kuinka tehdään lasagne pelkkään lihaliemeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
joo tiän tyhmä kysymys taas mut oon tehny aina sen maitokastikkeen ja ny mulla ei oo maitoo niin paljon et voisin tehdä..

laitanko siis jauhelihakastikkeeseen sen litran vettä ja liemikuution kun normisti olisin tehny litran maitokastikkeen???

eikö ne päälikerrokset sitte kuivu varmasti???
juustoakaan en yleensä oo laittanu et vaatiiko ny lihaliemellä varustettu sen juuston siihen päälle??

Mä tekisin vaan reilusti sitä jauheliha-tomaattisoosia, tuplatomaatilla tai lisäjauhelihalla tai jos ei ole, niin jatkaisin vaan vedellä ja reilusti juustoraastetta päälle. Ja jos on raejuustoa, se sopii ihanasti sinne tomaatti-jauhelihakastikkeen joukkoon, mehevöittää sen lasagnen.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mä tekisin vaan reilusti sitä jauheliha-tomaattisoosia, tuplatomaatilla tai lisäjauhelihalla tai jos ei ole, niin jatkaisin vaan vedellä ja reilusti juustoraastetta päälle. Ja jos on raejuustoa, se sopii ihanasti sinne tomaatti-jauhelihakastikkeen joukkoon, mehevöittää sen lasagnen.

okei...tarvinnee kokeilla...on mulla 700g jauhelihaa kaapissa...sit on tota tomaattikastiketta sellane lasipurkki ainaki 500g...

katotaan mitä tulee..raejuustosta en oikei välitä ite eikä sitä taida ollakkaan...

kokeilemalla kait selviää onnistuuko...

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

okei...tarvinnee kokeilla...on mulla 700g jauhelihaa kaapissa...sit on tota tomaattikastiketta sellane lasipurkki ainaki 500g...

katotaan mitä tulee..raejuustosta en oikei välitä ite eikä sitä taida ollakkaan...

kokeilemalla kait selviää onnistuuko...

Paista se 700 g ja koko purkki tomaattikastiketta, lisäksi vettä, sellainen iiiiiso kastike. Ja levyjä 9. Juustoa iso läjä päälle ja varmasti maistuu.

Teet vaan paljon sitä jauhelihakastiketta ei sitä maitokastiketta tarvitse olla..jos sulla on juustoa, pistä sitä sinne kastikkeen sekaan, ja kermaa jos on, (tai sulate/tuorejuustoa) mut niitäkään ei ole pakko olla.

okei...
tulin just kotio ja alan tekeen sitä ruokaa...kävin vielä kattomassa josko lisä ohjeita olis tullu ja olihan noita!!

yks kysymys vielä!!

tarviiko sen kastikkeen olla niin että se melkein peittää kaikki lasagnelevyt samanlailla kuin jos esim tekee makaronilootaa vai voiko jäädä silleen parin levyn päähän yläosasta???
meinaan kun maitokastikkeen teen niin sekin jää vähän vaillle mut kypsentää ne päälilevytkin!!

(hitto mää kuulostan ihan joltain avuttomalta...mut ei auta kuin kysellä kun en ennenn oo tehny tollasella versiolla!!!)