Kuinka tärkeää teille on ilmainen terveydenhoito, vai olisitteko valmis maksamaan lääkärissä käynnistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä voisi jokainen terveyskeskuskäynti olla maksullinen ja reilusti. Lapsia lukuunottamatta. Ja samalla rutkasti veroprosentti pienemmäksi.

Tätä mä tässä vähän niinku ajankin takaa :)

Mitäs jos kaililla ei ole varaa mistä he saavat hoidon? Ja niitä varattomia ei ole vain muutama Suomessa, heitä on aika paljon. Ja miksi veteraanien pitäs yhtäkkiä ruveta maksamaan käynneistään?? Sehän olisi törkeyden huippu.

Ei noita veteraaneja enää paljoa ole ja kohta niitä ei ole ainuttakaan, joten mistä ne tähän keskusteluun vedit.

Alkuperäinen kirjoittaja pims:
mistäpä tiedät ettei ole kehuttavaa? Jos käyt yksityisellä? Olen asunut ympäri Suomea useilla paikkakunnilla ja aina ole saanut kunnalliselta puolelta hyvää ja laadukasta hoitoa. Ja sairastan kroonista sairautta ja joudun välillä usein ramppaamassa mm tk.ssa. Ja akuutit taudit ja sairaudet on hoitunut hienosti kunnallisella puolella ei ole valittamista.

Ja olen testannut tuota yksityis sektoriakin kymmen kunta kertaa ja ei ole palvelu ollut kummempaa. Yksityisellä lääkärit ovat yrmeämpiä kohteliaisuus ei ole kaikkien valtti. Ehkä heillä on varaa olla yrmeitä kun liksakin on korkeempi kuin tk-lääkärillä.

Ja nopeammin olen saanut omalle lääkärille ajan kuin yksityiselle. Keuhkoputkentulehdukset ja korvakivut saa kunnallisella puolella samalle päivälle. Mutta pari kertaa yksityiseltä on tarjottu huomista.
Että mene ja tiedä. Kumpi sitten on niiiiin paljon parempaa hoitoa.

Ne kerrat, kun olen terveyskeskuksessa käynyt, ovat olleet pääsääntöisesti ihan positiivisia kokemuksia. Ongelma on lähinnä ollut palvelun saatavuudessa eli kun ajanvarausaika on klo 8-8:30 ja kun se päättyy, niin se päättyy, vaikka puhelimessa olisi jonottamassa vielä asiakkaita. Yksityiselle taas voin varata ajan netin kautta vaikka keskellä yötä, vastaanotto klo 8 ja hyvässä lykyssä klo 8:30 olen jo takaisin kotona/työpaikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä voisi jokainen terveyskeskuskäynti olla maksullinen ja reilusti. Lapsia lukuunottamatta. Ja samalla rutkasti veroprosentti pienemmäksi.

Tätä mä tässä vähän niinku ajankin takaa :)

Mitäs jos kaililla ei ole varaa mistä he saavat hoidon? Ja niitä varattomia ei ole vain muutama Suomessa, heitä on aika paljon. Ja miksi veteraanien pitäs yhtäkkiä ruveta maksamaan käynneistään?? Sehän olisi törkeyden huippu.

Ei noita veteraaneja enää paljoa ole ja kohta niitä ei ole ainuttakaan, joten mistä ne tähän keskusteluun vedit.

kun tässä ketjussa jota lainaan on ehdotuksena että muut maksaa paitsi lapset. Ja veteraaneja on ja on vielä useita vuosia joten heiltä ei edelleenkään saa periä maksua. Onneksi on ilmainen. Toivottavasti joku vatipää ei sellasta edes rupea ehdottelemaan- siis päättäjät.

Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
Kyllä Suomessa on yhvin asiat. Me (nelihenkinen perhe) maksamme noin 500 euroa kuukaudessa sairasvakuutusta ja silti saa olla aina kuset housuissa, maksaako vakuutus, jos jotain sattuu.

Jos asuisin Suomessa niin tekisin kaikkeni, että ilmainen terveydenhoito olisi mahdollista kaikille.

No huh, missä oikein asutte?

Oikeastaan aika sama. Harvemmin tarvii lekuria ja tähän mennessä on ollu ok hoitoa tk:ssa. Ja mitä tulee tohon hammaslääkäriin niin aika hölmöä aatella että työssäkäyvän pitää kyl verot maksaa muttei sais kunnallista palvelua sitte käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Todellakin:
Musta on törkeää, että aikuiset työssäkäyvät ihmiset käyttävät esim. kunnallista hammashuoltoa ja lasten asema kärsii, ainakin isoimmissa kaupungeissa kun jonot on valtavat eli vievät lapsilta aikaa.

No miksi en käyttäisi kun siihen on kerran oikeus, ei ole minun syyni ettei kunta/kaupunki ole huolehtinut velvotteistaan ja järjestänyt tarpeeksi lääkäreitä/hoitajia/ostanut palveluja yksityiseltä puolelta. Maksan kuitenkin sen verran veroja että olen mielestäni täysin oikeutettu käytäämään lakisääteisiä palveluita.

