Kuinka te tekisitte? (nukkumisjärjestelyt)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Nukutaan siis kaikki samassa huoneessa: minä ja mies, jätkä 2,3 v ja vauva.
Viime yönäkin jätkä heräs johonkin, ja halusi viereen: ei oltais otettu tietenkään, kun ollaan vihdoinkin yritetty saada se nukkumaan takas omaan sänkyynsä jotta meillä ei parisängystä tila loppuis ihan totaallisesti kesken. Alkoi hirveä huuto, jota kesti ja kesti ja johon heräs tietty vauva, jonka otin rinnalle johon se nukahti, ja huutoa välttääkseni päätin sitt ett jätkäkin otetaan viereen.. ettei vauva taas herää ja sitä rataa. Mä nukuin ihan äärettömän huonosti kun mulla oli tilaa sängyn reunalla ehkä 20 senttiä, koko yö samalla kyljellä.... :headwall:

Mä mietin että voisinkohan mä tehdä silleen jo, että siirtäisin ton jätkän omaan huoneeseen? Tai siis sehän jäis sitt tonne meidän makkariin, me muutettais sieltä vanhaan leikkihuoneeseen, mistä jätkä siis sais huonekalut sinne omaan huoneeseensa. Tuleeko siitä sitt ongelma, kun pitäiskin ottaa sisko sinne samaan huoneeseen parin vuoden päästä, jos on tottunut omassa huoneessa olemaan yksinvaltijas..?? Sisustaisin kyllä sen huoneen jo kahdelle lapselle, vaikka se yksin siellä toistaseksi nukkuiskin. Kaksi sänkyä, ja yhteisenä leikkihuoneena se silti sais toimia. Ja nukahtaisko se sitt oikeasti sinne makkariin itsekseen, jos siell on sen tavaratkin, vai meniskö se ihan leikkimiseksi? Mä en tiedä, auttakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mä en henk.koht. näe tuossa mitään ongelmaa miksei isompi lapsi vois nukkua omassa huoneessa.

toi esikoinen sai oman huoneen vasta 4 vuotiaana.. :ashamed:
Niin ehkä mä olen vähnä myöhäisherännäinen tässä asiassa. Pidän niitä vauvoina. Mutt hermohan tässä menee kaikilla.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en henk.koht. näe tuossa mitään ongelmaa miksei isompi lapsi vois nukkua omassa huoneessa.

Niin ehkä mä olen vähnä myöhäisherännäinen tässä asiassa. Pidän niitä vauvoina. Mutt hermohan tässä menee kaikilla.. :ashamed:

Oikeesti, nukkuisitte kaikki takuuvarmasti paremmin, jos siirtäisitte isomman omaan huoneeseen. =)
Kyllähän siinä pari yötä vois joutua "unikoulua" pitämään, mutta palkitsisi varppina.

Mä aattelin "tehdä" toisen lapsen vasta sitten kun ensimmäinen on jo isompi. Mukavempaa sille ensimmäiselle lapselle kun sitä ei tarvitse "syrjäyttää". Kukin tavallaan.

Mä antaisin 2 v pojan nukkua siinä makkarissa vielä. Mikset voi nostaa sitä omaan sänkyynsä ku nukahtaa? Vois nukkua aamuun asti siinä omassa punkassaan.

Jos siirrät omaan huoneeseen yksin ja vauva nukkuu teidän kaa, siitä ei tule yhtään mitään. Kuuntele lastas ja hänen tarpeitaan. Pääsette helpoimmalla. Tosiaan siirrä se omaan sänkyynsä ku nukahtaa. Mä en jaksais huutoja ja ravaamisia kahden huoneen välillä, mitä taatusti tulee!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä aattelin "tehdä" toisen lapsen vasta sitten kun ensimmäinen on jo isompi. Mukavempaa sille ensimmäiselle lapselle kun sitä ei tarvitse "syrjäyttää". Kukin tavallaan.

Näin on, oon täsmälleen samaa mieltä sun kanssa. Munkin esikoinen on jo 7 v. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä antaisin 2 v pojan nukkua siinä makkarissa vielä. Mikset voi nostaa sitä omaan sänkyynsä ku nukahtaa? Vois nukkua aamuun asti siinä omassa punkassaan.

Jos siirrät omaan huoneeseen yksin ja vauva nukkuu teidän kaa, siitä ei tule yhtään mitään. Kuuntele lastas ja hänen tarpeitaan. Pääsette helpoimmalla. Tosiaan siirrä se omaan sänkyynsä ku nukahtaa. Mä en jaksais huutoja ja ravaamisia kahden huoneen välillä, mitä taatusti tulee!

