kuinka teidän lapset jää hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niina"

Vieras
poika ollu hoidossa nyt viikon ja joka päivä jää hirveän itkun kanssa. tärisee ja huutaa kun hullu jo kotona aamulla, samoin huutaa koko hoitomatkan..
onkohan pojalla hyvä olla hoidossa kun noin pahasti huutaa ja tärisee jätettäessä.
hoitahan mukaan päivät on menny ihan hyvin mut hoitajasta ei oikein ota selvää..
on aina aika vaisu ja tympeä kun vien lapsen tai haen pois...

Minkä ikäinen? Minun 2,5v tyttö aloitti perhepäivähoidossa täytettyään 2v ja ekat kaksi viikkoa itki. Monesti jo kotona, kun huomasi, että hoitoon lähdetään. Nyt tykkää kovasti ja meillä on kyllä todella mukava hoitajakin. Jospas se siitä pikkuhiljaa rupeis menemään paremmin.=)

Meidän poika itki ja raivosi aikanaan. Hoitopaikan vaihto auttoi silloin. Ilmeisesti ei vaan tykännyt olla siellä, eikä pitänyt hoitotädistäkään.

Tyttö jää joka aamu ihan mielellään hoitoon.

poika on 2 vuotias. mietin itsekkin että jos tätä tosi kauan kestää niin pitäskö yrittää sit vaihtaa hoitajaa.. en tiedä pitääkö hoitaja lapsista hyvää huolta mutta on kyllä tehnyt näitä töitä jo 10 vuotta.. hoitaja sanoo ettei paljon päivän aikaan itkeskele mutta on kuitenkin aina aika nuiva ja hiéman töykeäkin minulle.. en tiedä onko hän vaan sen luontoinen vai eikö vaan yksinkertaisesti pidä lapsesta ja minusta... jos hoitopaikka ei ole hyvä niin mistä voin tietää sen? poika kun ei vielä puhu kovinkaan hyvin...

Lapsen käytös muuttuu hirmuisesti, jos hoitopaikassa on jotain vikaa.
Mulla on todellakin kokemusta täysin surkeasta hoitopaikasta (pph), mutta ei se silti ole vienyt täysin luottoa heihin. Olen hakenut tytölle hoitopaikan pph:lle ensi keväästä alkaen.

Kaiken lisäksi tuossa huonossa hoitopaikassa oli homeongelma. Pojan vaatteet haisi ihan hirveälle ja kaiken lisäksi tuli molluskavaivaa siihen päälle (sekin hävisi sitten hoitopaikan vaihduttua). Tic-oireet jäivät. : /

mene itseesi ja mieti onko lapsella hyvä nyt kun noin pienenä laitoit hoitoon. taas yksi esimerkki siitä että lapsi ei välttämättä vielä ole valmis olemaan erossa äidistään. Mutta koska maailma on pienelle julma niin itkun kera joutuu sitten pieni pärjäämään...

Voi olla, että hoitopaikassa ei ole mitään vikaa. Meillä lapsilla on kestänyt vähimmillään 4kk, että ovat jääneet itkemättä hoitoon ja pahimmillaan vuosi. He kuitenkin itkivät vain hetken ja alkoivat sitten leikkimään, päivän mittaan saattoi tulla toinen kaihonhetki esim.päiväunien yhteydessä, mutta ne eivät kestäneet kauaa. Voi olla siis myös lapsen sopeutumisesta kiinni - ei siitä, että olisi huono olla.

minusta 2 vuotias ei ole liian pieni aloittamaan hoitoa.
kaipaa selvästi kavereita ja paljon puuhaa päivän aikana, niinpä ajattelin että nyt on hyvä aika aloittaa hoito. ehdottomasti tämä on hyvä ratkaisu niin minulle kuin lapsellekkin.
en millään tavalla loukkaannu sanoistasi, sinulla on selvästi jonkinlaisia ongelmia omien lastesi kanssa koska haluat niitä täällä purkaa haukkumalla muita.
toivon että saat pian apua ja hoitoa ongelmiisi. hyvää syksyä.

Yhteistyössä