Kuinka usein lapset hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Eli, kuinka usein laitatte lapsenne hoitoon jonnekkin yön yli? Esim. mummolaan. Ja sillon ku laitatte, niin oletteko itse kysyneet voiko mennä vai onko aloite tullut toisesta suunnasta? Ja sitten vielä, että mitä teette kun lapset ovat hoidossa? Kiitos :)

todella harvoin,muutaman kerran vuodessa ja silloinkin kysyn itse. vanhemmat lapset on ollut useammin.lapsia 4 10v, 8v,2,5v ja 8kk. nuorimmaiset ei oo ollut kahteen vuoteen (2,5v) nuorin ei oo llu vielä kertaakaan.

Poika on isällään kaksi yötä joka toinen viikko, mummolassa ehkä kerran kahdessa kuussa jos sitäkään ja silloin kysyn ihan itse jos tarvitsen yöhoitoa. En tee välttämättä mitään erikoista, vuokraan elokuvan ja nukun hyvin.

n. kolmen kuukauden välein. Innokkaita hoitajia kyllä olisi mutta enempään ei meillä tarvetta...

Käydään yleensä vuorotellen illanvietoissa kun minusta niin on mukavampi mutta nelisen kertaa vuodessa mennään samoihin pippaloihin ja lapsoset yökylään.

meillä 4 lasta ja kyl n. kerran kuukaudessa joku heistä on hoidossa. aloite tulee useimmiten isovanhemmilta. itse pyydän jos on joku tärkeä meno, häät tmv. tiedossa enkä lapsia voi ottaa mukaan. lapset menevät riemusta kiljuen mummulaan eli sen puoleen vaikeuksia ei ole laittaa minnekään hoitoon heitä. itse en mitään erityistä tee sen aikana, olen vaan...

Meillä ainakin ollut vasta kerran :) Nyt siis ikääkin vasta reilu 8 kuukautta. Kyllä mä voisin sit kun vähän kasvaa antaa vaikka kerran kuussa että sais miehen kanssa vähän "omaakin" aikaa ;) mennä leffaan, syömään jne... Dokaaminen ei juuri kiinnosta kun tulee niin järkyttävä krapula :(

Silloin kun tekeepi mieli :D . Joskus mummot pyytävät yökylään, joskus taas me pyydämme mummoloiden auttavaa kättä :heart: :heart: , pappoja unohtamati :heart: :heart: .

Vaihtelee suuresti tuo yökylässä oleilu. Varsinaista "hoitoa" poika ei sen kummemmin enää tartte kon on jo sen vert "wanha" :D .

Lapset (5v & 7v) lähtivät sunnuntaina mökille mummin kanssa. Tulevat lauantaiaamuna vissiin takaisin. Mun veljet ovat myös olleet mökillä heidän kanssaan puolisoineen ja lapsineen. Heinäkuussa mun täti on ottamassa lapset viikoksi mökilleen. Ihan hyvä, tulee yksi viikko enempi lomaa lapsille.

Mä olen käyttänyt tätä aikaa sillä tavoin, että ma-ke mulla mun ainoat kesälomapäivät ja olen tavannut ystäviäni sekä rempannut kotia. To-pe olen töissä, to peräti 12-tuntisen päivän. Uskon, että lapsille kivempaa olla mökillä kuin tarhassa yön yli.

Näihin mökkijuttuihin aloite on tullut suvun puolelta, ei mun. Opiskelevana yh:na, joka on töissä koko kesän olen ollut näistä tarjouksista todella iloinen. Pitkin vuotta mummi pitää lapsia varmaan keskimäärin kerran viikossa. Yleensä sellaisena päivänä, kun mulla alkaa koulu esim. klo 10 ja päättyy klo 20:30, ihan vaan lasten säästämisen vuoksi. Mummi on itsekin työelämässä ja siksi arvostan hänen panostaan ihan mielettömästi.

Yleensä mummi ja ukki kyselee itse tyttöä hoitoon, samoin kummitäti ja isomummi... yleensä teen töitä tai sitten menen johonkin esim kaverin kanssa syömään, leffaan, baariin.

Ja kuinka usein.. varmaan noin kerran kahdessa viikossa-kerran kuussa käy yökylässä. Vähän vaihtelee, kesällä saattaa olla mummin ja ukin mökillä parikin yötä putkeen, riippuen mun töistä. ja ikää on 4 vuotta.

Oisko 2-3 kertaa vuodessa, kun kaikki ovat kotoa pois yön yli, ja ikinä ei ole aloite tullut vielä mummolan päästä. Me katsellaan videoita, syödään hyvin, saunotaan, nautitaan hiljaisuudesta ja siitä ettei ole pakko tehdä mitään.

