Kuinka te rakastatte itseänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelkkä-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelkkä-äiti

Vieras
Heh, otsikon kirjoitettuani huomasin että se vihjaa sellaiseen suuntaan jota en tarkoita :) En siis viittaa mihinkään seksuaaliseen vaan yleensä siihen miten pidätte itseänne hyvänä.
Monesti tällä palstalla neuvotaan naisia joilla on vaikeuksia parisuhteessa myös huolehtimaan itsestään, nauttimaan naisena olosta, rakastamaan itseään. Tunnistan itsestäni selvästi tämän puutteen. En jaksa pitää itsestäni huolta. Koen, että mun tarpeet tulee täyttää vasta viimeisenä sen jälkeen kun kaikkien muiden perheenjäsenten tarpeet on hoidettu. Sillon en yleensä yksinkertaisesti jaksa enää hemmotella itseäni millään tavoin. Tuntuu, että se on se yksi elämänalue josta voi tinkiä. Kaipaisin nyt siis ihan käytännön esimerkkejä miten te toteutatte tätä itsensä rakastamista :)
Itse en koe oloani paremmaksi esimerkiksi meikattuna, ainakaan kotioloissa. Väsyneenä sitä tulee hierottua silmiä ja lopputuloksena on vain mustat sormet ja pandasilmät :) En useinkaan pääsee harrastamaan koska tuntuu epäreilulta pyytää lapsille hoitajia tällaisen "turhan" asian takia kun muutenkin kaivata paljon hoitoapua jo ihan arkisiin pakollisiin asioihin (mun opiskelut ja miehen työn yhteensovittamiseen). Sama koskee sitten ystävien tapaamista tai muita tällaisia menoja.
Huomaan vaan, että tunnen ja näytänkin, väsyneeltä ja vanhalta. En ole reipas enkä innostunut, ja tämä todellakin vaikuttaa jo parisuhteeseen. Joten nyt ajattelin yrittää ainakin tehdä asialle jotain. Kaikki neuvot otetaan vastaan! :)

Mulla on pilkulleen sama tilanne kuin ap:llä.

Mun tämän hetken itsensähemmottelutavat ovat monen itsestään huolehtivamman korvaan varmaan tosi aneemisen kuuloiset... Joskus otan suihkun jälkeen aikaa ja lutraan itseeni ainakin puoli pulloa kosteusvoidetta kaikessa rauhassa. Joko mies on lapsen kanssa tai sitten on tingittävä yöunista ja pidettävä hemmotteluhetki yöllä. Yleensä samaan syssyyn yritän hoitaa vähän jalkoja myös ja putsaan hampaani oikein pilkuntarkkaan, että tulee tosi puhdas ja freesi olo. Enkä nyt meinaa, etten normaalisti pese hampaita :D

Kavereilla on onneksi lapsia, joten ystäväaikaa voi viettää niinkin, että ottaa oman jälkikasvun mukaan. Muksut leikkivät keskenään ja meille jää aikaa kahvitella ja turista niitä näitä.

Sitten, kun alkaa olla nuutunut olo, mies jää lapsenpiiaksi kotiin ja teen koiran kanssa pienen lenkin. Iltahämärissä on mukava käydä ulkona, teen vaikka puurot valmiiksi ennen lähtöä. Mies hoitaa lapsen syötetyksi, pestyksi ja pyjamaan sillä välin, kun itse ulkoilen. Aina en edes poistu kotipihasta, koira on pihassa irti ja minä vaikka selälläni pihatiellä tähtiä ihmettelemässä :D

Pieniä asioita, mutta kylläpä niistä saa voimia!

se on mainosmiesten painostusta se ajatus, että maali- ja rasvapurkista löytyy naisen arvo ja onni. Kyllä se aikansa kannattaa mieluummin käyttää johonkin sisäisempään itsehoitoon. Kosketuksentarpeenkin saisi mieluummin hoitaa mies. Kunnon hieronta ois ihan kiva tai sively jos ei löydy urhosta hierojan vikaa.

ainakin osa noista sielullisen itsetyydytyksen hetkistä sais kyllä mun mielestä olla sosiaalista laatua myös, vaikka tykkään kyllä ajatuksesta, että heittää pihalle seljälleen tähtiä tölläämään.

Uusimmat

Yhteistyössä