Kuinka saada imetys loppumaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totaalisen väsynyt yrittämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totaalisen väsynyt yrittämään

Vieras
Poika 10kk, eikä ole koskaan suostunut pullolle, ei nokkamukille, ei millekään -paitsi rinnalle! Olen yrittänyt, yrittänyt, yrittänyt ainakin puoli vuotta -turhaan. En kerrassaan enää jaksa imettää, tämä pitää minut niin heikossa kunnossa, tahtoisin päästä jo palautumaan synnytyksestä ja tahtoisin vihdoin voida hyvin!
Olen IHAN TOIVOTON.
Poika on erittäin ärhäkän luontoinen ja jos ei tissiä saa, vetää sellaiset raivarit, ettei sitä kuuntele isä erkkikään! Tississä roikkuisi vaikka yötä päivää. Öisinkin syö vielä 3-5 kertaa.
Siis sen tiedän, että mikäli poika ei muutu, itse EN JAKSA vierottaa häntä...mutta kuka sitten? Mies on luvannut auttaa, mutta ei hänkään kauheasti mitään voi tehdä, eikä jaksa öitä valvoa rääkyvän pojan kanssa...töihin kuitenkin täytyy hänen nousta aina kuudelta.
Tämä on ihan kamalaa!! Tuo poika imee varmaan tissiä vielä eskarissakin ja itse olen sitten jo kuollut!!

Siis syy miksi tahdon lopettaa: olen itse ihan loppu ja tämä imetys pitää minut erittäin heikossa kunnossa, näin on ollut aina imetysten kanssa. Tosin kukaan aiemmin ei ole ollut tällainen, kuin tämä poika!!

nimim. erittäin toivoton

Lähde yöksi jonnekin. Meillä oli 9kk poika, joka ei suostunut ottamaan muuta kuin tissiä. Minä olin yhden yön pois ja poika oli mummilla, niin pitkän taistelun jälkeen suostui ottamaan pullosta korviketta ja sitten saatiin totutettua mukiinkin pikkuhiljaa. Imetys loppui tuosta 2kk päästä kokonaan ihan itsekseen vähentyen.

Mä en usko et sulla on muuta vaihtoehtoo kun antaa pojan huutaa :/ Kun itse olet jo noin loppu niin imetys ei ole kenekään etu. Alat sitkeesti tarjoon nokkista, ota siitä venttiili pois. Ja voit vaikka vähentää imetyskertoja pariin kertaan päivässä. Lapsi ei kuitenkaan ymmärrä imeä siitä nokkiksesta heti, eli hörpyyttelet siitä nokkiksesta.
Nälkään lapsi ei itseensä tapa.
:hug: Ei varmaan tuu oleen helppoo, mut kun päätät lopettaa niin älä sit enään yksinkertaisesti anna tissiä.

Kysy neuvolasta apua, jos ei riitä omat voimat, niin ensikodeissa ja sairaaloissa järjestetään myös unikouluja.

Itse et voi oikein muuta kuin vaan jättää yhden imetyksen kerrallaan pois ja yrittää suunnata pojan mielenkiinnon johonkin muuhun sillä kerralla. Onko mahdollista viedä vauva yöhoitoon, tai että joku tulisi teille viikonlopuksi hoitamaan? Ehkä tissi ei tule mieleen kun se ei ole lähellä? TSEMPPIÄ!!

Itse lopetin paljon myöhemmin, mut ens jätin yösyötöt niin et isäntä nukku lapsen kanssa kolme yötä ja ite nukuin olohuoneen sohvalla. Ekana yönä huusi kolmesti. Toisena kerran ja kolmantena nukku koko yön ekaa kertaa. Palattuani makuuhuoneeseen yritti ekana yönä itkeskellä, mut niin se vaan jäi melko kivuttomasti. Päiväimetykset vois jättää het ku oppii nokkamukille tai ihan hörpyttää vaan reunasta. Meillä ei koskaan suostuttu juomaan pullosta, mut jossain vaiheessa alko nuo mukit kiinnostaa.

Kysy vielä neuvolasta tukea, yllä oli ihan hyviä vinkkejä jo. JOs poikasion päättäväisluonteinen ja sinä itse väsynyt, tarttet vielä varmaan neuvolan henkistä tukea.

10-kuinen pärjää yön jo ilman maitoa, että tottumustaan huutaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinokkio:
Itse lopetin paljon myöhemmin, mut ens jätin yösyötöt niin et isäntä nukku lapsen kanssa kolme yötä ja ite nukuin olohuoneen sohvalla. Ekana yönä huusi kolmesti. Toisena kerran ja kolmantena nukku koko yön ekaa kertaa. Palattuani makuuhuoneeseen yritti ekana yönä itkeskellä, mut niin se vaan jäi melko kivuttomasti. Päiväimetykset vois jättää het ku oppii nokkamukille tai ihan hörpyttää vaan reunasta. Meillä ei koskaan suostuttu juomaan pullosta, mut jossain vaiheessa alko nuo mukit kiinnostaa.

Tuota hörppyyttämistä olen koittanut. Mut poika suostuu ehkä vain vähän ottamaan silleen. Ei hän tarpeeksi saa. On niin kiukkuinen tapaus, et varmaan tappaa itsensä nälkään mieluummin, kuin luopuu tissistä...*huoh*

Yhteistyössä