Ei se nukahda takaisin: oottaa ett me oltais jo nukahdettu, ja hiipii sitt takas. Vauvaa tai ei, me ei mahduta kaikki samaan sänkyyn, minä mies ja jätkä. Siiränkö mä miehen ehkäpä muualle?? :saint:

No joo, mä tein sen jokatapauksessa: vaihdoin meidän makkarin entiseen leikkihuoneeseen ja jätkän sänky jäi tutulle vanhalle paikalleen. Katsotaan kuinka käy, vai seuraako kohta perässä..

Mun mielestä teidän perhetilanne on jotenkin niin levoton, että lapset siksi hakevat turvaa ja läheisyyttä, joten nyt juuri ei voi sysätä pois lapsia.

Ai? Perustele ihmeessä tämä kantasi.

On edestakaista muuttoa, avioeroajatuksia, itsemurha-ajatuksia, rahattomuutta, sukulaisten kanssa ongelmaa, työttömyyttä yms.

Oikeesti, nukkuisitte kaikki takuuvarmasti paremmin, jos siirtäisitte isomman omaan huoneeseen. =)
Kyllähän siinä pari yötä vois joutua "unikoulua" pitämään, mutta palkitsisi varppina.

No ei se aina niinkään mene. Meidän 2vuotias siirrettiin omaan huoneeseen, siitä alkoi öisin huuto jota kesti niin kauan, että lapsi pääsi takaisin samaan makkariin meidän kanssa. VÄlissä saattoi nukkua yön hyvin, sitten taas huusi monta yötä tuntikaupalla kun omassa huoneessa "nukkui".

Mun mielestä teidän perhetilanne on jotenkin niin levoton, että lapset siksi hakevat turvaa ja läheisyyttä, joten nyt juuri ei voi sysätä pois lapsia.

On edestakaista muuttoa, avioeroajatuksia, itsemurha-ajatuksia, rahattomuutta, sukulaisten kanssa ongelmaa, työttömyyttä yms.

Itsemurha?? :o Ahaa, kiitos tiedosta. Kuka meillä sitä suunnittelee? Sukulaistenkin kanssa olevista ongelmista voisit valaista, että pysyn ongelmieni perässä. Kuka on ottamassa avioeron? Kenestä? Ollaanko me taas muuttamassa? :attn:

No ei se aina niinkään mene. Meidän 2vuotias siirrettiin omaan huoneeseen, siitä alkoi öisin huuto jota kesti niin kauan, että lapsi pääsi takaisin samaan makkariin meidän kanssa. VÄlissä saattoi nukkua yön hyvin, sitten taas huusi monta yötä tuntikaupalla kun omassa huoneessa "nukkui".

Ja tuota huutoa kesti siis ainakin pari kk, sitten luovutimme koska yöunet olivat tärkeämmät kuin se, että lapsi nukkuu omassa huoneessa.

Itsemurha?? :o Ahaa, kiitos tiedosta. Kuka meillä sitä suunnittelee? Sukulaistenkin kanssa olevista ongelmista voisit valaista, että pysyn ongelmieni perässä. Kuka on ottamassa avioeron? Kenestä? Ollaanko me taas muuttamassa? :attn:

Itse joskus olet kirjoittanut, että mies on hyppäämässä junan alle. Yms. En halua ikäviä asioita toistaa.
Sukulaisten vierailuja on ollut erittain vaikea kestää teikäläisen.

Itse joskus olet kirjoittanut, että mies on hyppäämässä junan alle. Yms. En halua ikäviä asioita toistaa.
Sukulaisten vierailuja on ollut erittain vaikea kestää teikäläisen.

Junan alle?? Jessus. |O
Mä soitan kriisi puhelimeen välittömästi!!!! :wave:

meillä esikoinen siirtyi 6kk ikäsenä omaan huoneeseen ja 2 seuraavaakin oli 6kk kun siirtyi samaan huoneeseen ja edelleen haluu nukkuu samassa huoneessa 6v 4v9kk ja 3v6kk

Tulin ilmoittamaan vaan, että meillä nukuttiin läpi yön heräämättä, lukuunottamatta vauvaa, joka heräsi aamuyöllä kerran. B)
(ja tiedän, tätä onnea ei välttämättä iän kaiken jatku. Mutta kunhan nyt juhlin edes hetken. ) :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Meinasitko oottaa kunnes esikoinen on 18 v., vai miten?

Tulin ilmoittamaan vaan, että meillä nukuttiin läpi yön heräämättä, lukuunottamatta vauvaa, joka heräsi aamuyöllä kerran. B)
(ja tiedän, tätä onnea ei välttämättä iän kaiken jatku. Mutta kunhan nyt juhlin edes hetken. ) :D

Hienoa, kyllä se siitä lähtee sujumaan :)

Yhteistyössä