V
vierailija
Vieras
Koulutukseni suhteen vanhempani olivat vaativia eikä heille olisi riittänyt mitkään suppeat kurssit. Laaja matematiikka jatkui myös lukion pitkänä matematiikkana ja hyvä niin.Tekivätkö vanhemmat todella valintasi. Kyllä mä tein ihan itse valintani siinä ja muissakin asioissa. Vanhemmat eivät koskaan puuttuneet koulunkäyntiini millään tavalla mikä oli hyvä. Olen jatkanut samalla linjalla oman jälkikasvun suhteen ja se on tuottanut hyvää tulosta.
Sain sellaisen kasvatuksen, että vastuuta jätettiin paljon minulle. Silloinkaan, kun poissaoloja oli valtavat määrät, eivät vanhempani painostaneet menemään kouluun, koska koulu sujui hyvin. Se oli oikein. Pidin koulua vielä lukiolaisenakin tylsänä, kaveritkaan eivät sinne joka päivä vetäneet. Istuin reksin puhuttelussa ja jälki-istunnossa usein ja minut lähetettiin jopa kasvatusneuvolaan ja älykkyystesteihin. Siihen aikaan oli varaa tutkia ja miettiä mikä oppilasta vaivaa. (Ei mikään, mulla oli vain paljon mielenkiintoisempaa tekemistä.)
Vaadin myös lapsiltani orientoitumista kouluun ja opiskeluun. Molemmat menestyneet elämässään. Lapsen koulunkäynnin sparrauksella on merkittävä vaikutus.