Kuinka te kerkeette käydä perheen ja työn lisäksi jumpassa ja lenkillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja choko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

choko

Jäsen
16.10.2004
205
0
16
Itsestä tuntuu, että kun töistä pääsee neljältä, ei kerkeä oikeasti muuta tekemään kuin olemaan lasten ja miehen kanssa. Että mihin aikaan sitä kerkeis kuntoileen ja monesti viikossa, että siitä olis jotain hyötyäkin? Kun tuntuu ettei sitä sitten kerkeä olemaan perheen kanssa jos useasti harrastaa jotain liikuntaa? No voishan sitä mennä sitten illalla kun lapset nukkuu, mutta sitten jää mieskin vähälle huomiolle!

Vinkkejä!!

En ehdikään, itse 3-vuorotyössä ja mies toisella paikkakunnalla töissä joten...Kateeksi käy välillä niitä, jotka pääsevät.Ite oon antanut periksi ja sen mun liikunta on sitte ulkoilua lasten kanssa.

Mun mies on jo niin iso, ettei sille tarvi koko aikaa antaa huomiota. Pärjää ihan hyvin pojan kanssa tai jos poika nukkumassa niin itsekseen sen muutaman tunnin, mikä mulla menee viikossa lenkkeilyyn ja muihin harrastuksiin.

musta tuntuu että ne jotka menee harrastuksiin monena iltana viikossa on perheeltä pois.me harrastamme miehen kanssa lenkkeilyä yhdessä niin että lapset istuu rattaissa.niinkin saa liikuntaa.

Meillä on tilanne se että isäntä on toisel puolen maapalloa töissä ja minä lasten kanssa suomessa. Mutta henkireikä on se että vähintää kerta viikkoo pakko päästä jumpalle ja bonusta on jos lenkille vielä pääsisi. Poikia tulee hoitaan joko mummi tai sitten mulla on 2 aivan ihanaa MLL:nn hoitaja tyttöä joiden kanssa pojat viihtyy todella hyvin. Vaikka se pari tuntia maksaaki mutta on se halpaa kun ite pääsen sitä kuuluisaa omaa aikaa ottaa. Ilman tuota nuppiha hajois B) kotityöt ehtii kyllä tekee ja ehdin poikien kanssa hienosti kuitenki olemaan vaikka iltaisin poissa hetken olen. Nukkumaan ne pääsääntöisesti itse laitan!!

Töiden jälkeen haen lapset tarhasta ja teen ruuan ja samalla hiukan siivoilen. Mies tulee kotiin myöhemmin ja minä lähden jumppaan. Tulen kotiin puolikymmenen aikaan virkeänä laittamaan lapset nukkumaan ja katsotaan hetki miehen kanssa televisiota. Kun tätä ei tee joka päivä niin muina iltoina jää enemmän aikaa perheelle ja huom, mieli pysyy hyvänä :)

Minkälaisessa tilanteessa elätte? Etkö voi vaikka heti töiden jälkeen mennä lenkille, ainakin kerran viikossa?
Tai mites viikonloput?

Minkä ikäiset sun lapset on ? Sekin vaikuttaa aika paljon tilanteeseen?
Voisiko edes yhtä lasta ottaa mukaan reippaalle kävelylle tai juoksulenkille kaveriksi vaikka omalla pyörällä?

jos olisin töissä kävisinjoko aamulla enne töihin lähtöä, tai vaikka työstä kotiin tulisin kävellen, so matka ei oo pitkä. Halutessaan sen puoli tuntia repii mistä vaan, se on organisointikysymys. sen aikaa kun mies esim laten kanssa on suihkussa , voi itse käydä lenkilä. Järjestelykysynmys se on oikeasti

Alkuperäinen kirjoittaja HuliJaVili:
Meillä on tilanne se että isäntä on toisel puolen maapalloa töissä ja minä lasten kanssa suomessa. Mutta henkireikä on se että vähintää kerta viikkoo pakko päästä jumpalle ja bonusta on jos lenkille vielä pääsisi. Poikia tulee hoitaan joko mummi tai sitten mulla on 2 aivan ihanaa MLL:nn hoitaja tyttöä joiden kanssa pojat viihtyy todella hyvin. Vaikka se pari tuntia maksaaki mutta on se halpaa kun ite pääsen sitä kuuluisaa omaa aikaa ottaa. Ilman tuota nuppiha hajois B) kotityöt ehtii kyllä tekee ja ehdin poikien kanssa hienosti kuitenki olemaan vaikka iltaisin poissa hetken olen. Nukkumaan ne pääsääntöisesti itse laitan!!

kuinka kauan miehesi on kerrallaan pois kotoa?

