Kuinka suhtaudut, jos ns.laitapuolen kulkija alkaa jututtaa sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hampsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hampsteri

Jäsen
06.07.2008
761
0
16
Ja tarkotan että ihan päiväaikaan ihmisten ilmoilla, vaikka iltapäivällä bussipysäkillä tms. eikä yöllä pimeällä kujalla :) Ja jos vielä ajatellaan, että lapsesi on mukanasi?
Jutteletko koskaan takaisin vai käännytkö heti pois, vastaatko tervehdykseen jne? Miksi ja miksi et?

Jos se vaikka toteaa että onpa kaunis ilma niin saatan sanoa että niinpäs onkin. Mutta jos se vaikka kerjää rahaa niin sanon ettei ole. Yleensä vastaan jotain, mutta olen huomannut ettei kaikki vastaa jos puhujana on laitapuolenkulkija tai vammainen tms.

Juttelen ilman muuta takaisin, jos käyttäytyy asiallisesti eikä ole uhkaava. Pidän ihmisinä siinä missä muitakin. En erottele sitä, onko juoppo tai tavallinen kaduntallaaja tai virkamies. Jo työnikään puolesta.

Riippuu ihan ihmisestä ja lähestymistavasta. Jos ei oo mikään pultsari (kerjäämässä rahaa) niin sit on ok (jos mul ois lapsia muutenki ku mahassa). Ihmisten kans on aina mukava jutella mut tosissaan riippuu iha siitä tavasta lähestyä.

Juttelen joo jos ei tule tunne että pakoon pitäis lähteä. Mutta rahaa en anna, sanon että ei ole mukana.

Ja elämäni suuri häpeä: Kerran Hesassa yks laitapuolen kulkija tuli vastaan ja pyysi kymppiä (markkaa). Vastasin totuuden mukaisesti että tuhlasin rahani juuri tuohon kauppaan. Vasta illalla mieleen välähti, että miksi en tajunnu antaa sille niistä ostoksista jotain, olis varmaan tullu tarpeeseen!!! :headwall:

Tervehdin iloisesti takaisin ja en jää juttelemaan. Miksi tervehdin silti nätisti niin en halua olla se joka provosoi ko laitapuolenkulkijan jonkun kimppuun ja tykkään olla positiivinen. Tosin pummaajille saatan olla tylyäkin tylympi.. eli ihan päin vastoin. Syy on siinä se että en tue pennilläkään vapaaehtoisesti toisen huonoja tapoja.

Puhun ihan kuten ihmiselle yleensäkin puhutaan, jos käytös on asiallista.
Rahaahan mä en anna, mutta jos lähellä on kauppa/kioski/nakkari, niin voin kyllä kipaista ostamaan syötävää, jos rahaa kyselee.

Riippuu ihan siitä, mitä juttelevat. Jotkut on oikeenkin mukavia, vaikka vähän höpsöjä. Jotkut taas on turhan hyökkääviä ja ilkeitä, sillon kyllä luistan paikalta hyvinkin nopeesti...

Riippuu mitä puhuu. Jos puhuu ihan normaaleja tyyliin "hieno ilma" tms niin vastaan kyllä. Mutta jos örveltää jotain ihme juttuja, niin en sitten pahemmin kommentoi.

Juttelen, jos ollaan asiallisia, mutta sanon suoraan jos alkaa häiritsee.
Eräs "juomaputki päälle jäänyt" herra alkoi haastelee ku mentiin lasten kanssa muorille kävellen. Aluksi jutteli ihan ok, mut sitte alkoi sekoilee jotain ihan ihmeellistä ja poikaa alko pelottaa kyseinen herra, jolloin pyysin kohteliaasti jatkamaan matkaa ja sanoin suoraan et pelottaa poikaa käytöksellään. Jatko kyllä vaikka aluksi meinas alkaa kinaa miun kanssa.

Olen jutellut ja voin jatkossakin jutella jos siltä tuntuu, ei siinä mitään.
Poika on ollut mukana ja vaikkei ujo lapsi ole niin kyllä nuo "laitkiset" saavat siinä aikaan sellaisen tietyn varautuneisuuden, ovathan usein aika suoria ja kovaäänisiäkin.

Kyllä mä juttelen jos käyttäytyy asiallisesti mutta joittenkin ns. juoppojen kanssa en suostu puhumaan mitään, niissä on ärsyttäviä ihmisiä niinkuin muissakin. Mutta kyllä olen joskus jäänyt juttusille niin mua on katottu sen jälkeen aika halventavasti ja säälivästi kun olen jutellut näitten spurgujen kanssa.

Yhteistyössä