Ei ollenkaa, meillä mummo ei ota noita pieniä ollenkaa. TEinit 13v ja 14v ottaa kyllä "hoitoo", soittaa et voisko ne tulla päiväks tai ihan yöksi. Meillä ei siis oo yöhoitopaikkaa. Oon ihan kade niille joilla on tollaset isovanhemmat et haluaa kattoo lapsenlapsia :whistle:

Meillä eivät ole olleet kertaakaan yöhoidossa ja lapset nýt siis 6 ja 5v. Ei vaan ole sellasta paikkaa mihin voisivat mennä. Mummot jo sen verran iäkkäitä ettei heitä voi vaivata ja muitakaan varteenotettavia hoitajaehdokkaita ei ole. Oishan se kiva joskus päästä miehen kans kaksistaankiin johonkin mut itse ole huono pyytämään ketään kun eivät itse tarjoudu.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Eli, kuinka usein laitatte lapsenne hoitoon jonnekkin yön yli? Esim. mummolaan. Ja sillon ku laitatte, niin oletteko itse kysyneet voiko mennä vai onko aloite tullut toisesta suunnasta? Ja sitten vielä, että mitä teette kun lapset ovat hoidossa? Kiitos :)

Meillä vanhempi on lähes joka viikonloppu mummulassa, mummu ite pyytää, nuorempi on n.4 kertaa vuodessa...

Jos ovat molemmat yhtäaikaa yökylässä niin me otetaan rennosti, syödään hyvin ja katellaan elokuvia tms.

En mä mitään kirjaa pidä... fiiliksen mukaan.

Ensinnäkin meillä anoppi&appi asuu todella lähellä, he rakastavat lastenlapsiaan ihan valtavasti ja haluavat olla heidän elämässään mukana. Meidän lapsille mummi/vaari ovat todella rakkaita, tärkeitä ja läheisiä. Heillä on valtavan hyvät välit keskenään ja pidän tätä mielettömänä rikkautena, että lapsilla on isovanhemmat jotka ovat lasten elämässä mukana lähes joka päivä jollain tavalla.

Välilä menee niin, että joka yö siellä mummilassa on joku tai välillä ettei siellä ole viikkoon kukaan. Vaihtelee. Myös mun systerillä lapset on paljon yötä.

Välillä anoppi ehdottaa, että menkää vaikka viikonloppuna risteilylle niin me hoidetaan lapsia. Välillä mä sanon, että olisi esim ystävillä kihlajaiset ja olemme siellä yön yli, että voiko lapset olla heillä yötä.

Myös kummit, ystävät, lastenhoitajat (satunnaisesti 4 vakkaria jotka tulevat kun heille sopii), siskon teinit yms mielellään kyllä hoitavat meidän muksuja.

Päiväsaikaan monta kertaa viikossa (käydään esim leffassa, teatterissa, lapsettomilla ystävillä, mä käyn lääkärissä tms). 2vko välein ehkä silleen, että kaikki lapset ovat yön pois tai kotona on hoitaja. Silloin juhlitaan, käydään kauempana tai mennään vaan kahdestaan hotelliin nukkumaan (se on nautinto, kun himas ei tule lasten kans kyllä paljoo nukuttua).

Lapset kotihoidossa siis normista.

Meillä on isompi (3vee) ollut vain kerran ilman meitä vanhempia mummolassa yökylässä. Nykyään voisin antaa useamminkin esim. kerran kuussa viikonlopuksi jos vain mummolaan se sopisi. Toisessa mummolassa ei olla edes kiinnostuneita, eikä koskaan ole tullut edes ehdotusta, että voisivat vaikka päivällä hoitaa :( Täten en moisilta välinpitämättömiltä edes halua kysellä. Anoppi on sen verran ihana, että ehdottelee joskus että voisi tulla yökylään. Pienempää 8kk en halua vielä antaa, eikä anoppi kyllä ottaisikaan noin pientä..

Pari krt kuussa, joskus enemmän... Baanalle suunnistaa tämä neito aina... Tai kavereille bileisiin tai jtn sellasta B) Nyt ei taas ole olleet, kun tiineenä ei voi bilettää kunnolla :D

1v 7kk ollut 6 kertaa yökylässä että ollaan miehen kanssa voitu kaksin olla viikonloppuna. Eli elämässään ollut 74 viikonloppua kotona ja 6 kylässä. Mun mielestä tuo ei ole paljon, saisi olla siellä useamminkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
ei oo ollu ikinä! muutamia kertoja naapuriss kun käyny ite hammaslääkärissä. :o
nyt pakko jo hommata omaakin elämää.. :D

Mä joudun ottamaan nuo hammaslääkäriin ja muihinkin mukaan aina. :/

*sitä omaa elämää odotellessa* :D