Siinä vähän aikaa iltaruuan jälkeen on meillä lenkkeily. Uimassa käydään koko porukalla, mieluiten vapaa päivinä.

Se on kyllä totta että työläinen ei monena iltana jumppiin paljon kerkeä, jos tahtoo viettää aika perheensäkkin kanssa, siksi pitää yrittää keksiä jotain mitä voi tehdä yhdessä. Yhtenä iltana viikossa voisi ottaa sen pari tuntia ihan omaa aikaa vaikka sinne jumppaan.

No jumppia en harrasta, mutta lenkkejä ja salia kyllä.
Töiden jälkeen yleensä suoraan salille, niin ei ehdi väsähtämään missään vaiheessa. Lenkki tulee tehtyä viikolla iltaisin, viikonloppuisin päivällä.
Ukon aamuvuoroviikkoina, se on pojan kanssa, iltavuoroviikkoina poika on kaverillaan tai kotona yksin sen aikaa puhelimella varustettuna.

Eihän tuossa lenkissä mene kuin se tunti, se on aika vähän kumminkin illasta aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
jos olisin töissä kävisinjoko aamulla enne töihin lähtöä, tai vaikka työstä kotiin tulisin kävellen, so matka ei oo pitkä. Halutessaan sen puoli tuntia repii mistä vaan, se on organisointikysymys. sen aikaa kun mies esim laten kanssa on suihkussa , voi itse käydä lenkilä. Järjestelykysynmys se on oikeasti

Joillakin menee enemmän kuin puoli tuntia.. mulle menee jumppaan matkoihin tunti, jumpassa AINAKIN tunti plus suihku :whistle:

Mut juu, voihan sitä sit käydä vaikka puolen tunnin lenkillä edes jos ei muualle kerkee, totta.

Mulla vuorotyö ja välillä en raaski lähteä lenkille.Käyn epäsäännöllisesti sauvomassa,siinä tämän hetken harrastaminen.Aamulla tietty olisi aikaa (jos menen iltaan töihin) mutten jaksa....

Itse en saa aina hoitajaa lapsille edes itsestä huolehtimisen ajaksi. Siksi otan kaiken irti hyötyliikunnasta. Kävelen työmatkat ja ja huhkan töissä minkä vain jaksan! Kotona siivoilen ja pistän töppöstä toisen eteen! Lastenkin kanssa voi liikkua. Vaikein vaihe on meillä jo ohi..kun hyppivät rattaista...

mä polen kuntopyörää kun saan kersat sänkyyn. juttelen sujuvasti ukolle(jos milloin sattuis olee kotona.. ) ja katson lempisajaakin samalla. kotoa poistuminen olisi vaikeaa, ja työlästä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja HuliJaVili:

kuinka kauan miehesi on kerrallaan pois kotoa?

sanotaanko näin että suomessa oli viimeksi heinäkuussa 2007 ja seuraavan kerran saapuu tällä tietoa heinäkuussa 2008. Että isännän varaa tässä hommassa ei kannata jäädä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:

Joillakin menee enemmän kuin puoli tuntia.. mulle menee jumppaan matkoihin tunti, jumpassa AINAKIN tunti plus suihku :whistle:

Mut juu, voihan sitä sit käydä vaikka puolen tunnin lenkillä edes jos ei muualle kerkee, totta.

esim työmatkan voi kävellä jos matka ei oo kovin pitkä. mutenkin kävelen noin 7 kilsan lenkkeä niin samalla emnisin töihin tai sieltä pois

Yhteistyössä