Kuinka tarkkaan te kyttäätte noita ruokasuosituksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2/3 vuoallista kuukaudessa maksalaatikkoa alle kouluikäiselle. No haluaisin nähdä sen koululaisenkin joka syö maksalaatikkoa tuon verran. Se kun harvoin on lasten herkkua.

Mutta mietittekö itse, että "paljonkos olen syönyt tässä kuussa maksamakkaraa ja maksalaatikkoa, taas tekis mieli mutta uskaltaakohan syödä."

Tai nakit lapsilla. Jos niitä nyt ei koko aikaa ja aina jauha niin meillä ainakin syödään niitä ihan laskematta.

Mutta ollaan varmaan ainoot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2/3 vuoallista kuukaudessa maksalaatikkoa alle kouluikäiselle. No haluaisin nähdä sen koululaisenkin joka syö maksalaatikkoa tuon verran. Se kun harvoin on lasten herkkua.

Mutta mietittekö itse, että "paljonkos olen syönyt tässä kuussa maksamakkaraa ja maksalaatikkoa, taas tekis mieli mutta uskaltaakohan syödä."

Tai nakit lapsilla. Jos niitä nyt ei koko aikaa ja aina jauha niin meillä ainakin syödään niitä ihan laskematta.

Mutta ollaan varmaan ainoot.

Mitä tulee tohon maksalaatikkon. on meidän 3v:n herkkua. Syö kerralla ehkä 1/3 vuokallista, eli sen ohjeistuksen mukaan sais sen verran syödä parin viikon välein. Kyllä mä ton maksan suhteen olen suht tarkka, nakit saattaa joskus lipsua. Muuten en juuri rajoita.

No aika helppoa on meillä kun ei syödä maksaruokia eikä makkararuokia, eipä tartte taulukoita miettiä....2 vuotias koskaan saanutkaan maksaa tahi nakkeja/makkaraa

Alkuperäinen kirjoittaja himohiihtäjä:
No aika helppoa on meillä kun ei syödä maksaruokia eikä makkararuokia, eipä tartte taulukoita miettiä....2 vuotias koskaan saanutkaan maksaa tahi nakkeja/makkaraa

Eikä sitte tulla tänne parkumaan myöhemmin kun tarhatädit/opettajat raportoi että huonosti syö/nirsoilee.

2,5v poika söis maksalaatikkoa päivittäin jos sais ite päättää, vähän yritän kattoa ettei söis kun kerran viikossa. Meillä poika syö kähes päivittäin isän afrikkalaista ruokaa josta todellakaan ei ole mitään suosituksia olemassa, joten ei toi maksalaatikkoakaan tarvii kauheesti tarkkailla.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
maalaisjärjellä kaikkea, mitään taulukoita tartte

Mitä sinun tapauksessasi tarkoittaa maalaisjärki? Sitä, että ei katsota taulukoita,vaan annetaan kaikkea ilman rajoituksia? Vai jotain muuta?

ei nyt kaikkea ilman rajoituksia, vaan maalaisjärjellä, siis kai nyt jokainen osaa katsoa ilman taulukoitakin mitä normi ruokaa saa syödä ja mitä ei , minkäkin verran.
Ei oo tarkoitus vetää kananmunii 10 päivässä, kai kaikki tajuu ettei se oo oikein, tai maksalaatikkoa joka päivä, ym...ym...
Kohtuudella ja järjen käyttö sallittua.

Yhteistyössä