Kuinka saatte vastasyntyneen NUKAHTAMAAN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinko-Armi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinko-Armi

Uusi jäsen
06.08.2008
5
0
1
Moi!

Meillä 5 viikon ikäinen vauva, jonka iltanukuttaminen näyttää taas lipsuvan samaan suuntaan kuin esikoisenkin nukuttaminen eli en saa rauhoittumaan muuten kuin tissi suussa! Sitten kun nostan vauvan omaan sänkyynsä, niin hän nukkuu 5-30 min ja herää huutamaan, eikä rauhoitu mitenkään muuten kuin että annan taas tissiä... Tätä jatkuu iltaisin pahimmillaan 2 tuntia. Varmaan tuo, että nukahtaa eri paikkaan kuin mistä herää, aiheuttaa huutoa, mutta kun en saa nukahtamaan omaan sänkyyn itsekseen... Olisi huippua, jos saisin vauvan rauhoittumaan omaan sänkyynsä ennen kuin nukahtaa ja että vauva nukahtaisi itsekseen. Ei vaan kestä kuunnella iltaisin sitä huutoa, kun toinen kiljuu niin kuin syötävä... :'(

Antakaa vinkkejä, miten saatte vauvanne nukahtamaan itsekseen omaan sänkyynsä?! Kiitos kaikille vinkkaajille...

Hei! Jos sallit, niin yritän antaa sellaista vinkkiä, mitkä toimivat omien kohdalla... Eli mä käytin kapaloa omien pienten kohdalla ja mielellään sellasta, missä jo mun "haju", esim. lakana, jolla itse nukkunut pari yötä. Pieni ei tunne sitä lämmön katoa sylistä laskettaessa, kun kapalo tuntuu lämpöiseltä ja vieläpä tuoksuu äidiltä. Näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinko-Armi:
Moi!

Meillä 5 viikon ikäinen vauva, jonka iltanukuttaminen näyttää taas lipsuvan samaan suuntaan kuin esikoisenkin nukuttaminen eli en saa rauhoittumaan muuten kuin tissi suussa! Sitten kun nostan vauvan omaan sänkyynsä, niin hän nukkuu 5-30 min ja herää huutamaan, eikä rauhoitu mitenkään muuten kuin että annan taas tissiä... Tätä jatkuu iltaisin pahimmillaan 2 tuntia. Varmaan tuo, että nukahtaa eri paikkaan kuin mistä herää, aiheuttaa huutoa, mutta kun en saa nukahtamaan omaan sänkyyn itsekseen... Olisi huippua, jos saisin vauvan rauhoittumaan omaan sänkyynsä ennen kuin nukahtaa ja että vauva nukahtaisi itsekseen. Ei vaan kestä kuunnella iltaisin sitä huutoa, kun toinen kiljuu niin kuin syötävä... :'(

Antakaa vinkkejä, miten saatte vauvanne nukahtamaan itsekseen omaan sänkyynsä?! Kiitos kaikille vinkkaajille...

En saanut...en kapalolla, en mobilella, tutilla, rätillä millään. Illat kesti nukuttaa, nukutin viereen tissille ja hipsin pois nukahdettua. Vasta isompana onnistui oma sänky ja sen jälkeen itsekseen nukahtaminen.
Koska vaihtoehtona ei ollut itkettäminen niin odotin että kasvaa.

Meillä on aina nukahtanut, ja nukahtaa edelleenkin vain syliin (5,5kk). Ei tosiaankaan nukahda itsekseen, jos laittaa yksin hereillä sänkyyn. Ehkä sitten joskus... *haaveilee*

Meillä napakka(!) kapalo ollut paras keino, ja keskimmäisellä kun laittoi nukkumaan masulleen ja taputteli reippaasti pyllyn päältä niin rauhottui, nukahti ja heräsi sitten taas hetken päästä ja rauhottui taas taputtamalla.

Mä en syöttänyt vauvaa koskaan sängyn päällä vaan aina sohvalla ja siitä kannoin sitten sänkyyn. Monesti auttoi juuri tuo kapalo eli imetin poika kapalossa joten ei edes havahtunut kun siirsin pois sylistä =) Toki tiedän,että ei toimi kaikilla noin...

muoks: Meillä ei tosin vauva nukkunut alussa ollenkaan pinnasängyssä vaan vaunuissa.

Mulla oli sama juttu..Tissillä piti nukuttaa ja nukutan edelleen (3-5 kertaa nukahtanu ilman)
Poika kohta 5kk. Kokeileppa sillee että nostat sen omaan sänkyyn vasta sitten kun on nukkunut ainaki tunnin..Ku mä nostin liian aikasin se heräs uudetaan syömään kunnes luovutin ja annoin nukkua meidän sängyssä yöt..Sitten aloin kokeilemaan että jos siirrän vasta ku se o nukkunut jonki aikaa eli päässy sikeeseen uneen ja se toimi.. Toinen on että kääri se viltin sisään ni ei herää ku vaihdat sen lämpösestä sängystä viileeseen omaan petiin =)

Yhteistyössä