Kuinka sinuun vaikuittaisi tälläinen? Mielenkiinnosta kysyn.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24087459]Se vaan johtas loppujen lopuks eroon jos kiellät aina taksi jolla pääsee. On niitä pahempiakin juovat ja lähtevät kavereiden kanssa bailaamaan vaikka oot raskaana.[/QUOTE]
Kuulostaa, että itselläsi on omaa kokemusta asiasta. Ei ehkä kannata alkoholistilta tai alkoholistin vaimolta kuitenkaan kysyä mikä on normaalia tai mitä pitää suvaita.

Koko lapsuuteni isäni tissuttelua katselleena ja teini-iässä isäni kanssa ensimmäiset juoneena... En sietäisi yhtään mieheltä tuollaista. Meillä ei olla absolutisteja, mutta ylenpalttista juomista en voi sietää. Minusta jo se, että pitää saada alkoholia kerran viikossa on riippuvuus.

Mie olisin tuollaisesta miehestä jo luopunut ajat sitten. En halua, että omat lapseni joutuisivat käymään lapsuudessaan läpi samat vanhempien virheet kuin minäkin.

En tiedä millaista vastausta avauksellasi toivoit, mutta minä käskisin valita perheen tai pullon.

[QUOTE="a.p";24082806]Kuinka suhtautuisit itse?[/QUOTE]

Minä kuules kun oikein seurustelin mieheni kanssa ennen kuin menimme avoliittoon ja myöhemmin naimisiin, niin ei sitten tullut tuollaista tilannetta. Yksityiskohtia kertomatta hoksasin heti alkuun sanoa miehelle, kun hän ekan keppanapullon kotiin toi, että "tämä on sitten viimeinen kerta, kun olutta ostat kotiin". Äänensävystä mies hoksasi, miten eletään. Hänestä olisi kyllä tullut juoppo, mutta minähän hänen vaimonsa olen.

En katsois kauaa alkoholiongelmaista. En jaksais. Jotenkin vaikuttaa, että olet sokaistunut tilanteelle. Pidät tuota ihan normina ja asiaankuuluvana. Tuo on kaikkea muuta.

jaa, itse hyväksyt moisen. Itse seurustelen miehen kanssa, joka juo joka päivä muutaman oluen töiden jälkeen, vapailla menee reippaammin. Ei ole baari-ihmisiä, vaan kotona ennemmin ottaa. Minä taas en ota arkena tippaakaan, mutta viikonloppuisin usein olan takaa ja baareissa juoksen mielelläni. Mulla taitaa olla se isompi ongelma.

No me tietysti vaan seurustellaan, joten en koe että mulla olisi edes oikeutta puuttua aikuisen ihmisen alkoholinkäyttöön, joka ei asu edes saman katon alla kanssani. Tosin tällä touhulla sitä tuskin tulee koskaan tapahtumaankaan...

Sä kirjoitit, että JUO NE ENNENKUN LAPSET MENEE NUKKUMAAN!
Eli lapset katsoo, kun isä juo...

Ei kiva.

Lisäksi lasketaas, joku 2,5 tölkkiä olutta, tölkin hintana vaikka hikiset 2€ tekee illassa 5€, viikossa 35€, kuukaudessa 140€ ja vuodessa 1680€!!!
Ja lasksettuna VAIN 2,5 tölkiltä per päivä!!!

Järkky summa.

Sä kirjoitit, että JUO NE ENNENKUN LAPSET MENEE NUKKUMAAN!
Eli lapset katsoo, kun isä juo...

Ei kiva.

Lisäksi lasketaas, joku 2,5 tölkkiä olutta, tölkin hintana vaikka hikiset 2€ tekee illassa 5€, viikossa 35€, kuukaudessa 140€ ja vuodessa 1680€!!!
Ja lasksettuna VAIN 2,5 tölkiltä per päivä!!!

Järkky summa.

Kyllä meilläpäin saa tölkin olutta alle eurolla. Jokuhan saattaa juoda päivittäin kahvilassa kupin kahvia 2€, toinen juo kaksi olutta 2€. Sama rahamäärä siihen kuluu.

Suomalaiset on juntteja :D

Yhteistyössä