Minun työaikani on ollut klo 8 - 16, mutta äitiyslomalta takaisin töihin palattuani sain vaihdettua työaikani klo 9 - 17 aikaan, vaikka kaikki muut noudattavat tuota aiempaa kellonaikaa. Minä siis olen vienyt lapset päivähoitoon klo 8.15-8.30.
Mieheni tekee rakennusalalla töitä, joten hän ei voi oikein työaikojaan valita, varsinkin, kun hän tekee hommia työparinsa kanssa ja liikkuu samalla kyydillä matkat. Hän aloittaa työt aikaisin tai vielä aikaisemmin, mutta hommat päättyvät vaihtelevasti työkohteesta riippuen ja työmatkoihin menee aikaa 15 minuutista yli tuntiin kohteen mukaan. Joskus hän on hakemassa lapsia jo klo 15, mutta yleensä klo 16-16.15.
Käytännössä meillä siis lasten hoitopäivän pituus on 8 tuntia.
Minä käyn töistä suoraan hakemassa ruoat 2-3 kertaa viikossa ja mies hoitaa ruokien lämmittämisen. Mies ei ole kovin hyvä kokkaamaan, joten teen 1-2 kertaa viikossa ison satsin ruokaa ja mies sitten lämmittelee niitä tai keittää esim. kastikkeen kanssa perunaa/riisiä/pastaa.
Lasten iät 6- ja 2-v.
Limitetty työssäolo vähentää meidän vanhempien yhteistä aikaa, mutta yritän itsekin mennä ajoissa nukkumaan, joten teen sitten aamulla kotitöitä sen verran kuin ennätän. Muutoin vaarana on se, että minä valvon myöhään itsekseni ja mies taas joutuu menemään jo klo 22 aikoihin nukkumaan, jotta jaksaa nousta aikaisin ylös. Iltaisin pidetään kiinni siitä, että 1 - 1,5 h jää meille ihan kahdenkeskistä aikaa.