Kuinka pitkään perhepedissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Missä vaiheessa lapsenne ovat siirtyneet perhepedistä omaan sänkyynnukkumaan? Milloin ja miten yösyönnit ovat loppuneet jos nukutte perhepedissä?

Meillä 7kk nukkuu meidän kanssa, ja nukahtaa vain rinnalle. Syö pari kertaa yössä. Ei minulla mitään kiirettä ole häntä siitä minnekkään siirtää, kiinnostaa vain muiden kokemukset. Mahtaako luopua rinnalle nukahtamisesta itse jossain vaiheessa, vai pitääkö alkaa vieroittamaan jotta isälläkin olisi mahdollisuus nukuttaa joskus...?

Meillä siirretty molemmat omaan sänkyyn vanhempien sängyn viereen n. 2kk ikäisenä kun yösyöttöjä 1-2. Pikkuhiljaa syöntikerrat pudonneet yhteen (viimeistään soseiden alettua 4-6kk). Omaan huoneeseen n. 6kk ja yösyöminen jäänyt kokonaan 8-10kk ikään mennessä. Molempia imetetty 8kk. Kuopus varsinkin oli niin herkkäuninen, ettei samassa huoneessa nukkumisesta tullut enää yhtään mitään, havahtui jokaiseen peiton kahahdukseen tai pieneen yskään.

Siirrettiin omaan pinnikseen jo 3 kuisena kun nukkui huomattavasti paremmin ilman isänsä kuorsaamista ja mun pyörimistä :D
Aamulla haen kasin ysin aikaan vauvan sänkyyn kun meis lähtee töihin ja nukutaan yhdessä kahteentoista asti :D
Eli meillä on tällanen puoliperhepeti :D

Omassa pinniksessä koska en imettänyt. Joskus taaperoiässä hinautui meidän viereen ja siellä on vieläkin viikonloppuisin ja jos iskä on esim. työmatkalla. Poika nyt 5v. :-)

Vuosi sitten syksyllä siirrettiin "arkisin" omaan petiin kun meinaa olla ahdasta...

meiän vanhempi nukku 2vuotiaasta 3vuotiaaks omassa sängyssä.muutoin on nukkunu mun vieressä,edelleen(nyt päälle 4v)välillä omassa sängyssä mut aika harvoin..nuorimmainen ei oo ikinä edes halunnu mun viereen paitsi ihan vauvana:whistle:nukahtaa ainoastaan omaan sänkyyn..

1½-2 vuotiaana ovat siirtyneet omiin sänkyihin, josta viekkuun saavat tulla ja tulevatkin joka yö. Tytöt 2v ja 4v sekä vauva 2kk. Yösyötöt olen lopettanut reilun vuoden iässä ihan vaan viekussa hyssytellen itellä paita päällä.

Meillä nukkui 2 vuotiaaks perhepedissä, yöimetyksen jätti itse pois tasan 12 kk ikäisenä, ilman mitään koulutusta tai unikoulua tms.. Nyt nukkuu lastensängyssä parisängyn vieressä. Nukkuu yöt hyvin.

Ihan on alusta asti kumpikin nukkunut omassa pinnasängyssä. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 6 kk iässä. Kuopus on nyt 8 kk ja nukkuu edelleen meidän makkarissa, on selvästi enemmän "läheisriippuvainen" kuin vanhempi oli, joten ei olla vielä siirretty. Yösyönnit loppuivat esikoisella vajaa puolivuotiaana ja tämä neiti alkoi nukkua yöt läpeensä siinä parin-kolmen kuukauden iässä.

Yhteistyössä