kuinka tiiviiseen tahtiin uusia ruokia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliivipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oliivipuu

Jäsen
31.07.2004
304
0
16
Aloitin 7kk vauvallemme kiinteiden antamisen 6kk iässä. Hänellä on todettu ainakin maitoallergia ja itse olen todennut sen lisäksi munan ja rukiin aivan varmasti. Muu onkin sitten epävarmaa.

Esikoisella on monia ruoka-allergioita, joista ainakin maitoallergia yhä jäljellä (osia ruoka-aineita en ole saanut vieläkään kokeiltua, kun "enää" ei suostu maistamaan). Siksi olen ollut varauksellinen kuopuksenkin kanssa, enkä ole vielä antanut samoja ruoka-aineita mitkä aiheuttivat allergiaa isosiskolle.

Onko teistä 3 pv/uusi ruoka aine ok tahti? Tuntuu vain että pitäisi lisätä kiinteiden antamista mutta vaikea lisätä ennen kuin on tarpeeksi sopivia ruoka-aineita. :whistle: Nyt on ilmennyt outoja oireita joista ei ota selvää erkkikään. Outoa "itkuörinää" syödessä vaikka kuitenkin avaa suutaan lusikan nähdessään. Voi olla että ne oireet johtuvat hampaistakin tai sitten ei. :/ Vielä kun ei ole ainuttakaan hammasta. Mutta lähes jatkuva alapään punotus kyllä vihjailee muuta.

Apua pitääkö minun nyt lopettaa hyvin alkanut kiinteiden antaminen tai aloittaa jopa alusta?!

Äh oon jo niin väsy ettei ajatus juokse (mies matkoilla eli oon yksin tyttöjen kanssa, vauva itki äsken ties mitä mutta toistaiseksi rauhottui), mutta toivottavasti joku ymmärsi pointini... :ashamed: Pakko mennä nyt unille että saisi nukkua edes jotain. Kuopus kun herättää aina jo klo 5... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 07:58 koivunkäpy kirjoitti:
Jos on tiedossa että on allergioita niin vk/per uusi maku on sopiva tahti, tia jopa pitempäänkin.
Meillä on pahimmillaan kestänyt 3vk että oireet on tullut :/

Pitänee hidastaa tahtia. Että nää allergiat voivat olla niin epämääräisiä, siis oireet. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 12:05 koivunkäpy kirjoitti:
Juu ja kun meillä myös helteet aiheuttaa iho-oireita niin mukavaa arpoa kummasta johtuu, kesällä siis.. No onhan meillä jo 11ainetta listalla eikä ikää ole kuin vk vajaa 9kk :D

Niinpä niin, kun muutkin asiat voi aiheuttaa niitä oireita kuin allergia. :whistle: Sama siis täälläkin, kun on tuo atooppinen iho. Muuten onko teidän vauvalla ollut tuota alapään punotusta? Sen ei pitäis johtua vaipoista, kun tulee silloin tällöin. Nyt on ollut toista päivää tulipunainen. :/ Muuten ei selviä iho-oireita.

Meillä jotkut allergisoivat on aiheuttanu sen et pylly on kirkuvanpunanen ja "turvoksissa" siis se punainen alue.. JA liberot ei näköjään käyny meidän pojulle, niist tulee vaippaihottumaa.. :/ No onneks noit on muunki merkkisiä ja lähinnä kestoja käytetään, pienempänä riitti jos oli yön ja sit aamupäivän kertakäyttövaippa et iho meni rikki..
Onneks meil on mukava hoitava lääkäri mikä ottaa tosissaan jos soitan ja kerron et tuli tämmöstä ja tämmöstä oiretta jostain..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 12:36 koivunkäpy kirjoitti:
Meillä jotkut allergisoivat on aiheuttanu sen et pylly on kirkuvanpunanen ja "turvoksissa" siis se punainen alue.. JA liberot ei näköjään käyny meidän pojulle, niist tulee vaippaihottumaa.. :/ No onneks noit on muunki merkkisiä ja lähinnä kestoja käytetään, pienempänä riitti jos oli yön ja sit aamupäivän kertakäyttövaippa et iho meni rikki..
Onneks meil on mukava hoitava lääkäri mikä ottaa tosissaan jos soitan ja kerron et tuli tämmöstä ja tämmöstä oiretta jostain..

Joo, kirkuvanpunainen on myös meidän vauvan alapää, tarkemmin lähinnä etupuoli. No nyt sitten täytyykin etsiä syy. Pieni epäilys on kesäkurpitsa (piti niin kovaa meteliä eilen kun sitä tarjosin...silti aukoi suutaan. :/ Täytyy katsoa ruokapäiväkirjaa jota pidän jos sieltä löytyisi syy...

On kyllä tärkeää että on lääkäri joka ottaa tosissaan, eikä suhtaudu tyyliin "kaikilla vauvoilla on väliin alapään punotusta tai näppyjä". :whistle: Muutenkin kun on epätoivoinen näiden oireiden kanssa ja kuitenkin näkee ettei vauvalla kaikki hyvin. Ehkä nämä oireilut ovat muuten osa syynä joihinkin rintaraivareihinkin. Hmmm...

Ootko sä miten tiukalla dietillä? mulla on poissa maito, kala, kaura, kukkakaali ja maissi, samoin mansikka, kiivi, apsikoosi ja vadelma.. kuulostaapas pitkältä näin lueteltuna, mut onneks noi on aika helppoja välttää.
Ja saa laittaa yytäkin jos tahtoo! :D

Yhteistyössä