
Odotus meni ihan kivasti.
Raskasta on nyt kun on n. 1,7v. ja n.1kk:n tyttöset töitä riittää apu voimia tarvii...
Kysy lisää jos haluat tietää...

Meidän esikoistyttö tulee olemaan 2v4kk, jos toinen syntyy lähellä laskettua aikaansa (18.11.). Hieman jännittää miten tyttö tulee tulokkaaseen suhtautumaan ja miten kahden pienen kanssa jaksaa, mutta sen näkee sitten. Odotusaika on ollut välillä helpompaa välillä vaikeampaa. Olen rv 24 jäänyt sairaslomalle töistä supistelujen ja iskiasvaivojen takia (hoitotyö). Olen tytön kanssa siis kotona ja joskus on vaikeuksia jaksaa energisen tytön vauhdissa. Onneksi nyt tyttö on alkanut hyväksyä, etten enää voi kanniskella ja nostella enkä olla ""ratsastusheppana"" lattialla... :)

Esikoinen tullee olemaan 1v 3kk kun uusi vauva tulee taloon. Sanomattakin lienee selvä, että vähän karmii kuinka jaksan molempien kanssa juosta.
Eka vuosi lienee raskain, jatkossa kavereista on toisilleen jo seuraakin.

Tervehdys!
Meillä tyttö oli vuoden ja seitsemän kuukautta kun poika tuli taloon. Ylihuomenna poika täyttää vuoden. Tämä vuosi on ollut toisaalta aikas raskas, mutta toisaalta niin ihana ja mennyt tosi nopeasti! Ja aivan uskomatonta, nyt jo lapset saattaa leikkiä puolikin tuntia keskenään!!

Heti saisi lisää vauvoja tulla vaikka vauva vasta 8 kk. Olemme miehen kanssa ajatelleet asian niin, että tuo nykyvauva saa jäädä päivähoitoon jos uutta alkaa pukkaamaan.
Se on meikäläisen tuntien paras ratkaisu koko köörille. Saa uusi tulokas tissiä, isompi vauva kunnon ruokaa ja terveempää seuraa siellä päivähoidossa kun rättiväsyneen äiteensä ja kiljuvan pikkusisaruksensa.

Semmottis. Kyä vauvat vaa ihania o.

meillä on esikoinen nyt 8kk ja toista odottelen jossain kuudennellatoista viikolla, elikkäs la on helmikuulla, jolloin esikonen n.1v2kk. meillä tää toinen oli yllätysraskaus, eli vähän aikaa meni ensin ajatuksen sulattelussa, mut nyt oon jo ihan tyytyväinen, et tulee lähekkäin , niin onpahan seuraa toisilleen. tosin kyllä välillä pelottaa aikas paljonkin, et miten sitä jaksaa, nyt on just pari yötä menny esikoisen kans tosi huonosti, kun on ylös tulossa hampaita, ja oon sit päikkäreitä nukkunu, et oon ees jotenki pysyny tolkuissani, sitä vaan oon miettiny, et eiköhän ne sisarukset sit nuku just sillain eri aikoihin, eli mites sitä sit jaksaa valvottujen öiden jälkeen? kokeneemmat kertokaa....

Isompi on nyt 2 v ja pienempi 3 kk. Kaikki on mennyt tosi hienosti, mutta tekemistä noissa kahdessa tietysti riittää. Pieni vauva nukkuu paljon, joten tähän asti on aikaa jäänyt esikoisellekin. Mutta imettää pitää vähän väliä ja sekös sotkee esim. puistoreissuja kun vauvalle tulee nälkä milloin missäkin. Siitäkin on selvitty. Nukkuvat nuo kyllä ihan samaan aikaan, meidän vauvalla on ollut sama vuorokausirytmi kuin muulla perheellä ihan alusta saakka.

Itse en olisi halunnut olla raskaana esikoiseni vauva-aikana. Minusta oli ihanaa antaa huomiota vain hänelle. Sama juttu nyt, haluan antaa vauvan olla ainoa vauva talossa, nauttia hänestä ja toivoa lisää vauvoja sitten kun edelliset on vähän isompia.

