Kuinka tarkka olet päiväyksien suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Minä en todellakaan ole tarkka. Eilisen päiväyksen jauhelihaa voin surutta käyttää, samoin muutamia päiviä vanhaa viiliä tai kermaviiliä, joka tosin on vielä melkein viikon päästäkin aivan käyttökelpoista, todistettavasti.

Tänään söin suklaata, jossa parasta ennen päiväys oli 1.9.09 ja ihan hyvää oli.

Lihoissa ja kaloissa olen tarkka. Samana päivänä voin vielä käyttää mutta en enään kun päiväys on mennyt. Hapanmaitotuotteet eivät mene miksikään vaikka päiväys olisi muutamalla päivällä ylitetty. Meidän cayennepippuri taitaa olla jo 2 vuotta vanhaa ja hyvin pelittää vielä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Minä en todellakaan ole tarkka. Eilisen päiväyksen jauhelihaa voin surutta käyttää, samoin muutamia päiviä vanhaa viiliä tai kermaviiliä, joka tosin on vielä melkein viikon päästäkin aivan käyttökelpoista, todistettavasti.

Tänään söin suklaata, jossa parasta ennen päiväys oli 1.9.09 ja ihan hyvää oli.

Lihan suhteen olen tarkka, mutta jauhot, maitotuotteet, karkit voi olla jonkun päivän vanhoja.

Lihan suhteen olen tarkka. Maitotuotteidenkin kanssa melko tarkka, jos on päivääkään yli, niin ensin haistan, onko enää hyvää. Kuivat tuotteet jne voivat olla vähän vanhojakin, ja mausteet :D

se riippuu siitä onko viimeinen käyttöpäivä- vai parasta ennen päiväys. Esim. jukurtit ym. hapanmaitotuotteet menee hyvin vielä 2 vk jälkeen päiväyksen, jos on vaan kylmäketju katkeamaton. Ja karkkeja voi syödä hyvin vuosikin jälkeen päin, riippuu taas miten on säilytetty. Välttämättä ei edes huomaa eroa "tuoreempaan". Mut lihoja tai kaloja en kyl käytä kun viimeinen käyttöpäivä on ohitettu.

Olen todella tarkka. Voin kyllä ostaa punaisen lapun tuotteita, mutta niissä pitää olla päiväystä. Jos jossain menee päiväys tänään niin en söisi sitä tänään enkä ehkä eilenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Olen todella tarkka. Voin kyllä ostaa punaisen lapun tuotteita, mutta niissä pitää olla päiväystä. Jos jossain menee päiväys tänään niin en söisi sitä tänään enkä ehkä eilenkään.

No eilen syöminen olisikin jo aika temppu :laugh: