Kuinka usein kaukana asuvat isovanhemmat tulevat käymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Dannii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Dannii"

Vieras
Pojan isovanhemmat asuvat 450 km päässä ja käyvät ehkä kerran-pari vuodessa kylässä. Nyt ukki on työmatkalla meidän kaupungissa koko viikon ja asuu hotellissa kilometrin päässä meistä. Tuli tänään käymään suoraan töistä ja viipyikin kunnes lapsi kävi nukkumaan. Mutta ei tule enää koko loppuviikkoon käymään... Mun on tosi vaikea ymmärtää kun kyseessä on heidän ainoa lapsenlapsi että ihanko oikeesti ei kiinnosta. Olenko mä nyt vaan vähän herkkä kun olen raskaana vai ottaako päähän ihan syystä? Haluaisin tietenkin että lapsella olisi isovanhemmat mut nyt ei näytä niin olevan. Sitten kehtaavat vielä valittaa kun siellä käydään kun ei ikinä tapaa poika....

ovat käyneet 4 ketaa tän 14 vuoden aikana mitä ollaan miehen kans yhdessä oltu (3 kertaa viimesen 4 vuoden aikana lapsenlasta katsomassa). On siis lapsemme ainoa mummu,terve eläkeläinen,asuvat tosin n.400km päässä miehensä kanssa (terve eläkeläinen hänkin). Me ollaan käyty 2-3 kertaa vuodessa,mutta en kyllä jaksais noinkaan usein lähteä vkonlopuksi autoon istumaan.

Meidän kaikki isovanhemmat asuvat 250-300 km päässä. Mun vanhemmat ja miehen äiti käyvät n. puolentoista vuoden välein. Miehen isä on käynyt viimeksi reilu kolme vuotta sitten ja ei ole ollut puhetta, että tulisi uudeleen käymään. On käynyt meillä reilun 15 vuoden aikana kaks kertaa.

Meillä ei miehen vanhemmat asu edes kamalan kaukana (100km) mut käyvät meillä ehkä 2 kertaa vuodessa. Jaksavat kyllä aina ja joka kerta valittaa et kun käydään niin harvoin siellä (me käydään siellä n. kerran kuukaudessa). Oikeesti jo ärsyttää et meijän pitää aina mennä sinne ja ne ei voi tulla koskaan meille kun helpompihan niitten on sieltä lähtee kun meijän näitten lasten kans, huoh.

Mun vanhemmilla päälle 250km ja käyvät ehkä 4 kertaa vuodessa. Itse käyn pari kertaa vuodessa heillä. Jospa ukilla on vaikka töitä myöhään loppuviikko? Ei nyt välttämättä ole kyse siitä, ettei kiinnosta. Ja onhan se 450km pitkä matka.

meidän appivanhemmat, jotka asuvat naapuri rapussa, käyvät meillä noin kaksi kertaa vuodessa. siellä käymme noin viisi. tulis varmaan useammin käytyy jos asuisivat kauempana.

meillä välimatka isovanhempiin on vaihdellut aina 100 ja 200 km välillä, mutta eivät isovanhemmat (kummankaan puolen) juuri meillä käy. Hyvä, jos kerran-kaksi vuodessa. Odotus on AINA niinpäin, että me pakkaamme muksumme mukaan ja liikumme isovanhempien luo, huoh.

[QUOTE="vieras";27436341]Meidän kaikki isovanhemmat asuvat 250-300 km päässä. Mun vanhemmat ja miehen äiti käyvät n. puolentoista vuoden välein. Miehen isä on käynyt viimeksi reilu kolme vuotta sitten ja ei ole ollut puhetta, että tulisi uudeleen käymään. On käynyt meillä reilun 15 vuoden aikana kaks kertaa.[/QUOTE]

Mulle tuli ap:n ukista vähän miehen isä mieleen. On ihan innoissaan meidän lapsesta ja lapsi on hänelle rakas. Mutta koska hän viettää lapsen kanssa niin vähän aikaa ja lapsi on hänen ainoa lapsenlapsensa (ei ole oikein kokemusta lapsista), niin ei oikein tajua, että jos hän haluaisi lapseen läheiset välit, niin ne saa ainoastaan viettämällä aikaa lapsen kanssa. Ajattelee vähän, että lapsi on vähän kuin aikuinen.Eli kun pari kertaa vuodessa näkee, kun me vierailemme hänen luonaan, niin se riittää suhteeseen luomiseen. Aikuisten kanssa tuo toimii, ei lapsen.