Juuri näin, ihanan itsekästä... minä, minä, minä ja minun oikeuteni. Entä niiden lasten oikeudet?
sanoit ettei ole sinun vika... ei ole ei, mutta kenen vika? Niiden viattomien lastenko? Ei kai tilanne kenenkään vika ole jos kunta on köyhä, juuri sinun laktaisten idioottien jotka haluu kaiken mulle heti, minä, minä, minä huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mulle ihan sama. Voisin maksaa jos taso olisi parepi kun on nyt. Ei terveyskeskusta tule käytettyä, kun yksityiseltä saa ihan oikeaa palvelua ja oikeaa hoitoa.

Onko ne tk lekurit jotain leikkilääkäreitä jotka tekee leikkijuttuja? Se samanen tyyppi määrää päivällä tk:ssa kuurin ja illalla privalla samanlaisen. Mun omalekuri katsoi aiheelliseksi lähettää mut eteenpäin oireiden perusteella, saman ois tehny varmasti se priva. Sekään priva ei oo onnela, sellasia juttuja kuulee sieltäkin puolen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Musta on törkeää, että aikuiset työssäkäyvät ihmiset käyttävät esim. kunnallista hammashuoltoa ja lasten asema kärsii, ainakin isoimmissa kaupungeissa kun jonot on valtavat eli vievät lapsilta aikaa.

No miksi en käyttäisi kun siihen on kerran oikeus, ei ole minun syyni ettei kunta/kaupunki ole huolehtinut velvotteistaan ja järjestänyt tarpeeksi lääkäreitä/hoitajia/ostanut palveluja yksityiseltä puolelta. Maksan kuitenkin sen verran veroja että olen mielestäni täysin oikeutettu käytäämään lakisääteisiä palveluita.

Juuri näin, ihanan itsekästä... minä, minä, minä ja minun oikeuteni. Entä niiden lasten oikeudet?
sanoit ettei ole sinun vika... ei ole ei, mutta kenen vika? Niiden viattomien lastenko? Ei kai tilanne kenenkään vika ole jos kunta on köyhä, juuri sinun laktaisten idioottien jotka haluu kaiken mulle heti, minä, minä, minä huoh.

Mitä järkeä on maksaa sellasesta mitä ei sais käyttää? Ne lapset eivät maksa edes siitä hoidosta. Sun asenne tässä ei sen enempää oo järkevämpi. Todellakaan se ei oo asiakkaan asia jos kunta ei järkkää tarpeeksi resursseja.

Tässä kohtaa mun mielestä olisi hyvä miettiä, halutaanko siihen kuntaan työssäkäyviä veroja maksavia kuntalaisia vai olisiko parempi, että nämä, jotka maksamilleen veroille odottavat myös vastinetta, muuttaisivat vauraampiin kuntiin?

Jos ihan rehellisiä ollaan niin mua vituttaa maksaa mummojen,spurgujen yms. ryhmien hoitoa. Monet mummut jonottaa tk;ssa vaan päästäkseen puhumaan jonkun kanssa mutta kun ei niitä sieltä poiskaan voi ajaa. Hoitajat,lääkärit ja vaksit tekee hommia naama norsun*tulla ja asiakaspalvelusta ei voi edes puhua. Sen harvan kerran kun olen päivystyksessä joutunut käymään niin kiva oli katsella kun itsensä koomaan juonneet spurgut pääsee lapsiperheiden ohi hoitoon. Meidän koko perheellä on vakuutukset ja jos sairaalaan joutuisin voisin harkita yksityistä sairalaa. Valtio säästäisi pitkän pennin jos terveydenhuolto yksityistettäisiin amerikan malliin tai tyyliin se joka kuluttaa,se maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja fangs:
Jos ihan rehellisiä ollaan niin mua vituttaa maksaa mummojen,spurgujen yms. ryhmien hoitoa. Monet mummut jonottaa tk;ssa vaan päästäkseen puhumaan jonkun kanssa mutta kun ei niitä sieltä poiskaan voi ajaa. Hoitajat,lääkärit ja vaksit tekee hommia naama norsun*tulla ja asiakaspalvelusta ei voi edes puhua. Sen harvan kerran kun olen päivystyksessä joutunut käymään niin kiva oli katsella kun itsensä koomaan juonneet spurgut pääsee lapsiperheiden ohi hoitoon. Meidän koko perheellä on vakuutukset ja jos sairaalaan joutuisin voisin harkita yksityistä sairalaa. Valtio säästäisi pitkän pennin jos terveydenhuolto yksityistettäisiin amerikan malliin tai tyyliin se joka kuluttaa,se maksaa.

Mitäs sitten ne lapsiperheet joilla ei ole varaa maksaa vakuutusta eikä hoitoa? Oman onnensa nojaan vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja fangs:

Mitäs sitten ne lapsiperheet joilla ei ole varaa maksaa vakuutusta eikä hoitoa? Oman onnensa nojaan vaan?

Kyllä. Jos ei ole vara niin ei pidä hankkia niitä lapsia tai sitten voisi olla sellasia vapaaehtoisvoimin toimivia ilmaisia klinikoita.

Just joo eli niin kauan kun maksan verojani niin pidän myös tärkeänä ,että tk-palvelut pysyvät kohtuu hintaisina. Hyvää hoitoa sieltä saa kun vaan osaa sitä vaatia ja tarvittaessa saa lähetteen keskussairaalaan. Nykyinen hinta taso aivan passeli.

Yhteistyössä