Ymmärrän kyllä että raskasta on kahden pienen kanssa, mutta jos tietää jo nyt, ettei voimavarat riitä, kannattaako sellaista suunnitella? Ei millään pahalla, mutta minua tämmöinen ihmetyttää kovasti.

Hei!
Minulla on kaksi lasta. Tyttö 1,4kk ja poika 2,5 kk. Hyvin on mennyt, ei ole ollut mitään mustasukkaisuutta tms...odotusaika oli aika rankka. Olin 2,5 viikkoa sairaalassa keskosehkäisyssä kun epäiltiin että vauvani syntyisi keskosena.. Poika syntyi rv 37+3 eli vähän ennen aikojaan....Kaikki meni kuitenkin hyvin

Meillä ikäeroksi tulee 1v6kk.
Kyllä varmaan rankkaa, mutta esim pottajuttu alkaa jo sujua, poika osaa antaa ymmärtää että potalle pitäis päästä.
Ja syö itse ja muutenkin omatoiminen, toki tarvitsee paljon vielä apua ja tietenkin hänetkin tulee sitten huomioida.

Uutta vauvaa!?
Miten te jaksatte?
Minä en ainakaan jaksaisi ja olen onnellinen, että minulla on vain yksi lapsi.Toista ei tule.Puuh.

Onnea kuitenkin valitsemallanne tiellä:)

Huh, ihan hengästyin vauhdistanne :-) Mielenkiinnosta haluaisin tietää, kuinka kroppasi on kestänyt peräkkäiset synnytykset?

Elimistön palautumisen kannaltahan synnytyksillä kannattaisi olla noin puolentoista-vuoden väli. Jos väli on liian lyhyt, seurauksena voi olla just keskosuutta ym. ongelmia uuden raskauden aikana.

Itse en uskaltaisi ajatellakaan uutta raskautta ainakaan vuoteen synnytyksestä, jo pelkästään vauvan terveyden kannalta ja oman jaksamisen vuoksi. Mutta kukin taaplatkoon tyylillään :-)

En odota toistaiseksi vauvaa, tuo eka ja toistaiseksi ainoa on 6,5 kuukautta nyt. Itse ajattelisin, että aikaisintaan sitten, kun tuo tyttö lähtee kävelemään ois toinen pikkuinen tervetullut. Mutta katsotaan nyt...

Minusta pieni tarvitsee äitinsä kokonaisvaltaisen huomion ainakin 2-3 vuotiaaksi joten sitten ehkä voisin harkita uutta raskautta.. Luulen että kahden pienen kanssa olisi vaan hermo tiukalla ja tulisi tiuskittua.
Yhden kanssa kaikki on helppoa.

kaikella puolensa.
Pienellä ikäerolla esikoisen suhtautuminen uuteen vauvaan ehkä helpompaa.
Taas jos esikoinen jo 3v tai 4v, on mustasukkaisuus uutta vauvaa kohtaan, joskus jopa vahingollista.
Ja siinä vaiheessa esikoinen saattaa taantua uudelleen vauva tasolle.

Mutta jokainen meistä tekee lapset kun itselleen sopii. Toiset peräkkäin toiset vuosien erolla.

meillä tyttö 4kk ja en ihan vielä haluaisi uutta vauvaa. Ihan vain sen takia, että haluan olla vielä tämän lapsen kanssa hetken ihan ""kahestaan"".

Mutta toiveissa olisi kakkonen 2-3v ikäerolla tai sitten kun luoja suo =)

Mul pojat 1v.ja 1½kk ikäerolla.Ei sitä toisen vauvan raskautta alkuun ehtiny kovin paljon pohtia,se meni siinä sivussa toista hoitaessa.Raskaus oli erittäin helppo,samoin synnytys ja toinen lapsi on ollut tyytyväinen tapaus,joten arki on sujunut ihan hyvin.Toki alkuun oli vähän rankempaa,ku oli tavallaan kaks vauvaa,mut nyt ku nuorempi on jo melkeen 8 kk ja vanhempi 1v.9 kk alkaa helpottaa tosi paljo.Ja niistä on jo nyt seuraa toisilleen.

Yhteistyössä