Kuinka usein miehenne huolehti vauvan ruokkimisen 0-1 vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ässykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ässykkä

Vieras
Kun siis vauva oli alle vuoden? Meillä on lapsi alkanut saada kolmen kuukauden ikäisenä myös pullosa korviketta/äidinmaitoa ja nukkunut ihan kiitettäviä pätkiä. Mies oli vvapaalla kotona kaksi ensi viikkoa kun lapsi oli syntynyt, auttamassa minua.

Kolmen kuukauden rajapyykin jälkeen hän on aina huolehtinut perjantai-öisin lapsen ruokinnan/muut heräilyt. Arkisin käy siis töissä ja on kyllä ollut virkistävää, kun edes kerran viikossa saa nukkua jopa kymmenen tuntia huoletta :) Usein on hoitanut tytön myös jonain toisena yönä.

nostan hattua kun on noin fiksu ja asioita ymmärtävä mies. meil ei kertaakaan ruokkimista hoitanut koska vauva ei syönyt korviketta koskaan. tissillä oli... mut lauantai aamuisin ainakin kerran kuukaudessa sain itse nukkua pitkään kun mies nousi vauvan kanssa.

Meillä on isä syöttänyt varmaan 30-40 % koko syötöistä. Nyt reilun vuoden ikäinen lapsi, mutta vain minä kotona päivät, isä töissä. En ole imettänyt enää muutamaan kuuhun.

nyt poika vähä n6,5kk ja 2kk alkoi samaan iltavellin rm:n lisäksi ja 3kk3vko ku alkoi saamaan soseita nykyään syö aamupuuron, ns.ruokasose, hedelmä/marjasose, toinen ruokasose, iltavelli ja lisäks saa viel rintamaitoa. Meillä mies lomautettiin kuukausi ennen ku poika syntyi eli kotona on mut ei syötä vaik oon koittanu pyytää eikä vaihda vaippaa eikä kylvetä. ja näistä on kyllä tapeltu siis n. 4 vaippaa on vaihtanu jos oon ollu kaupas tai muuta vastaavaa... kylvettäny ei oo kertaakaan eikä syöttäny...

Ensimmäisten 3 kuukauden aikana syötti enemmän kuin minä, hoiti yösyötöt pääasiassa ja mitä enemmän mun kunto parani niin syöttämiset alko meneen aika tarkkaan tasan... Pullovauva alusta asti.

Minä taas en ole kylvettänyt vielä kertaakaan. Isäntä hoitanut sen puolen jo yli 13 kk :) Toiset asiat vaan sujuu paremmin toiselta ja luontevammin. Vaippoja vaihtaa yhtä lailla kuin minä ja syötötkään ei tosiaan ongelma.

Imetin kumpaakin vähän yli 6kk, eli sen suhteen tietty vain mä syötin .Sitte kun istui jo syöttötuolissa ja söi kiinteitä, niin sai nokkamukissa nannia ja joskus velliä. Varmaan 40-50%.

Mä hoidin imetyksen tietysti itse mutta siitä saakka kun tyttö on saanut kiinteitä on isä hoitanut päivittäin ruokailuja.
Yleensä mä hoidan ruokailut siihen asti kun isä tulee töistä ja sitten isä antaa päivällisen, iltapuuron ja vielä iltapullon kun nukuttaa yleensä.

Tyttö nyt 1v2kk.

Jos lapsi saa pulloa, niin aina jos;
- Lapsella on nälkä
- Mies on paikalla
- Ehtii ensimmäisenä kaapille, eli on vapaana muista touhuista

( ei kellonaikarajoituksia)

Imetysaikana ei luonnollisesti syöttänyt muuta kuin silloin, kun olin jossain käymässä ja juotti maidon pullosta.
Sen jälkeen on syöttänyt se, joka ruokaa on laittanut, oli koti-isänä 5kk myös, jolloin tietenkin hoiti päivät.
Hampaiden tulon aikaan vuoroteltiin öisin. Nykyään minä yleensä haluan hoitaa iltasyötöt.

Yösyötöistä hoiti toisen tai mahdollisesti sen ainoan, joka oli aikasin aamulla. Lisäksi syötti päivisinkin kotona ollessaan. Aika puoliksi meni syötöt sillon kun oltiin molemmat kotosalla. Minä siis tietenkin söyltin lapset kun mies oli arkipäivät töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Imetyksen hoidin minä koko vuoden. Soseet sun muut syötettiin miten milloinkin, en laskenut enkä kalenteria pitänyt.

Näin. Mut pääasiassa minulle ne syötöt jää ku olen kotona ja mies pitkät päivät töissä.
Ja jos yöllä pulloa tarvi niin jos miehen piti nousta niin minä ensin nousin herättämään hänet et lapsi itkee :saint:

Usein, tietty. Sillloin, kun mä vielä vaan imetin, niin mun mielestä oli tosi ihanaa, kun mies osallistui siihenkin, laittamalla vauvan minun tissille yöllä, mä kun olin aika väsynyt.

Yhteistyössä