Aika harvakseltaan käyvät, minun vanhempani kävivät viime kesänä yöreissun meillä. Edellisen kerran kävivät vuonna 2009. Asuvat liki 800km:n päässä.
Itse käymme 2-4 krt/v. pohjoisessa...

[QUOTE="vieras";27436382]Mulle tuli ap:n ukista vähän miehen isä mieleen. On ihan innoissaan meidän lapsesta ja lapsi on hänelle rakas. Mutta koska hän viettää lapsen kanssa niin vähän aikaa ja lapsi on hänen ainoa lapsenlapsensa (ei ole oikein kokemusta lapsista), niin ei oikein tajua, että jos hän haluaisi lapseen läheiset välit, niin ne saa ainoastaan viettämällä aikaa lapsen kanssa. Ajattelee vähän, että lapsi on vähän kuin aikuinen.Eli kun pari kertaa vuodessa näkee, kun me vierailemme hänen luonaan, niin se riittää suhteeseen luomiseen. Aikuisten kanssa tuo toimii, ei lapsen.[/QUOTE]

No näinhän se taitaa olla meilläkin, en edes tajunnut itse. En kyllä osaa sanoa onko lapsi hänelle kovin rakas mutta melko aikuismaisesti se kaksivuotiasta kohtelee...

Meillä miehen vanhemmat asuvat 600km päässä, nähneet meidän (7kk) vauvaa 2 kertaa.

Mun vanhemmat asuvat 200km päässä ja tavataan vähintään 2 viikon välein n. 3 päivää kerrallaan.

Mun vanhemmat käyvät meillä (välimatka 450km) 5-6 kertaa vuodessa. Ja me, nyt kun mä oon kotona, käydään mun vanhemmilla myös aika usein. Tänä vuonna ollaan oltu neljä kertaa (Vähintään Viikko kerrallaan) ja viides kerta tulee jouluna. Nähdään mun vanhempia paljon useammin kuin miehen (välimatka 10km).

Meillä toiset isovanhemmat asuvat yli 400 km päässä ja käymme heidän luonaan sellaiset 1-3 kertaa vuodessa + he käyvät täällä suunnilleen 1-2 kertaa per vuosi. Tuntuu kanssa hassulta kun lapsemme on heidän ainoa lapsenlapsensa, että miten paljon hän heille ylipäätään merkkaa? Mutta heillä on oma elämänsä ja omat menonsa, minkäs sillekään sitten voi.

Omat vanhempani taasen asuvat noin 150 km päässä ja heitä näemme kyllä useammin.

Isovanhemmat asuvat 150 km päässä ja käyvät meillä n. 2-5 kertaa vuodessa. Odotus on heidän puoleltaan että me kävisimme heidän luonaan useammin ja pidemmin. He käyvät vain päiväseltään.

[QUOTE="mää vaan";27436347]Meillä ei miehen vanhemmat asu edes kamalan kaukana (100km) mut käyvät meillä ehkä 2 kertaa vuodessa. Jaksavat kyllä aina ja joka kerta valittaa et kun käydään niin harvoin siellä (me käydään siellä n. kerran kuukaudessa). Oikeesti jo ärsyttää et meijän pitää aina mennä sinne ja ne ei voi tulla koskaan meille kun helpompihan niitten on sieltä lähtee kun meijän näitten lasten kans, huoh.[/QUOTE]

Et on tää vissii aika yleistä.. Meidän matka isovanhempiin on vaihdellu 60-450km välillä ja oletus yleensä on että ME mennään komppanian kanssa heille.. Kyllä ne sieltä kylään tulee jos pyytämällä pyytää, mutta oma-aloitteisuutta ei kauheesti ole.. Ja jos sinne asti mennään niin kokopäivän vierailut on jo aika raskaita heille.

Mutta nähdään me niitä jotenkin silti suunnilleen kerran kuussa. Et aika usein teihin moniin verrattuna.

Yhteistyössä