Kuinka usein ostatte...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
OStan kun tarvitsen tai ihana asia tulee kohdalle - harvoin siis. Tuollaisia vanhoja tavaroita meillä ei ole koska kaikki mitä olemme ostaneet ovat vieläkin käytössä ja ihania. Astioista ostan vain tiettyjä sarjoja. Sisustusjutuista en osta mitään hömppää - vain tiettyjä merkkejä vähän.

Astioita ostan sitten, kun tarvitsen. Taisin ostaa lävikön pari vuotta sitten. :D Olen jopa karsinut astiamäärääni ja antanut niitä hyväntekeväisyyteen.

Sisustusjuttuja en oikeastaan osta, ellei ole tarvetta, paitsi taulut muodostavat poikkeuksen.

Sisustusjuttuja en osta ihan vaan sisustamisen ihanuuden vuoksi. OStan jos tarvitaan jotain, harvemmin kyllä ostan. Leluja lähinnä tulee turhaa ostettua. Joskus alesta paketti lautasliinoja tai uusi kaitaliina. Mua inhottaa, kun tavaraa tyrkytetään nykyään liikaa.

Ja jostain sitä meillekin ilmaantuu, kirpparilla myyn pois tai vien kierrätyskeskukseen tms.

Mitähän mä vastaisin, ehkä kerran kuussa keskimäärin.
Välillä on pitempi tauko kun en jaksa edes kiinnostua ja välillä taas bongaan kaikenlaista kivaa vähän useamminkin.
Vanhoja tavaroita kierrätetään kavereiden/äidin/mummun kanssa.

Onko verhot sisustusjuttu? Olen huomannut, että kirpparilta/kierrätyskeskuksesta saa paljon kestävämpiä lakanoita/verhoja kuin uutena edes ns. laatukaupoista. Niitä vaihtelen kohtalaisen usein, parin vuoden välein laitan omani kiertoon ja ostan käytettyä muutamalla eurolla tilalle.

Ostan kotiin jotain pientä ehkä kerran kuukaudessa. Esimerkiksi tuikun, kaitaliinan, verhot, kukkaruukun, viherkasvin, maton, tyynyn tai käsipyyhkeen. Tykkään sisustaa ja vaihdella esim. verhoja usein, mutta kauheasti ei ole varaa ostella mitään uusia huonekaluja, vaikka haluaisin. Nykyiset huonekalut ei kaikki sovi yhteen. Esim. olohuoneessa on saatuja ja halvalla kavereilta ostettuja huonekaluja, sekaisin tammea, kirsikkaa ja pähkinää. :( Tekstiileillä yritän korjata tilannetta.

Ainakin kerran kuussa, aina on jotain mitä mennyt rikki tai kulunut niin et tarvii uutta tai sit jotain mitä meillä ei vielä ole ja mille on tarvetta, varsinkin tarjoiluastioita meillä on tosi vähän ja tykkään sit ostaa pikku hiljaa laadukasta tavaraa mieluummin ku et käyn kerralla tyhjentää Ikean. Ollaan vielä nuoria (alle 25 ja alle 30), joten ei kauheesti ole vielä ehtinyt kertyäkään turhaa tavaraa.

Jotain keräilyjuttuja kuten muumimukeja ja muumipyyhkeitä tulee ostettua aina kun uusia ilmestyy.
Viimeksi ostin pari viikkoa sitten oikeasti tarpeeseen uuden paistinpannun.
Mitään sisustuskrääsää en juurikaan ostele, paitsi lahjaksi. Uusia verhoja ja muita tekstiilejäkin aivan liian harvoin. Meiltä ei löydy esim. jouluverhoja ollenkaan.

no en kovin usein. Viime kuussa ostettiin tämän vuoden ainoat uudet huonekalut. Itselleni lundiaa kirppikseltä ja ukolle lundiaa uutena. Viime vuonna osti pojalle varastoon kirppikseltä lundiaa... En osta sisustusjuttuja juuri koskaan. Kerran vuodessa on ehkä se tahti. Sisustekstiilejä eli esim kangasta ehkä kerran pari vuodessa. Joskus uudet pannulaput, toisella kerralla ehkä jotain muuta päivitystä.

Seuraavaksi pitää tehdä uudet tyynyt olkkariin kun edellisten kangas on rikki. Katsotaan kuitenkin eka kangasvarastot...

Tällä hetkellä en ole mitään ostanut vuoteen. Vuosi sitten nimittäin kuoli minulle läheisiä ihmisiä pari kappaletta ja heidän irtain laahattiin meille. Eli tavaraa on piukassa....suurinosa on jaettu lasten kesken ja tyttö nyt odottaakin asuntoa alleen niin pääsee muuttamaan omaan lukaaliin, samalla lähtee aikas iso määrä huonekalua ja muuta tavaraa mitä nyt kotiin tarvitsee.....

Yhteistyössä