kuinka tarkkaan katsotte lääkepaketit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200807298023396_uu.shtml

Apteekki myi asiakkaalle psyykenlääkettä särkylääkkeenä
29.7.2008 21:15

Yliopiston Apteekki myi asiakkaalle Helsingissä särkylääkepaketissa psyykenlääkettä, kertoo Helsingin Sanomat.

Paketin ostanut asiakas alkoi voida huonosti syötyään Leponex-lääkkeen viime lauantaina.

Apteekkarin mukaan joku on tehnyt ilkivaltaa asettamalla vääriä lääkkeitä Ibusal-pakkaukseen ja tuomalla ne apteekin hyllyyn. Sekoittuneita lääkkeitä valmistavat eri tehtaat, ja eri lääketukut toimittavat ne apteekkiin. Väärässä paketissa myydyt psyykenlääkkeet olivat vanhentuneita.

Leponexia käytetään esimerkiksi skitsofrenian ja Parkinsonin tautiin liittyvän psykoosin hoidossa. Asiakas on Helsingin Sanomien mukaan kunnossa.

STT

eikö sitä huomaa, et paketti on auki, lääkkeet on erilaisia, ja et siinä foliossa lukee eri nimi?
vai oonko mä vaan vainoharhainen ja tarkistan kotonakin aina vielä siitä muovi/folio jutusta lääkkeen nimen, vaikka meillä ei edes muita lääkkeitä ole ku buranaa, 200 ja 400 ja sit vitamiineja..

Mä kans mietin tota ja kyllä mä yleensä viä katton, että on tosiaan oikeet lääkkeet paketissa ja kyllä luulisin huomaavani, jos tuttu lääke yhtäkkiä näyttääki erilaiselta, vaikka voihan eri lääkkeet olla samanmallisia, mutta kuitenki.

ja onhan se toki niin, et jos esim iskee kamala päänsärky ja käy ostamassa paketin apteekista ja nopeasti vaan heittää lääkkeen suuhun, niin ei sitä välttämättä kamalasti katso mitä sitä ottaa..tai jos ei ole aiemmin noita syönyt, niin mistä sitä tietää miltä niiden pitäis näyttää..

mut tällaisten juttujen lukemisesta tulee vaan mieleen se, et mihinkään ei kannata suoraan luottaa, vaan aina tarkistaa ja tarkistaa :/

Ja tuleehan joskus availtuakin niitä lääkepaketteja apteekissa kun pitää tuoteselosteesta jotain tarkistaa. Jopa ne apteekin työntekijät availee niitä ja tarkastaa tietoja. (esim voiko raskaana sitä lääkettä ottaa)
Mutta kaiken kaikkiaan järkyttävä tapaus, kuka kumma tämmöistä ilkivaltaa tekee?

Yhteistyössä