Kuinka pitkiä teidän 15-vuotiaat pojat on? onko meillä tosi lyhyt poika kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurkkaapa lapsen pöksyihin, riippuu niin kovin siitä murrosiän kehitysasteesta. Jos on karvotus ns napaan saakka kuin miehellä, kasvua ei juurikaan tule, jos taas vaan pari hassua karvaa, on kasvupyrähdys vielä tod näk edessä. Ja jos ei ole tapahtunut yhtään mitään, on puberteetti viivästynyt ja asiaa pitäisi jo tutkia.

:O Kuka hullu suosittelee äitiä kurkkimaan 15-VUOTIAAN pojan housuihin? :x:x:x

Aloittajalle, että tuonkokoinen 15-vuotias poika on ihan normaalikokoinen, harva poika on lopettanut kasvunsa 15-vuotiaana, joten pojasta tulee todennäköisesti vielä paljon pidempi.

:O Kuka hullu suosittelee äitiä kurkkimaan 15-VUOTIAAN pojan housuihin? :x:x:x

Aloittajalle, että tuonkokoinen 15-vuotias poika on ihan normaalikokoinen, harva poika on lopettanut kasvunsa 15-vuotiaana, joten pojasta tulee todennäköisesti vielä paljon pidempi.

Nonkyllä kai äidit lastensa karvatilanteenkin tietää. Siitä voi ihan puhua. Aluksihan se kasvaa pojille semmonen puska ja vasta sitten myöhemmin alkaa kasvaa se viiva napaan päin. Hyvä se on seurailla et murkkuikä tulee normaalisti.

poika oli 14-vuotiaana 145cm
15-vuotiaana 151cm
16-vuotiaana 159cm
17-vuotiaana 171,5cm

Ja nyt 4kk tuosta mittauksesta 172cm. Th:n mukaan ei ehkä enää juurikaan kasva, selkeä kasvupyrähdys oli n. 6kk ajan tuossa 16-16,5-vuotiaana.

Minä olen 159cm ja isänsä 179cm.

No pojat voi kasvaa vielä parikymppisiksi asti. Moni venähtää armeijavuotenakin vielä pituutta, elä aloittaja vielä huoli.
Mun serkkupoika oli aika lyhyt yläastella ja harmitteli sitä kovasti. Näytti siltä että jää jopa vanhempiaan lyhyemmäksi, sen kumpikin vanhemmista oli suhteellisen pitkiä.
Vaan sitten se meni vuodeksi vaihtoon. Sinä vuonna se sitten pituutta venähti, nykyään on yli kaks metrinen jätkä... :D

Muistan kun olin itse 13 ja olin 153cm, poikaystäväni oli 15 ja oli ihan "pikkupoikamainen rimpula". Pituutta en muista, mutta ei minua ihan kauhean paljon pidempi. Erosimme ja seuraavan kerran näin häntä lukiolaisena. Välissä oli siis muutama kuukausi. Hänestä oli yhtäkkiä tullut harteikas ja pitkä.

Jälkeenpäin sain tietää, että hän oli kasvanut muutamassa kuukaudessa 16cm!!!

Meillä esikoinen täytti viime kuussa 13 vuotta ja on nyt yhtä pitkä kuin äitinsä, eli 174 cm.

Mutta ainakin mulla itsellä tuli muistaakseni 9.luokalla aivan älytön kasvupiikki. Olin alkuun luokkani lyhyin tyttö, 158 cm ja sitten "yhdessä yössä" kasvoin hurjasti pituutta ja 173 senttisenä olin luokkamme pisin tyttö. Kasvoin pituutta vielä n.17-vuotiaaksi, ollen lopulta 175 cm (myöhemmin mennyt sentin kasaan). Sama juttu rintojen kanssa. Pitkään kuulin kuittailua siitä, että olen lauta ja sitten samalla tavalla yhtäkkiä, 16-vuotiaana, mulle kasvoi rinnat.

Niin että sitä vaan ap, että poikasi voi hyvin vielä kasvaa useamman vuoden :).

Ite oon 15v 9 luokalla ja olen noin 165cm pitkä ja painan noin 52kg. Olin noin 155cm 7 luokan lopulla ja nyt toi 165cm, tulenkohan vielä kasvamaan? Karvoitusta ei ole muualla kuin taikakaulussa jonkin verran ja ihan ok määrä ylähuulessa. Äiti on 165cm ja isä 175cm. Äidin puolen isä oli kyllä vähän päälle 180cm. Olen aika huolissani ja toivon että tulisi pitempi. Ja jalan koko on jotain 45 ja on koko ajan kasvamassa, jos se edes on hyvä merkki.

kasvaa jopa vielä armeijassa. esim. mun yks sukulainen kasvoi armeijassa 18-vuotiaana 165 cm -> 185 cm, eli kaikki on mahdollista. Kannattaa panostaa terveelliseen ruokaan, silläkin on vaikutusta, että kasvaako hyvin vai ei. Oikeasti. Usko pois.
Jos ruokaa on tarpeeksi eikä lapsi aliravittu, ratkaisee kylläkin perimä sen miten pitkäksi kasvaa. Perimähän ei tarkoita suoraan, että tulee äidin tai isän kaltainen, vaan voi muistuttaa jotain tätiä tai isosetääkin esim.

kasvaa jopa vielä armeijassa. esim. mun yks sukulainen kasvoi armeijassa 18-vuotiaana 165 cm -> 185 cm, eli kaikki on mahdollista. Kannattaa panostaa terveelliseen ruokaan, silläkin on vaikutusta, että kasvaako hyvin vai ei. Oikeasti. Usko pois.
Siis niinku että vielä intissä kasvanut 20 cm. No huh huh. Ite kasvoin intissä sentin ja sitä pidettiin sensaationa.

Yhteistyössä