Kuinka usein käy siivooja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivoojaa palkkaamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisän vielä edelliselleni - käyvät perjantaina (lottovoitto! ). Hinta kai 26 tai 27 euroa työtunnista (en muista, kun aloitimme jostain 21-22 ja joka vuosi nousee tietenkin), 5min tarkuudella kirjaavat, ja sen mukaan tulee lasku. Eli aikaa ei ole sovittu tarkkaan, riippuu juuri mitä tarkkaan teevät ja kun paljon ollaan sotkettu. Ikinä ei ole mitään tekemättä, koska "sovittu aika ei riittänyt". He hoitavat tietenkin kaikki vakuutuksensa ym, me maksetaan VAAN se 26-27? ja saamme siitä sitten veronpalautukset. Eli ihan kohtuhintaista hommaa (jäisikö palautusten jälkeen tunnille hinnaksi 11-12??). Ai niin, ja välineet ovat heillä kaikki heidän omia (ammattilaistasoa kai).

Sitten vielä, että meillä on yrittäjät, 2 ihmistää, aina samat, ei ole kirjallista sopimusta. Ovat käyneet 4 vuotta. Hyvä puoli se, että on aina samat ihmiset, jo tutut ja kivat ja ahkerat. Ainoa huono puoli, että hekin haluavat pitää kesäloman ja joululoman (joista emme tietenkään maksa, mutta siivoukseen jää tauko). Siis ymmärrän ja mielestäni se on oikein, mutta isossa firmassa tulee monesti joku muu sitten, jos ei välillä pärjä ilman. Itse mielummin pidän kesällä reilun kuukauden ja joulun aikanakin vähän pitemmän tauon, kun tutuilla niistä isoista firmoista hyvin kirjaavia kokemuksia, kun aina välillä taas ja taas sijaisia, jotka eivät tunne paikkoja, ei kiinnostu ym.

Meillä käy siivooja kerran kuussa. Haluaisin, että kävisi useamminkin, mutta itselleni tuottaa ongelmaa se missä itse kuluttaa sen ajan (4h) kun siivooja on. Lähdettekö te aina pois kotoa kun siivooja tulee? Itse en halua olla kotona häiritsemässä, mutta vauvan ja taaperon kanssa on aika työlästä olla pois kotoa neljä tuntia, varsinkin kun siivous ajoittuu juuri ruoka ja päikkäri aikaan (siivoojalle ei siis sovi muut ajat). Eli onko joku kotona silloin kun siivooja käy vai poistutteko aina?

Yhteistyössä